Gå til innhold

Øl-kalender til mannen. Hvilke typer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster kanskje i feil tråd, men fant ikke helt ut hvor man skal spørre, så jeg forsøker her :rolleyes:

Skal lage øl-julekalender til mannen min, og lurer på om det er noen øl-elskere her som kan gi meg noen gode tips (navn på øl). Vet at han syns min ølsmak er tam fordi det stort sett er fatøl jeg velger. 

Han er ikke så fan av de mørkeste typene. Har hørt han sagt at de metter for mye for en koseøl. Han kan kjøpe seg IPA. De han ofte nevner er gode syns jeg smaker for mye frukt, så han liker de kanskje fruktige da..? :klo: 

Jeg har ikke peiling på øl. Syns det er vanskelig å kjøpe inn 24 ulike flasker. Han kan gjerne drikke en frydenlund eller Pilsner Urkel, men jeg vil ha litt mer variasjon med smaker. 

Noen med tips? :) 

Anonymkode: 8d043...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Meny og på polet er det stort utvalg. Personlig er mest glad i bayer, eller pilsner (når jeg må). Liker ikke øl brygget på mais (Sol/Corona).

Har ikke smakt noen av de mørkeste enda. 

Anonymkode: 974c0...b8e

Skrevet

Høres ut som han har samme smak som meg, så kan prøve meg på noen tips.

Noen du kan sjekke ut: Hansa White IPA, Nøgne Ø Wit, Nøgne Ø Blonde, Paula er, Erdinger, Hooegarden, Franziskaner. 

Ellers kred for at du er bra dame og vil gi kalender til mannen din 👏

Anonymkode: ddc62...12e

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe ølkalenderen fra Gulating? Samboer kjøpte den til seg selv i fjor og var superfornøyd :) 

Anonymkode: 3869a...5c6

• Liker 4
Skrevet

Hun sier han ikke liker de mørkeste typene, og den kalenderen hadde vel en del av dem hvis jeg så rett?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier han ikke liker de mørkeste typene, og den kalenderen hadde vel en del av dem hvis jeg så rett?

Det aner jeg ikke, men om det er tilfellet så er det kanskje greit å mekke en sjøl ja 

Anonymkode: 3869a...5c6

Skrevet

Hadde gått inn i en egen ølbutikk (f.eks gulating) og plukket ut litt av hvert fra de ulike hyllene. De skiller jo hyllene etter type. Spør personale som kan finne frem litt ulikt. Selv hadde jeg satt pris på masse surøl av ulikt slag da jeg ikke liker ipa og mørkt.

Skrevet

Gå på Gulating, fortell sånn ca hva du vet han liker, og høre om dem kan plukke ut 24 øl. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...