Gå til innhold

Hakk i baderomsfliser


Nataljia

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt oss hus, noe som er stor stas.
Noe som irriterer meg bittelitt er at det er små hakk i baderomsflisene. Legger ved noen bilder. 
Hadde det gått an å lakkert over med f.eks en neglelakk eller penn i samme farge for å skjule disse hakkene?
Synes det er vanskelig å anslå hvilken farge det er. Vil si det er blanding av lysegrå og mørkegrå?

46277537_356730818431769_1388601349574230016_n (1).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe å gjøre med hakkene.

Derimot synes jeg det er merkelig at du påpeker de små hakkene, når jeg ser at flisene er lagt skjeivt. Fugene går ikke rett. Har de dere kjøpt av lagt det selv?

Anonymkode: b4f27...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Nataljia skrev:

Det har vi kjøpt, og at flisene er lagt skjevt bryr jeg meg ikke om. Det var hakkene jeg spurte om.

Da får dere bytte ut flisene som har hakk, for noe annet er det ikke dessverre ikke å gjøre. 

Anonymkode: b4f27...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 15.39, Nataljia skrev:

Opp!

 

11 timer siden, Nataljia skrev:

Opp!

Hva feiler det deg egentlig? Tror du du får fortere svar av å mase som en fireåring?

Anonymkode: 46999...742

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva feiler det deg egentlig? Tror du du får fortere svar av å mase som en fireåring?

Anonymkode: 46999...742

Du er ok lei barna dine eller...? 😅

Ts jeg ville sjekket med noen som kan fliser, her får du jo bare drittsvar🙈

Uten å ha noe peiling selv syns jeg neglelakk hørtes ut som en ok løsning i påvente av nye fliser. De dere kjøpte av hadde ikke tilfeldigvis noen til overs et sted så de kan byttes billig?😁

Anonymkode: 2140e...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en dråpe grå maling ikke ulik fargen på flisene på merkene, så tørker du av med en gang slik at det kun blir i hakkene at fargen fester seg. Da tror jeg ganske sikkert de blir mindre synlig. Selvsagt ingen perfekt reparasjon, men sikker på at det blir mindre synlig! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hakk hadde jeg fikset med grå tusj fra ungene og et gjennomsiktig hurtigtørkende lim. Større hakk hadde jeg brukt tykk epoxy  med fargetilsetning

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Da har jeg prøvd med penn med farge som dessverre ikke fungerte så bra. Tenker derfor prøve maling. Tror dere det kan fungere med akrylmaling?Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nataljia skrev:

Da har jeg prøvd med penn med farge som dessverre ikke fungerte så bra. Tenker derfor prøve maling. Tror dere det kan fungere med akrylmaling?Ts

Akrylmaling er vel vannløselig? Høres ikke ut som det ville være så holdbart på et baderomsgulv. 

Har du vurdert grå neglelakk

Anonymkode: ff278...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akrylmaling er vel vannløselig? Høres ikke ut som det ville være så holdbart på et baderomsgulv. 

Har du vurdert grå neglelakk

Anonymkode: ff278...88d

Vet du det var jo genialt. Har ikke tenkt på neglelakk! Takk 😄

Ok, da styrer jeg unna akrylmaling. Håper jeg finner en matt grå neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen som kan anbefale en matt neglelakk? Jeg ser den neglelakken som ble linket til har en "highlight" effekt? 
Vet ikke om jeg da tør å prøve det på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nataljia skrev:

Noen som kan anbefale en matt neglelakk? Jeg ser den neglelakken som ble linket til har en "highlight" effekt
Vet ikke om jeg da tør å prøve det på gulvet. 

Nei, det står at den får en highlight-effekt når du kombinerer den med en annen lakk. 

Det burde ikke være verre enn å gå til et passe stort parfymeri og spørre etter matt grå neglelakk. Evt. kan du bruke en "vanlig" grå, og avslutte med matt overlakk. 

Anonymkode: ff278...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tusen takk. Hvis det ikke fungerer regner jeg med det bare kan fjernes med neglelakkfjerning? 😛 
Håper inderlig dette fungerer!! Takk for svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da har jeg prøvd neglelakktrikset og det fungerte som bare juling 😄
Takk! Men har noen tips til noe som kan matte ned litt over neglelakken?
Prøvde matt neglelakk over, men får ikke helt vekk at det "skinner" litt der man har lakkert over.

Noen som har noen råd til hvordan vi kan gjøre badet vårt enda finere/mer praktisk?

 

 

67292064_2333174623403725_5887106325392916480_n.jpg

67118690_519573375448805_8572385901089390592_n.jpg

67192290_1309195099245432_4159278786514255872_n.jpg

67401203_367659324128451_2049456452602429440_n.jpg

Endret av Nataljia
Skulle legge til flere bilder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...