shab Skrevet 29. april 2023 #1541 Skrevet 29. april 2023 Ser K på snap i dag svarer på det å legge ut bilde/film av barnet med nesebriller (Slik jeg tolker det, spm kom ikke med)
J.. Skrevet 30. april 2023 #1542 Skrevet 30. april 2023 shab skrev (10 timer siden): Ser K på snap i dag svarer på det å legge ut bilde/film av barnet med nesebriller (Slik jeg tolker det, spm kom ikke med) Reagerte også på dette. Det er ikke det at disse løvebarna skal gjemmes vekk,men barn generelt har rett på privatliv,det er visst vanskelig å forstå for disse "løveforeldrene". Å trenge medisinsk hjelp av ymse slag er ingen skam,men det er ikke noe man trenger å kringkaste med videoer/bilder heller,mtp nettvett/rett til privatliv etc. Barn generelt hører ikke hjemme på nett,verken for "undervisning" eller for å hanke likes til mor/far. 7 1
K_mb Skrevet 30. april 2023 #1543 Skrevet 30. april 2023 Hummingbird2 skrev (På 24.4.2023 den 18.23): Det er ikke noe av det som deles på disse kanalene som er ok spør du meg.Jeg synes alt er ille. Absolutt alt. Tenk å dele barnet sitt slik som disse gjør. Godt dekket bak «folkeopplysning», «motarbeide fordommer» osv. Jeg blir kvalm. Det finnes andre fora for oss som har barn med sykdommer & diagnoser der vi kan få hjelp, støtte og felleskap. Og det innebærer ikke å dele barnets private og sårbare sider med tusenvis av fremmede. Jeg er helt enig med deg! Det er grenseoverskridende deling av barnas privatliv og helseopplysninger. Hva får barna som blir utlevert ut av dette og hvorfor skal de gå i bresjen for foreldrenes behov for å "hjelpe" andre? Beklager jeg biter ikke på. Jeg synes denne delingen er helt motbydelig, og mistenker det handler mer om å sanke sympati og oppmerksomhet enn "folkeopplysning". 14 2
StriLenke Skrevet 3. mai 2023 #1544 Skrevet 3. mai 2023 J.. skrev (På 30.4.2023 den 10.52): Reagerte også på dette. Det er ikke det at disse løvebarna skal gjemmes vekk,men barn generelt har rett på privatliv,det er visst vanskelig å forstå for disse "løveforeldrene". Å trenge medisinsk hjelp av ymse slag er ingen skam,men det er ikke noe man trenger å kringkaste med videoer/bilder heller,mtp nettvett/rett til privatliv etc. Barn generelt hører ikke hjemme på nett,verken for "undervisning" eller for å hanke likes til mor/far. Moralpoliti 🙄 Vel, noen må jo bry seg om barna når foreldrene selv ikke gjør det. Flaut at de må ty til slike nivåer for å prøve å heve seg. Når noen avslår kritikk med henvisning til XXpoliti har de tapt hele diskusjonen. 7
Mmmwhatever Skrevet 4. mai 2023 #1545 Skrevet 4. mai 2023 Jeg reagerte ikke på nesebrillen, og jeg synes de har blitt flinkere (Løvemammaene generelt) til å være mer forsiktige med hva de deler. Det betyr ikke at jeg ville gjort det samme. For eksempel ville jeg aldri, som M i Kristiansund, delt videoer av min svært sårbare tenåringssønn i senga når han sier god natt/god morgen. 7 2
skruf Skrevet 4. mai 2023 #1546 Skrevet 4. mai 2023 De bruker som påskudd for å dele bilder at syke barn ikke skal gjemmes bort; om de har en nesebrille, bruker forstøver. CPAP osv så er det hverdag for de og ikke noe som skal måtte skjules Det er jo ikke det som er poenget Alle barn har rett på å ikke blottlegges offentlig, stopsharenting gjelder både friske og syke barn. Hvorfor skal friske barn få et bedre vern enn syke barn? Influencere som bruker barna sine på sine offentlige kanaler får gjennomgå, men til Løvemammaene, som er en organsiasjon og i høy grad offentlig så skal ikke barna få det samme vernet? De skal ikke få retten til å skape sin egen digitale identitet (endel av barna er såpass friske at de kommer til å få egen snap og insta-konto når de blir gamle nok) sånn som andre barn De har blitt flinkere, men likevel er det mye blottlegging som vil falle tilbake på barna når de blir eldre. Man kan fint få frem et budskap uten å bruke barnet, flere av de viser så og si ikke barnet, sånn som hun fra Voss som har en alvorlig syk tenåring Blant de verste er noen av de som er i styret. Kommer aldri til å glemme Janne som snappet fra intensiven bare noen timer før barnet døde. Greit nok; hun kunne ikke vite at han kom til å dø akkurat da; men når et barn er så sykt som den gutten var der og da, og hun selv sa at nå er det ingen behandling som hjelper lengre, der hun satt ved siden av barnet sitt som lå på intensiven i koma og kjempet, så legger man fra seg mobilen. Man filmer i allefall ikke barnet og deler det live på en offentlig kanal Og i etterkant av dødsfallet så fortsetter hun å utlevere på der groveste brødrenes sorg og følelser. Man deler ærlig talt ikke at en liten gutt sier at han også har lyst å dø for å være sammen med broren. Etter det så har jeg skippet de dagene Janne er på, jeg klarer henne ikke. Det at en tenåring sier god morgen fra senga, godt innetullet i dyna, synes ikke jeg er ille, men vi har alle ulike syn på det. Minami (tror navnet hennes skrives sånn) synes jeg er en av de bedre, selv om hun også viser barna. Men hun er tydelig på at hun kommer aldri til å vise når gutten har meltdowns, «anfall», men bare gode stunder. Jeg synes hun har lite fokus på gutten, men heller problematikken rundt det å være Løvemamma, hvordan det er å stå i det alene (hun er alenemor), og hun legger vekt på gode stunder og ting de gjør sammen. Så i mine øyne så er hun en av de bedre. 11 11
sommermor Skrevet 4. mai 2023 #1547 Skrevet 4. mai 2023 Hummingbird2 skrev (På 22.4.2023 den 23.31): Nå er denne moren du sikter til selv på autismespekteret. Så det kan jo forklare endel. Hva er unnskyldningen til samtlige andre snappere på Løvemammaene etc? Jeg mener det burde komme et lovverk som forbyr slik deling av barn med utfordringer og sykdommer. Jeg synes helt ærlig de er ille alle som driver med dette. Ingen bedre enn andre. Stakkars unger! De aller fleste er så små at de ikke skjønner hva mødrene driver med en gang. For meg er faktisk løvemammaene en mulighet til å komme i kontakt med andre foreldre med lignende utfordringer som vi har. Å faktisk ikke føle at en er helt alene. 4
sommermor Skrevet 4. mai 2023 #1548 Skrevet 4. mai 2023 J.. skrev (På 6.3.2023 den 19.07): Har lagt merke til det samme,sover jo til middagstid,så er det det samme på repeat hver gang hun er på? Vet du om de har nattevakt eller er de våken nattevakt for barna sine hver natt ? Da må de faktisk få sove avogtil. 3
J.. Skrevet 4. mai 2023 #1549 Skrevet 4. mai 2023 sommermor skrev (34 minutter siden): Vet du om de har nattevakt eller er de våken nattevakt for barna sine hver natt ? Da må de faktisk få sove avogtil. Joda for all del,men å sove natt,formiddag,ettermiddag og kveld er jo litt voldsomt.
shab Skrevet 4. mai 2023 #1550 Skrevet 4. mai 2023 (endret) sommermor skrev (1 time siden): Vet du om de har nattevakt eller er de våken nattevakt for barna sine hver natt ? Da må de faktisk få sove avogtil. Hvis vi snakker om hun som snapper for AF. Hun ville ha BPA, men mottar foreldreveiledning i stedet for... Grunnen til at hun sover til langt på dag er fordi datteren er oppe hele natten og spiller dataspill...... Sover i stedet for å dra på skolen. Ingen rutiner eller krav. Endret 4. mai 2023 av shab 6
Lillepropell Skrevet 4. mai 2023 #1551 Skrevet 4. mai 2023 Jeg er en av de som applauderer Løvemammaene og den jobben di har gjort og gjør. Løvemammaene sin åpenhet har bidrar til å økt forståelse for denne sårbare gruppen foreldre og barn. De tar oss inn i en verden vi aldri ville forstått hvis de ikke hadde vært åpne om det og de hjelper så utrolig mange andre i lignende situasjon. Jeg beundrer jobben styret gjør og jeg tar av meg hatten for foreldrene som deler sin hverdag med sine barn. Jeg er selv Løvemamma til barn med ulikt sykdomsbilde og diagnoser. Jeg er ikke blind for hva som har blitt delt tidligere som mulig har vært over grensen for hva som burde vært delt, men her syns jeg faktisk de aller fleste har blitt mye flinkere. Oppturer og nedturer, dette er livet deres. Åpenheten på åpen gruppe på Facebook og Instagram + snapchat. Støtte og hjelp i likesinnede på lukket gruppe. Løvemammaene /Løvepappaene er og forblir fantastiske. 3 3 2
shab Skrevet 4. mai 2023 #1552 Skrevet 4. mai 2023 Lillepropell skrev (1 time siden): Jeg er en av de som applauderer Løvemammaene og den jobben di har gjort og gjør. Løvemammaene sin åpenhet har bidrar til å økt forståelse for denne sårbare gruppen foreldre og barn. De tar oss inn i en verden vi aldri ville forstått hvis de ikke hadde vært åpne om det og de hjelper så utrolig mange andre i lignende situasjon. Jeg beundrer jobben styret gjør og jeg tar av meg hatten for foreldrene som deler sin hverdag med sine barn. Jeg er selv Løvemamma til barn med ulikt sykdomsbilde og diagnoser. Jeg er ikke blind for hva som har blitt delt tidligere som mulig har vært over grensen for hva som burde vært delt, men her syns jeg faktisk de aller fleste har blitt mye flinkere. Oppturer og nedturer, dette er livet deres. Åpenheten på åpen gruppe på Facebook og Instagram + snapchat. Støtte og hjelp i likesinnede på lukket gruppe. Løvemammaene /Løvepappaene er og forblir fantastiske. Enig med deg. 1
Lillemor1982 Skrevet 4. mai 2023 #1553 Skrevet 4. mai 2023 shab skrev (9 timer siden): Hvis vi snakker om hun som snapper for AF. Hun ville ha BPA, men mottar foreldreveiledning i stedet for... Grunnen til at hun sover til langt på dag er fordi datteren er oppe hele natten og spiller dataspill...... Sover i stedet for å dra på skolen. Ingen rutiner eller krav. Må moren være hjemmeværende da, om ungen er oppe hele natta? Prøvde se på en dag hun vlogget på AF men synes hele greia virket rart.... 3
shab Skrevet 4. mai 2023 #1554 Skrevet 4. mai 2023 Lillemor1982 skrev (Akkurat nå): Må moren være hjemmeværende da, om ungen er oppe hele natta? Prøvde se på en dag hun vlogget på AF men synes hele greia virket rart.... Ja, du kan så si. Moren er uansett ufør, men hadde store håp om å få innvilget bpa i møte med kommunen. I stedet for kom to damer hjem til dem for å observere (Tenåringen lå selvsagt og sov, ville ikke stå opp). Hun ble tilbudt foreldreveiledning i stedet for BPA selvsagt. 5
Lillemor1982 Skrevet 4. mai 2023 #1555 Skrevet 4. mai 2023 shab skrev (2 minutter siden): Ja, du kan så si. Moren er uansett ufør, men hadde store håp om å få innvilget bpa i møte med kommunen. I stedet for kom to damer hjem til dem for å observere (Tenåringen lå selvsagt og sov, ville ikke stå opp). Hun ble tilbudt foreldreveiledning i stedet for BPA selvsagt. O m g ... spesielt 😳 4
shab Skrevet 4. mai 2023 #1556 Skrevet 4. mai 2023 (endret) Dagens snapper som vanligvis har listet opp alt av diagnoser pr barn har bestemt seg for å ikke «offentliggjøre» noen diagnoser. Hun fikk spørsmål om dette i dag. likevel står det VELDIG nøye om diagnosene deres på linken hun linker til i tillegg til at hun ikke vil dele alt. Hun har jo listet opp mange ulike utfordringer. jeg forstår liksom ikke poenget hennes? Endret 4. mai 2023 av shab 11
J.. Skrevet 4. mai 2023 #1557 Skrevet 4. mai 2023 shab skrev (9 minutter siden): Dagens snapper som vanligvis har listet opp alt av diagnoser pr barn har bestemt seg for å ikke «offentliggjøre» noen diagnoser. Hun fikk spørsmål om dette i dag. likevel står det VELDIG nøye om diagnosene deres på linken hun linker til i tillegg til at hun ikke vil dele alt. Hun har jo listet opp mange ulike utfordringer. jeg forstår liksom ikke poenget hennes? Litt av ett glasshus å sette barna sine i. 5
Mmmwhatever Skrevet 5. mai 2023 #1558 Skrevet 5. mai 2023 (endret) shab skrev (9 timer siden): Dagens snapper som vanligvis har listet opp alt av diagnoser pr barn har bestemt seg for å ikke «offentliggjøre» noen diagnoser. Hun fikk spørsmål om dette i dag. likevel står det VELDIG nøye om diagnosene deres på linken hun linker til i tillegg til at hun ikke vil dele alt. Hun har jo listet opp mange ulike utfordringer. jeg forstår liksom ikke poenget hennes? Det var jo ikke helt sånn. Hun har listet opp diagnoser, ja, men sa at det ikke var alle diagnosene barna hadde/barna hadde andre diagnoser også, og at noen diagnoser var det uaktuelt å snakke om/dele. Veldig fornuftig! Og da fikk hun kritikk av en følger for det, for handlet ikke Løvemammaene om åpenhet? 🙄 Av og til kan man jo lure på hva folk tenker på. Snapperen har i alle fall ikke delt for lite, og så får hun kritikk av følger for å ikke dele absolutt alt? 🙄 Her setter snapperen grenser, noe som er helt riktig og i hennes fulle rett (man kan selvsagt diskutere hvor grensene skal gå, men der vil uansett ikke alle bli enige), og så er liksom det også feil for noen følgere. Endret 5. mai 2023 av Mmmwhatever 4 1 1
shab Skrevet 5. mai 2023 #1559 Skrevet 5. mai 2023 Mmmwhatever skrev (4 timer siden): Det var jo ikke helt sånn. Hun har listet opp diagnoser, ja, men sa at det ikke var alle diagnosene barna hadde/barna hadde andre diagnoser også, og at noen diagnoser var det uaktuelt å snakke om/dele. Veldig fornuftig! Og da fikk hun kritikk av en følger for det, for handlet ikke Løvemammaene om åpenhet? 🙄 Av og til kan man jo lure på hva folk tenker på. Snapperen har i alle fall ikke delt for lite, og så får hun kritikk av følger for å ikke dele absolutt alt? 🙄 Her setter snapperen grenser, noe som er helt riktig og i hennes fulle rett (man kan selvsagt diskutere hvor grensene skal gå, men der vil uansett ikke alle bli enige), og så er liksom det også feil for noen følgere. Det handler vel mer om hvordan hun har opptrådd i alle de årene hun har vært på løvemammaene. Men fint at hun nå har bestemt seg for å skjerme barna litt, men likevel synes jeg det er "unødvendig" fordi hun forteller om psykiske diagnoser, diagnoser som gjelder ulike organer så forstår ikke helt hvorfor hun ikke deler det siste, eller i det hele tatt nevner det? For meg som har fulgt henne siden starten så virker det merkelig. 5 2
Mmmwhatever Skrevet 6. mai 2023 #1560 Skrevet 6. mai 2023 shab skrev (19 timer siden): Det handler vel mer om hvordan hun har opptrådd i alle de årene hun har vært på løvemammaene. Men fint at hun nå har bestemt seg for å skjerme barna litt, men likevel synes jeg det er "unødvendig" fordi hun forteller om psykiske diagnoser, diagnoser som gjelder ulike organer så forstår ikke helt hvorfor hun ikke deler det siste, eller i det hele tatt nevner det? For meg som har fulgt henne siden starten så virker det merkelig. Jeg har også fulgt henne lenge, og jeg synes ikke det er merkelig. Jeg synes det er greit at hun setter grenser, og er tydelig på at det er uaktuelt å dele om enkelte ting. Hva de tingene er, har vi ikke noe med. Vi vet ikke hele historien eller alle diagnosene, selv om vi har fulgt dem lenge. Det er lenge vært tydelig at hun skjermer de eldste barna mer enn hun gjorde før, og det kan også virke som om hun nå skjermer datteren mer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå