Gå til innhold

Kyllingvinger. Hvordan tilberede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri tilberedt kyllingvinger, men har smakt såvidt i et par konfirmasjoner, var jo godt da. Har tenåringer som etterspør nå og lurer da på. 

Hvilken type kjøper man? Frossen,  fersk, merke? Krydder og tilberedning tid og ovnstyrke? Tilbehør?

Takk for tips!

Anonymkode: ccd52...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å kjøpe kylling vingeklubber fordi det er mer kjøtt på dem. Spiller ingen rolle hvilket merke eller hvilken butikk, så lenge du kjøper naturell og ikke ferdig krydret.
Jeg legger to lag bakepapir i en dyp ovnspanne, så strør jeg et tynt lag Aromat og Gastromat (den med munken på) på bakepapiret, før jeg legger opp så mange kyllingvinger jeg trenger, og strør et nytt lag Aromat og Gastromat på vingene etterpå.

Sett pannen midt i ovnen og sett ovnen på 180-200 grader, det avhenger litt av ovnen din, og stek kyllingvingene i 70 minutter.

Servér med loffskiver med smør på, eller med salat ved siden av.
Det er ikke en kjeft som ikke spiser kyllingvingene mine, selv en kompis av meg som vanligvis ikke liker kylling på beinet, gomler i seg disse som om det ikke kommer noen morgendag 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like gjerne kjøpe nystekte i løsvekt fra varmdisken på Meny.

Kjempegode.   :)

Tilbehør kan være f.eks. ris og salat. Loff eller baguetter med smør.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper rå fra frysedisken, begge klubber og vinger, og legge de inn ovn ca 1 time.  Drysser over godt med krydder og lage egen barbecue saus de dipper opp i når de spiser.  Nam!

Anonymkode: 5463a...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...