shab Skrevet 16. mars 2023 #1521 Skrevet 16. mars 2023 Uff da. Da ble det forsterreduksjon av en eller to. Det var trist. K som skulle bli fulgt av Adresseavisen hele svangerskapet pga gravid med tvillinger....
shab Skrevet 18. mars 2023 #1522 Skrevet 18. mars 2023 B mammaen til E deler et innlegg om eksponering av barn på instagram. Jeg synes det var et fint og reflektert innlegg. Jeg er enig med henne 😊 2
rundtfingern Skrevet 19. mars 2023 #1523 Skrevet 19. mars 2023 Kred til gjesten i dag som skjermer barnet! Som forteller at hun ikke kommer til å dele veldig spesifikk helseinformasjon og bilde av sønnen. Det er en kontrast til veldig mange av de andre på snappen. 9 3
shab Skrevet 19. mars 2023 #1524 Skrevet 19. mars 2023 (endret) rundtfingern skrev (11 timer siden): Kred til gjesten i dag som skjermer barnet! Som forteller at hun ikke kommer til å dele veldig spesifikk helseinformasjon og bilde av sønnen. Det er en kontrast til veldig mange av de andre på snappen. Enig, men endel sutring i dag. Hun tok opp mange temaer. Endret 19. mars 2023 av shab
StriLenke Skrevet 21. mars 2023 #1525 Skrevet 21. mars 2023 shab skrev (På 18.3.2023 den 2.02): B mammaen til E deler et innlegg om eksponering av barn på instagram. Jeg synes det var et fint og reflektert innlegg. Jeg er enig med henne 😊 Jeg syns det er en vesentlig forskjell på Beates eksponering av barna sine, og de fleste andre som deltar på Løvemamma-snappen. Beate har tydelig reflektert rundt temaet og har en veldig fin balanse, trår lite over grenser og man får ikke inntrykket av å vite alt om barna og hverdagen til familien. Jeg håper dog hun aldri vil bruke barna i reklame, jeg så at hun poengterte at det kunne bli samarbeid i fremtiden - jeg håper det var ment generelt, og ikke med/for barna. 10
shab Skrevet 21. mars 2023 #1526 Skrevet 21. mars 2023 StriLenke skrev (9 timer siden): Jeg syns det er en vesentlig forskjell på Beates eksponering av barna sine, og de fleste andre som deltar på Løvemamma-snappen. Beate har tydelig reflektert rundt temaet og har en veldig fin balanse, trår lite over grenser og man får ikke inntrykket av å vite alt om barna og hverdagen til familien. Jeg håper dog hun aldri vil bruke barna i reklame, jeg så at hun poengterte at det kunne bli samarbeid i fremtiden - jeg håper det var ment generelt, og ikke med/for barna. Enig med deg! 1
kvinne_anonym_123 Skrevet 14. april 2023 #1527 Skrevet 14. april 2023 Dagens på løvemammaene: Legger ut bilder så hvem som helst med internett kan se det. …. og skriver «håper folk respekterer at man ikke skal ta skjermbilder» Ikke alle som vet hvordan internett fungerer, altså. 11 2
Jadasikkert29 Skrevet 14. april 2023 #1528 Skrevet 14. april 2023 kvinne_anonym_123 skrev (4 timer siden): Dagens på løvemammaene: Legger ut bilder så hvem som helst med internett kan se det. …. og skriver «håper folk respekterer at man ikke skal ta skjermbilder» Ikke alle som vet hvordan internett fungerer, altså. For en teit kommentar. Dårlig dag eller noe? Såklart er det innafor å skrive det selv om det er åpenbart at det er mulig å ta screenshot. Hun skrev at hun HÅPER at folk ikke gjør det, ikke at "det klarer dere ikke" 🙄 3
Orly Skrevet 14. april 2023 #1529 Skrevet 14. april 2023 kvinne_anonym_123 skrev (4 timer siden): Dagens på løvemammaene: Legger ut bilder så hvem som helst med internett kan se det. …. og skriver «håper folk respekterer at man ikke skal ta skjermbilder» Ikke alle som vet hvordan internett fungerer, altså. Seriøst? selvsagt vet hun hvordan det fungerer, derfor skriver hun som hun gjør 1
mariie Skrevet 18. april 2023 #1530 Skrevet 18. april 2023 Synes synd på gårsdagens snapper (Christina fra Voss) - hun har mye motgang i livet... 1 9
CrazyCatLady2500 Skrevet 18. april 2023 #1531 Skrevet 18. april 2023 I dag er det vel Chanett? Hun har heller ikke en lett hverdag, virker det som. Må være vondt å både være så utmattet selv og skulle stille opp for alle andre. Hun er litt superhelt i mine øyne. Mannen og. 1
Mmmwhatever Skrevet 18. april 2023 #1532 Skrevet 18. april 2023 mariie skrev (15 timer siden): Synes synd på gårsdagens snapper (Christina fra Voss) - hun har mye motgang i livet... CrazyCatLady2500 skrev (15 timer siden): I dag er det vel Chanett? Hun har heller ikke en lett hverdag, virker det som. Må være vondt å både være så utmattet selv og skulle stille opp for alle andre. Hun er litt superhelt i mine øyne. Mannen og. Enig med begge dere. Disse to familiene har det kjempetøft. Alt det de må stå i. Det er imponerende. Synes det er rart at L tydeligvis ikke har nattevakt, det virker som om han sover dårlig. Men det er sikkert en grunn til det (og håper den ikke er dårlig kommuneøkonomi). 1 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. april 2023 #1533 Skrevet 19. april 2023 Mmmwhatever skrev (8 timer siden): Enig med begge dere. Disse to familiene har det kjempetøft. Alt det de må stå i. Det er imponerende. Synes det er rart at L tydeligvis ikke har nattevakt, det virker som om han sover dårlig. Men det er sikkert en grunn til det (og håper den ikke er dårlig kommuneøkonomi). Der sa du noe. Nei, får tro at det ikke er sånn. Chanett er hjemme med pleiepenger, men kan ikke være meningen at hun skal slite seg helt ut for det. Hun trenger jo pauser som alle andre. Og oppleve noe annet enn sykerommet. Hun er en av favorittene mine på Løvemammaene, sant å si. 1
Orly Skrevet 19. april 2023 #1534 Skrevet 19. april 2023 Mmmwhatever skrev (8 timer siden): Enig med begge dere. Disse to familiene har det kjempetøft. Alt det de må stå i. Det er imponerende. Synes det er rart at L tydeligvis ikke har nattevakt, det virker som om han sover dårlig. Men det er sikkert en grunn til det (og håper den ikke er dårlig kommuneøkonomi). Å få nattevakt er svært vanskelig , ofte vil kommunen heller ha barna inn på institusjon , dessverre 1
shab Skrevet 19. april 2023 #1535 Skrevet 19. april 2023 Mmmwhatever skrev (20 timer siden): Enig med begge dere. Disse to familiene har det kjempetøft. Alt det de må stå i. Det er imponerende. Synes det er rart at L tydeligvis ikke har nattevakt, det virker som om han sover dårlig. Men det er sikkert en grunn til det (og håper den ikke er dårlig kommuneøkonomi). Ja, og de familiene er ikke de som "klager" mest og ringer ned kommunen. Uff, håper de får hjelp ❤️ 1
shab Skrevet 22. april 2023 #1536 Skrevet 22. april 2023 (endret) Ang eksponering av barn og folk som ikke burde snappe. Løvemammaene har heldigvis blitt veldig proff og tar selvkritikk og endret etter noen uheldige gjestesnappere. Jeg minner om kanalen "austismeforeldre" som i likhet med "ungemammaer" har snappere som ikke burde snappe på store kanaler. Adhdforeldre er også en god kanal, men der er også noen som ikke burde ha snappet barna sine så mye. Gårsdagens snapper på autsimeforeldre som er alenemor til tenåring (som ikke har rutiner, våken hele natten - gamer, sover om dagen, drar ikke på skolen osv) Mor er ufør og hun har hjemmehjelp fra kommunen som vasker huset. I går var det klaging angående dårlig vask fra hjemmehjelpen. I tillegg forteller mor mye sensitivt om datteren sin. F.eks mangel på hygiene, menstruasjon. Det var så sensitivt og detalj at det er ubehagelig. Denne snapperen er en av de som styrer kanalen! Hun snapper ukentlig. Jeg forstår ikke at de andre som styrer kanalene lar mennesker som har ulike utfordringer snappe på kanaler med mange følgere. På disse kanalene er det mennesker som er ressursterke også, men det er mange med enten psykiske sykdommer eller sosiale utfordringer som deler ekstremt mye om barna sine. Endret 22. april 2023 av shab 4
Hummingbird2 Skrevet 22. april 2023 #1537 Skrevet 22. april 2023 shab skrev (4 timer siden): Ang eksponering av barn og folk som ikke burde snappe. Løvemammaene har heldigvis blitt veldig proff og tar selvkritikk og endret etter noen uheldige gjestesnappere. Jeg minner om kanalen "austismeforeldre" som i likhet med "ungemammaer" har snappere som ikke burde snappe på store kanaler. Adhdforeldre er også en god kanal, men der er også noen som ikke burde ha snappet barna sine så mye. Gårsdagens snapper på autsimeforeldre som er alenemor til tenåring (som ikke har rutiner, våken hele natten - gamer, sover om dagen, drar ikke på skolen osv) Mor er ufør og hun har hjemmehjelp fra kommunen som vasker huset. I går var det klaging angående dårlig vask fra hjemmehjelpen. I tillegg forteller mor mye sensitivt om datteren sin. F.eks mangel på hygiene, menstruasjon. Det var så sensitivt og detalj at det er ubehagelig. Denne snapperen er en av de som styrer kanalen! Hun snapper ukentlig. Jeg forstår ikke at de andre som styrer kanalene lar mennesker som har ulike utfordringer snappe på kanaler med mange følgere. På disse kanalene er det mennesker som er ressursterke også, men det er mange med enten psykiske sykdommer eller sosiale utfordringer som deler ekstremt mye om barna sine. Nå er denne moren du sikter til selv på autismespekteret. Så det kan jo forklare endel. Hva er unnskyldningen til samtlige andre snappere på Løvemammaene etc? Jeg mener det burde komme et lovverk som forbyr slik deling av barn med utfordringer og sykdommer. Jeg synes helt ærlig de er ille alle som driver med dette. Ingen bedre enn andre. Stakkars unger! De aller fleste er så små at de ikke skjønner hva mødrene driver med en gang. 9
Frøkenfryden Skrevet 23. april 2023 #1538 Skrevet 23. april 2023 Hummingbird2 skrev (11 timer siden): Nå er denne moren du sikter til selv på autismespekteret. Så det kan jo forklare endel. Hva er unnskyldningen til samtlige andre snappere på Løvemammaene etc? Jeg mener det burde komme et lovverk som forbyr slik deling av barn med utfordringer og sykdommer. Jeg synes helt ærlig de er ille alle som driver med dette. Ingen bedre enn andre. Stakkars unger! De aller fleste er så små at de ikke skjønner hva mødrene driver med en gang. Helt enig. Er psykolog i dag, og jeg var ganske funksjonshemmet som barn. Ville hatet om alle mine pasienter i dag hadde sett filmer av sårbare deler av min barndom🫤 4 2
shab Skrevet 24. april 2023 #1539 Skrevet 24. april 2023 (endret) Hummingbird2 skrev (På 22.4.2023 den 23.31): Nå er denne moren du sikter til selv på autismespekteret. Så det kan jo forklare endel. Hva er unnskyldningen til samtlige andre snappere på Løvemammaene etc? Jeg mener det burde komme et lovverk som forbyr slik deling av barn med utfordringer og sykdommer. Jeg synes helt ærlig de er ille alle som driver med dette. Ingen bedre enn andre. Stakkars unger! De aller fleste er så små at de ikke skjønner hva mødrene driver med en gang. Enig i det du skriver ang autismespekteret - dog en diagnose hun har gitt seg selv da. Likevel synes jeg ikke det er ok å utlevere (mangel) på barns hygiene osv. Selv om man er på autismespekteret selv. Derfor burde dette menneske ikke sitte som en av "sjefene" under dene kanalen. Endret 24. april 2023 av shab 2 1
Hummingbird2 Skrevet 24. april 2023 #1540 Skrevet 24. april 2023 shab skrev (1 time siden): Enig i det du skriver ang autismespekteret - dog en diagnose hun har gitt seg selv da. Likevel synes jeg ikke det er ok å utlevere (mangel) på barns hygiene osv. Selv om man er på autismespekteret selv. Derfor burde dette menneske ikke sitte som en av "sjefene" under dene kanalen. Det er ikke noe av det som deles på disse kanalene som er ok spør du meg.Jeg synes alt er ille. Absolutt alt. Tenk å dele barnet sitt slik som disse gjør. Godt dekket bak «folkeopplysning», «motarbeide fordommer» osv. Jeg blir kvalm. Det finnes andre fora for oss som har barn med sykdommer & diagnoser der vi kan få hjelp, støtte og felleskap. Og det innebærer ikke å dele barnets private og sårbare sider med tusenvis av fremmede. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå