Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, pernile skrev:

Så håper jeg bare alle dere som er negative ikke kommer i den situasjonen at barnet ditt blir så sykt at du står der etter de 1300 dagene å må ta det valget vi for øyeblikket må. 

Dere vet ganske så mye om Løvemammaene , noe som gjør at jeg tror dere følger godt med , ellers hadde dere ikke vist så mye som dere tydeligvis gjør, så da spør jeg , hvorfor følgere dere snappen om den er så grusom ? 

Dette blir veldig passiv aggressivt. Tror ikke du har lest her inne. 

At vi får med oss ting har vel ikke noe som helst med saken å gjøre. Regner med at dere vil at folk skal se, siden dere legger det ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på mammabanden. De får frem mye viktig uten å eksponere barna. Dere har litt å lære der. :)

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, neiognei skrev:

Ta en titt på mammabanden. De får frem mye viktig uten å eksponere barna. Dere har litt å lære der. :)

Takk for tips, skal ta det med videre , men tviler på at det blir vår vei. 

Det er helt valgfritt om folk vil se på snappen eller ikke, mammabanden og løvemammaene har helt forskjellig innfallsvinkel , helt forskjellig agenda ! 

Jeg ser selv på mammabanden av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, neiognei skrev:

Dette blir veldig passiv aggressivt. Tror ikke du har lest her inne. 

At vi får med oss ting har vel ikke noe som helst med saken å gjøre. Regner med at dere vil at folk skal se, siden dere legger det ut. 

«Passiv aggressivt» vil jeg ikke kalle det, mere at jeg setter ting på spissen for å fremme et poeng . 

Ingen kamper blir vunnet uten at noen tar kampen for alle de som trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Emmelise skrev:

Mmm.. med rovdrift på syke barn i sosiale medier som fremste middel..

Hmm rovdrift vil jeg si er ganske så feil, men det er helt greit at du har ditt syn, jeg er ikke ute etter å forandre tankene deres, jeg er ute etter å skape forståelse for hvorfor. At du og dere ikke er enige i måten det blir gjort på veies opp av  alle de som får hjelp av at løvemammaene eksisterer. 

Endret av pernile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, pernile skrev:

nei men  hei jenter.  

Jeg er en av de faste i Løvemammaene, så nå kan dere kose dere med å spørre om det dere ønsker i stedenfor å snakke dritt om noe dere ikke har en fjerneste anelse om ❤️ Eller så er det fritt frem til dere som vil fortsette være så ufyselige , tenker mange av dere ikke hadde turt si det samme ansikt til ansikt med en av oss? 

Å til Tears In heaven, tusen takk for fantastisk støtte , det gjør underverker !

 

Jeg gav meg med lesing på side 3, da orket jeg ikke lese mere , var bare repetisjon av ting som allerede var sagt . Så, noen som har noe de vil si så fyr løs ! 

Jeg har to friske unger, og kunne ikke eksponert de halvparten så grovt slik dere holder på.

Det har gått fullstendig sport i å utlevere ungene på det groveste, og bare fordi det skal fremme «en god sak».

Det handler jo ikke om barna, det handler om pleiepengesaken! Barnas sykdom kan rimelig enkelt komme i fokus uten totalutlevering slik dere driver med. 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det går an å ta kampen på en arena som faktisk er relevant? Send mailer, kontakt politikere, representanter, forbund og lag lokalt engasjement. Ikke vis ditt redde, gråtende barn som skal få utført en prosedyre. Ikke lag en smørbrødliste av ditt barns symptomer med et passende bakgrunnsbilde av barnet. 

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, duplexx skrev:

Jeg har to friske unger, og kunne ikke eksponert de halvparten så grovt slik dere holder på.

Det har gått fullstendig sport i å utlevere ungene på det groveste, og bare fordi det skal fremme «en god sak».

Det handler jo ikke om barna, det handler om pleiepengesaken! Barnas sykdom kan rimelig enkelt komme i fokus uten totalutlevering slik dere driver med. 

Helt greit at du tenker sånn, Løvemammaene er mer enn pleiepengesaken, mye mer ! Jeg er stolt over det Løvemammaene står for , stolt over jobben vi gjør, stolt over at familien min er en del av noe som faktisk er med på å forandre holdninger hos mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pernile

Du nevner barnekonvensjonen og sier at norsk lov bryter denne (som handler om retten til å ha foreldre sammen med seg ved sykdom). Men hva tenker du om at dere faktisk bryter en annen del, altså den delen av barnekonvensjonen som handler om retten til privatliv? 

Endret av Oktnxbye
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mindfulness skrev:

Kanskje det går an å ta kampen på en arena som faktisk er relevant? Send mailer, kontakt politikere, representanter, forbund og lag lokalt engasjement. Ikke vis ditt redde, gråtende barn som skal få utført en prosedyre. Ikke lag en smørbrødliste av ditt barns symptomer med et passende bakgrunnsbilde av barnet. 

Hvis du har fulgt med i media, så vet du at de to som er gründere av Løvemammaene gjør nettopp det, de kjemper politisk , stiller på høringer, snakker med politikere, skriver e-poster å mye mye mere . Men det må mere til, hvordan skal politikere forstå når se aldri har sett eller opplevd alvorlig syke barn på tett og nært hold ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pernile skrev:

Hmm rovdrift vil jeg si er ganske så feil, men det er helt greit at du har ditt syn, jeg er ikke ute etter å forandre tankene deres, jeg er ute etter å skape forståelse for hvorfor. At du og dere ikke er enige i måten det blir gjort på veies opp av  alle de som får hjelp av at løvemammaene eksisterer. 

Latskap å si at målet helliger middelet.

Det er mye i denne tråden som er beskrevet som klart viser at det virkelig virkelig ikke er greit måten barns rett til privatliv blir brutt på det groveste, og til tider nedrigste.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oktnxbye skrev:

@pernile

Du nevner barnekonvensjonen og sier at norsk lov bryter denne. Men hva tenker du om at dere bryter faktisk bryter en annen del, altså den delen av barnekonvensjonen som som handler om retten til privatliv? 

Jeg tenker at ingen av de faste Løvemammaene vil vise frem prosedyrer som ikke er helt normale og dagligdags for sitt barn , det du tenker på som en sårbar prosedyre trenger ikke være det for barnet det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, pernile skrev:

Helt greit at du tenker sånn, Løvemammaene er mer enn pleiepengesaken, mye mer ! Jeg er stolt over det Løvemammaene står for , stolt over jobben vi gjør, stolt over at familien min er en del av noe som faktisk er med på å forandre holdninger hos mange. 

Jeg skjønner det. Og jeg er enig i at det er viktig. Men barna kan ikke samtykke all eksponeringen. Er ikke det en bekymring NOEN av dere har? I det hele tatt? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er målløs jeg. Dere selger barna deres og DERES taushetsbelagte sykehistorier. Det er så sinnsykt at jeg har ikke ord. Dette har ingenting med pleiepenger å gjøre, dette har med dere mødres behov for å bli sett og få sympati. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pernile skrev:

Hvis du har fulgt med i media, så vet du at de to som er gründere av Løvemammaene gjør nettopp det, de kjemper politisk , stiller på høringer, snakker med politikere, skriver e-poster å mye mye mere . Men det må mere til, hvordan skal politikere forstå når se aldri har sett eller opplevd alvorlig syke barn på tett og nært hold ? 

Men tror dere at politikerne sitter å følger med på Løvemammaene på snapchat da?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, duplexx skrev:

Jeg skjønner det. Og jeg er enig i at det er viktig. Men barna kan ikke samtykke all eksponeringen. Er ikke det en bekymring NOEN av dere har? I det hele tatt? 

5 barn av totalt 12 familier kan ikke samtykke , der har foreldrene tatt valget for barna sine , for de andre barna så er de med på å velge hva som er greit å legge ut , mine  barn har full råderett over det som legges ut av bilder/videoer der de vises, de vet hva som snakkes om, de vet hva jeg snakker om, de får høre tilbakemeldinger , de får også være med å svare på spm. 

For de barna som ikke kan samtykke så vet jeg foreldrene har tatt diskusjonen, vi har også diskutert det felles (noe vi gjør jevnlig)

jeg stoler 100% på at alle foreldrene i Løvemammaene tar de rette valgene for sine barn .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pernile skrev:

5 barn av totalt 12 familier kan ikke samtykke , der har foreldrene tatt valget for barna sine , for de andre barna så er de med på å velge hva som er greit å legge ut , mine  barn har full råderett over det som legges ut av bilder/videoer der de vises, de vet hva som snakkes om, de vet hva jeg snakker om, de får høre tilbakemeldinger , de får også være med å svare på spm. 

For de barna som ikke kan samtykke så vet jeg foreldrene har tatt diskusjonen, vi har også diskutert det felles (noe vi gjør jevnlig)

jeg stoler 100% på at alle foreldrene i Løvemammaene tar de rette valgene for sine barn .  

Dette er bare sjukt.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pernile skrev:

Jeg tenker at ingen av de faste Løvemammaene vil vise frem prosedyrer som ikke er helt normale og dagligdags for sitt barn , det du tenker på som en sårbar prosedyre trenger ikke være det for barnet det gjelder. 

At noe er normalt og dagligdags betyr ikke at det IKKE er privat. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke her for å forsvare valget jeg har tatt, det er helt greit at vi mener forskjellig :0) jeg har ikke levd deres liv, dere har ikke levd mitt liv ! 

Håper dere alle får en kjempe koselig adventstid og jul ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...