Rosenrød Skrevet 27. mars 2005 #1 Skrevet 27. mars 2005 I over et år har jeg hatt problemer med store smerter under og etter sex. Det er akkurat som en forferdelig svie, og det er vondt både å tisse og gå etterpå. Det kan virke som om smertene er rett ved "inngangen" til vagina. Har vært hos lege flere ganger, da jeg også hadde samme problem for noen år siden. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde sopp og jeg tok en kur mot dette, noe som hjalp den gangen, men ikke nå. Jeg er sammen med samme person som jeg var da. Lege og gynekolog har tatt prøver, men finner ikke ut av dette. Har prøvd tabletter mot bakteriell vaginose sammen med partner, men dette hjalp heller ikke. Gynekolog mente det kunne være urinveisinfeksjon, men når jeg fikk testet urinen var det heller ikke dette. Dette ødelegger sexlivet mitt, og jeg trenger hjelp! Typen min jobber i utlandet, så vi har ikke så ofte sex, men jeg hadde samme problem da vi bodde sammen. Det er heller ikke et problem at jeg ikke er våt nok, for det er jeg. Please, kom med råd hvis noen har opplevd det samme, jeg hadde samleie i morges og underlivet er fortsatt vondt og ømt....
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #2 Skrevet 27. mars 2005 Har du sjekket at du ikke har endometriose da? Vanlig kjennetegn er smerter ved samleie, smerter ved menstruasjon, osv.
Rosenrød Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2005 jeg har ikke smerter under menstruasjon i det hele tatt.... Har aldri hørt om dette, men legen min burde vel ha visst om det?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #6 Skrevet 28. mars 2005 Jeg ville spurt legen hvis jeg var deg. Dette er noe som er kommet mer frem i den senere tid. Mange kvinner har dette uten å vite om det.
Gjest klaraku Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg, vært til utallige gynekologer uten å finne ut hva som feiler meg. Har lest rundt på nettet og funnet ut at det må være vestibulit som feiler meg. Dette er smerter i inngangen til skjeden som gjør samleie smertefullt og noen ganger håpløst. Er flere grader av lidelsen. Jeg har fått time på vulvaklinikken ved rikshospitalet og håper på å få hjelp. En fin nettside er vestibulit.com God bedring!
Gjest Gitte Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 jeg hadde nøyaktig de samme symptomene som deg, og urinprøven viste ikke urinveisinfeksjon men jeg fikk allikevel medisin mot urinveisinfeksjon fordi legen syns det hørtes sånn ut selv om prøvene sa noe annet. de hjalp (er det antibiotika?), og jeg har aldri hatt det igjen.. hvis du har hatt det i ett år er det nok ikke det samme, men sånn var det ihvertfall for meg
Gjest Gjesten Skrevet 31. mai 2005 #9 Skrevet 31. mai 2005 Har du sjekket at du ikke har endometriose da? Vanlig kjennetegn er smerter ved samleie' date=' smerter ved menstruasjon, osv.[/quote'] Kan man få smerter like etter menstruasjonen også da?
Trampe Skrevet 31. mai 2005 #10 Skrevet 31. mai 2005 Av og til får jeg også enorme smerter etter sex. Mine sitter i magen, så de er ikke lik dine, men jeg har funnet ut at de kommer etter spesielle stillinger. Jeg går jevnlig til gynekolog på grunn av at jeg er disponert for livmorhalskreft, og han sjekket om det kunne være på grunn av at livmora flytter seg under sex. Har man det litt røft kan noen nervetråder bli strukket, og det kan være vondt noen timer etterpå. Jeg unngår bare den stillingen, da går det greit...Du bør også sjekke at det ikke har noe med cyster å gjøre, de kan også gjøre vondt. Ei venninne av meg beskrev det du gjør. Hun var hos gynekolog, og fikk påvist indre kjønnsvorter. Da de forsvant (etter behandling) ble hun frisk. Håper du finner ut av det! Ikke noe gøy å gå rundt og ikke vite hva som er feil...
Totalya Skrevet 31. mai 2005 #11 Skrevet 31. mai 2005 Dette var som å lese om seg selv... Det gjør jo at man vegrer seg for å ha sex, og det er jo ikke særlig sundt for samlivet det heller... Hva er egentlig vestibulit?
Rosenrød Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2005 Jeg var inne på nettsidene som omhandlet vestibulitt, og symptomene var veldig like de jeg har, så kanskje det er dette.... Skal til legen på mandag, så får han henvise meg til en gynekolog som forhåpentligvis har peiling. Er det noen her på kvinneguiden som har erfaring med vestibulit? Så på nettsidene at det fantes et par salver som kunne hjelpe. Håper på det! Vil gjerne høre fra andre i samme situasjon.
Gjest Sesselja Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har ikke erfaring med det selv, men har skrevet et par artikler om vestibulitt samt at jeg har en venninne som har hatt det. Dersom det er vestibulitt, så må du regne med at det tar tid å bli bra igjen. Som du kanskje har lest, så skiller vestibulitt seg fra ander underlivsplager ved at det ofte er psykisk betinget også, ikke bare fysisk. Det er nok det Charlotte i Sex og Singelliv hadde den gangen det var snakk om at hun hadde en deprimert vagina. Gynekolog Josef Ekgren ved Majorstuaklinikken har arbeidet en del med dette. Han kaller det 'snill-pike'syndromet' fordi det visstnok gjerne rammer kvinner som forsøker å mestre alt og kanskje ikke har så lett for å sette av tid til seg selv.
Gjest litt lost i.i Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Jeg hadde det sånn med en tidligere kjæreste. Men kun når han hadde utløsning inni meg. Vi løste det med at han alltid hoppet av i svingen selv om jeg gikk på pillen. Har ikke hatt det slik med andre i ettertid. Kanskje jeg rett og slett ikke tålte sæden hans?
Rosenrød Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #15 Skrevet 3. juni 2005 Var nettopp på apoteket og kjøpte en salve som heter ovesterin, egentlig for kvinner i overgangsalderen....! Leste på et vestibulitforum at denne hadde hjulpet enkelte. Er spent på resultatet, men dette kan tydeligvis ta tid....
Gjest toffifi Skrevet 5. juni 2005 #16 Skrevet 5. juni 2005 Det høres ut som du har plager med urinveisinnfeksjon!har selv hatt mye problemer med dette!Når man har plager med dette må man unngå spesielt analsex!Grunnen til at det kan bli mye smerter under sex hvis man treffer på g punktet er for at g punktet ligger rett under urinveiene!Så man kan prøve å unngå stillinger somspesielt treffer mye på dette punktet!Men man må også huske å tisse senest et kvarter etter sex!tøm bleren godt før sex også!
Gjest toffifi Skrevet 5. juni 2005 #17 Skrevet 5. juni 2005 Det høres ut som du har plager med urinveiene !det viktigste å tenke på er å tømme bleren din godt før og etter sex!Hvis man har disse plagene så må man også holde seg unna analsex!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå