shab Skrevet 6. mai 2023 #1561 Skrevet 6. mai 2023 Mmmwhatever skrev (5 timer siden): Jeg har også fulgt henne lenge, og jeg synes ikke det er merkelig. Jeg synes det er greit at hun setter grenser, og er tydelig på at det er uaktuelt å dele om enkelte ting. Hva de tingene er, har vi ikke noe med. Vi vet ikke hele historien eller alle diagnosene, selv om vi har fulgt dem lenge. Det er lenge vært tydelig at hun skjermer de eldste barna mer enn hun gjorde før, og det kan også virke som om hun nå skjermer datteren mer. Ja, jeg er jo enig i med deg i at det er bra å sette grenser! Hun skjermer så absolutt guttene mer enn hun gjorde. Jeg vet at de har gjennomgått mye, og at det nå viser seg at alle tre barna har samme genfeil. Jeg tror nok hun tar dette veldig tungt og at hun føler seg skyldig. Jeg håper barna har det bra. Spesielt eldstemann som vi har hørt lite om de to siste årene. Jeg håper virkelig ikke at han plutselig har fått større utfordringer enn han har hatt ❤️ Dette er ment godt altså. Den ene siden av meg, siden jeg har fulgt henne så lenge føler at hun roper etter oppmerksomhet ved å skrive/gjøre dette. Spesielt siden det er listet opp så mange utfordringer. Dette er pga hvordan hun har opptrådd tidligere. Samtidig håper jeg at det er hennes måte nå å skjerme barna på siden de også begynner å bli veldig store. Jeg er ikke ute etter å ta henne på noen måte. Jeg synes det er godt at det virker som at de har fått svar på hvorfor ting er som de er. Hun skylder ingen å dele noe hun ikke vil dele. 1
Mmmwhatever Skrevet 6. mai 2023 #1562 Skrevet 6. mai 2023 Har de fått påvist samme genfeil nå? De skrev lenge at de var under utredning/mistanke om felles genfeil, men jeg visste ikke at det var påvist nå. Jeg tror nok også at hun ser at det er større behov for skjerming når barna blir større.
shab Skrevet 6. mai 2023 #1563 Skrevet 6. mai 2023 Mmmwhatever skrev (1 time siden): Har de fått påvist samme genfeil nå? De skrev lenge at de var under utredning/mistanke om felles genfeil, men jeg visste ikke at det var påvist nå. Jeg tror nok også at hun ser at det er større behov for skjerming når barna blir større. Det så sånn ut på den teksten hun linket til. Der familiene har skrevet om seg selv. Jeg tolket teksten slik i alle fall..
Mmmwhatever Skrevet 15. mai 2023 #1564 Skrevet 15. mai 2023 Synes gjesten i dag, mammaen til Ericah, virker som et så fint menneske. 3
mariie Skrevet 16. mai 2023 #1565 Skrevet 16. mai 2023 Mmmwhatever skrev (10 timer siden): Synes gjesten i dag, mammaen til Ericah, virker som et så fint menneske. Enig! og det at hun setter datterens behov og helse foran det å å "ha henne hjemme" til en hver pris. Synes jeg er beundringsverdig. 6 2
Mmmwhatever Skrevet 16. mai 2023 #1566 Skrevet 16. mai 2023 mariie skrev (8 timer siden): Enig! og det at hun setter datterens behov og helse foran det å å "ha henne hjemme" til en hver pris. Synes jeg er beundringsverdig. Ja, virkelig!
mariie Skrevet 18. mai 2023 #1567 Skrevet 18. mai 2023 Hun gjesten som er på i dag, sier hun mellom linjene at far til barnet er Aron Jahnsen? Han som har hengt ut ovegripere??
RileyParks Skrevet 18. mai 2023 #1568 Skrevet 18. mai 2023 Dagens gjest som ikke skulle filme særlig av ansiktet til barnet, men føler jeg har sett ganske mye av gutten idag🤔 Faila litt der kanskje 1
RileyParks Skrevet 18. mai 2023 #1569 Skrevet 18. mai 2023 mariie skrev (10 minutter siden): Hun gjesten som er på i dag, sier hun mellom linjene at far til barnet er Aron Jahnsen? Han som har hengt ut ovegripere?? Jeg tolka det som at faren er å finne på den sida. Ikke at han er Aron Jahnsen 3
richbitch Skrevet 18. mai 2023 #1570 Skrevet 18. mai 2023 RileyParks skrev (1 time siden): Jeg tolka det som at faren er å finne på den sida. Ikke at han er Aron Jahnsen Slik tolket jeg det også.
J.. Skrevet 23. mai 2023 #1571 Skrevet 23. mai 2023 Så mange av foreldrene bruker jo kontoen som egen personlige dagbok om egne problemer og liv,ikke helseproblemer. (Ønsker ikke å se barna men det er jo langt utenfor tema..) 4
AprilLudgate Skrevet 27. mai 2023 #1572 Skrevet 27. mai 2023 Jøss…. Fikk opp en post som «reklame» på Instagram. Bildet var av en gutt med litt grønt i håret, jeg fikk lese endel av teksten som teaser. «Har hatt med X til psykolog i dag og konklusjonen er slik og sånne positive ord». Gikk litt måpende inn på kontoen - kunne liksom ikke helt begripe at noen deler sånt om et lite barn på åpen konto. Dette var da en såkalt «løvemamma» (som i organisasjonen). Hun har høy utdanning og god kompetanse, skriver at hun sitter i styret for barnepalliasjon osv. Det er ett av barna som da altså har fått en dødelig sykdom. Det etiske kan med sånne kontoer kontra opplysning kan man jo debattere selvsagt i begge retninger. Men…..å fortelle hva psykologen til dette ene søskenet har konkludert med? Sånn ordrett? Er det bare meg som falt av lasset her på hva som er ekstremt ugreit å dele med andre ukjente på sosiale medier? Jeg hadde blitt så sint som eldre tenåring/voksen av det 🥺 Psykologen har taushetsplikt av en grunn. Hva ungene selv deler om sine aller innerste tanker når de blir samtykkekompetente er jo opp til dem. Dette bildet av guttens ansikt og teksten får jet jo opp uten å følge personen 🫥🧐 7 5
emrik Skrevet 27. mai 2023 #1573 Skrevet 27. mai 2023 AprilLudgate skrev (2 timer siden): Jøss…. Fikk opp en post som «reklame» på Instagram. Bildet var av en gutt med litt grønt i håret, jeg fikk lese endel av teksten som teaser. «Har hatt med X til psykolog i dag og konklusjonen er slik og sånne positive ord». Gikk litt måpende inn på kontoen - kunne liksom ikke helt begripe at noen deler sånt om et lite barn på åpen konto. Dette var da en såkalt «løvemamma» (som i organisasjonen). Hun har høy utdanning og god kompetanse, skriver at hun sitter i styret for barnepalliasjon osv. Det er ett av barna som da altså har fått en dødelig sykdom. Det etiske kan med sånne kontoer kontra opplysning kan man jo debattere selvsagt i begge retninger. Men…..å fortelle hva psykologen til dette ene søskenet har konkludert med? Sånn ordrett? Er det bare meg som falt av lasset her på hva som er ekstremt ugreit å dele med andre ukjente på sosiale medier? Jeg hadde blitt så sint som eldre tenåring/voksen av det 🥺 Psykologen har taushetsplikt av en grunn. Hva ungene selv deler om sine aller innerste tanker når de blir samtykkekompetente er jo opp til dem. Dette bildet av guttens ansikt og teksten får jet jo opp uten å følge personen 🫥🧐 Hun delte jo ikke ordrett hva psykologen hadde konkludert med, jeg oppfattet det som hennes egen objektive (i den grad dét er mulig 😅) konklusjon. Kan være (og er!) enig i veldig mye av kritikken de får, men min oppfatning av Beate, moren det er snakk om her, er at hun er en av de langt bedre! 5 4
Mmmwhatever Skrevet 28. mai 2023 #1574 Skrevet 28. mai 2023 Jeg fikk bare opp den som en vanlig post. Men jeg tenker ikke den posten var så problematisk, siden den handlet om en gutt som har det BRA, på tross av en vanskelig situasjon hjemme. Det hadde vært verre hvis konklusjonen hadde blitt «store problemer, deprimert og suicidal», og hun hadde delt DET. 11
Orly Skrevet 28. mai 2023 #1575 Skrevet 28. mai 2023 Mmmwhatever skrev (3 timer siden): Jeg fikk bare opp den som en vanlig post. Men jeg tenker ikke den posten var så problematisk, siden den handlet om en gutt som har det BRA, på tross av en vanskelig situasjon hjemme. Det hadde vært verre hvis konklusjonen hadde blitt «store problemer, deprimert og suicidal», og hun hadde delt DET. Enig
Gjest Chroma Skrevet 28. mai 2023 #1576 Skrevet 28. mai 2023 Mmmwhatever skrev (9 timer siden): Jeg fikk bare opp den som en vanlig post. Men jeg tenker ikke den posten var så problematisk, siden den handlet om en gutt som har det BRA, på tross av en vanskelig situasjon hjemme. Det hadde vært verre hvis konklusjonen hadde blitt «store problemer, deprimert og suicidal», og hun hadde delt DET. Jeg tenker at man ikke behøver å utlevere barn i det hele tatt, verken på godt eller vondt. Bare ikke gjør det.
Gjest Kattedama Skrevet 28. mai 2023 #1577 Skrevet 28. mai 2023 Chroma skrev (22 minutter siden): Jeg tenker at man ikke behøver å utlevere barn i det hele tatt, verken på godt eller vondt. Bare ikke gjør det. Disse løvemammaene er verstinger når det gjelder brudd på barnas personvern. I tillegg legitimerer de eksponeringen enkelte influensere driver med, så fort de kaller seg «løvemamma». Dette gjelder særlig SE Tandberg og B.H.
Frklille Skrevet 28. mai 2023 #1578 Skrevet 28. mai 2023 Hun Nina som er på nå, har hun og mannen gått fra hverandre? Synes hele snappen er opphakket og rar.. klarer ikke følge helt med. Hun er vel ikke ofte på?
sommermor Skrevet 28. mai 2023 #1579 Skrevet 28. mai 2023 emrik skrev (På 27.5.2023 den 18.18): Hun delte jo ikke ordrett hva psykologen hadde konkludert med, jeg oppfattet det som hennes egen objektive (i den grad dét er mulig 😅) konklusjon. Kan være (og er!) enig i veldig mye av kritikken de får, men min oppfatning av Beate, moren det er snakk om her, er at hun er en av de langt bedre! Hun vil ikke dele hva psykologen snakket med sønnen om. Jeg synes ikke hun deler så mye. Og hun vil ikke dele noe av livet til Even når han kommer i den terminale fasen. 1
Mmmwhatever Skrevet 29. mai 2023 #1580 Skrevet 29. mai 2023 Chroma skrev (22 timer siden): Jeg tenker at man ikke behøver å utlevere barn i det hele tatt, verken på godt eller vondt. Bare ikke gjør det. Nå er realiteten at veldig mange gjør dette, enten de er på Løvemammaene-snappen eller ei. Og i den sammenhengen synes jeg ikke akkurat den IG-posten var så ille. For realiteten er at absolutt alt man deler om barna sine på nettet er utlevering. Så kan man mene hva man vil om det, men da bør man vel gå etter de verste postene/tilfellene først, og da tenker jeg at det innlegget er LANGT ned på lista. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå