shab Skrevet 3. mars 2023 #1501 Skrevet 3. mars 2023 Hæ? skrev (10 minutter siden): Syns hun legger ut mest om ettermiddagen, etter barnehage jeg. Og dessuten, denne jenta som det her er snakk om begynner å bli ganske lang, så jeg har bare tenkt at grunnen til at det ikke filmes aktiviteter er at det kreves 2 hender for å hjelpe henne, ikke lett å filme da. Helt greit det! Men dette har vært slik lenge før hun ble gravid altså, om du tenkte det. Dette har vært slik siden det ble samlivsbrudd. Nå er jeg veldig personlig, og dette kommer til å bli slettet pga personvern og persondebatt. Det er ikke meningen å kritisere henne selv om det virker sånn. Jeg regner me de flinke BPAene aktiviserer jenta 4
Hæ? Skrevet 3. mars 2023 #1502 Skrevet 3. mars 2023 shab skrev (26 minutter siden): Helt greit det! Men dette har vært slik lenge før hun ble gravid altså, om du tenkte det. Dette har vært slik siden det ble samlivsbrudd. Nå er jeg veldig personlig, og dette kommer til å bli slettet pga personvern og persondebatt. Det er ikke meningen å kritisere henne selv om det virker sånn. Jeg regner me de flinke BPAene aktiviserer jenta Jeg regner med at hun aktiviserer jenta si selv også jeg. 2
shab Skrevet 3. mars 2023 #1503 Skrevet 3. mars 2023 Hæ? skrev (Akkurat nå): Jeg regner med at hun aktiviserer jenta si selv også jeg. Det gjør hun nok ja
shab Skrevet 3. mars 2023 #1504 Skrevet 3. mars 2023 Hæ? skrev (1 minutt siden): Jeg regner med at hun aktiviserer jenta si selv også jeg. Det gjør hun nok ja Jenta hennes er jo veldig glad i å leke med disse små figurene også
Pakini Skrevet 6. mars 2023 #1505 Skrevet 6. mars 2023 Skjønner ikke hvorfor dagens snapper er med. Hun sover alltid halve dagen og aldri noe interessant å komme med. 11
J.. Skrevet 6. mars 2023 #1506 Skrevet 6. mars 2023 Pakini skrev (14 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor dagens snapper er med. Hun sover alltid halve dagen Har lagt merke til det samme,sover jo til middagstid,så er det det samme på repeat hver gang hun er på? 7
shab Skrevet 7. mars 2023 #1507 Skrevet 7. mars 2023 Jeg laget forresten en egen tråd om autismeforeldrene siden de av og til blir nevnt her inne. Anbefaler å følge denne hvis dere er interessert. 1 1
StriLenke Skrevet 10. mars 2023 #1508 Skrevet 10. mars 2023 Frøkenfryd30 skrev (På 3.3.2023 den 19.21): Skjønner ikke greia med snappen 🙈 Har fått den opp på Snap, men bare vært inne å sett et par ganger. Skjønner heller ikke begrepet "løvemamma". Hva gjør deg til en løvemamma fordi du har et barn med atopisk eksem liksom... Alle normale foreldre gjør alt de kan for barna sine, diagnose eller ei. Synes ikke noe om å eksponere barn på en slik måte. Men mulig jeg er gammel og kjedelig 🙈😅 Enig i at eksponeringen er unødvendig, de kan fint få frem poenget uten at barna må være hovedpersonen. Det er spesielt interessant hvordan de verner om enkelte deler av sine personlige situasjoner, men deler vilt om barna. Men begrepet løvemamma er enkelt og greit en mor som må kjempe ekstra hardt for barna sine, kontra vi andre dødelige som så vidt trenger å åpne munnen på et foreldremøte i bhg. Om det passer til foreldre med eksembarn, vil jeg personlig si nei 🙃 Mitt barn har cøliaki og følgende eksem, og jeg må rope ganske høyt titt og ofte - fortsatt uten å bli hørt, men noe løvemamma ville jeg ikke kalt meg selv. (Kanskje hyene-mamma i stedet 😬🧛) 8
Mmmwhatever Skrevet 11. mars 2023 #1509 Skrevet 11. mars 2023 Pakini skrev (På 6.3.2023 den 18.52): Skjønner ikke hvorfor dagens snapper er med. Hun sover alltid halve dagen og aldri noe interessant å komme med. Tror ikke det soves så mye på natta hos dem… Den familien har nok en ekstremt krevende hverdag. Generelt synes jeg ofte det er morsommere å følge gjestene, for de har som regel en klart definert plan over hva de vil snakke om, de har forberedt seg etc. Noen av de faste snapperne har ofte lite å snakke om, det blir bare babbel og gjentakelser og man følger dem gjennom x antall kjedelige hverdagsting uten egentlig innhold. Som hun faste snapperen fra Oppdal, hun virker veldig hyggelig og gutten hennes er kjempesøt, men jeg lærer ikke lenger noe fra henne, det går bare i hverdagskaos og mat/drikke. Kanskje de ikke burde snappet fullt så ofte? 3
shab Skrevet 11. mars 2023 #1510 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Mammaen til T som er blind har lagt ut bilde på instagram om at pappaen blir hentet i ambulanse. Videre et bilde fra traume mottaket hvor hun skriver at hun aldri har vært så redd før, men at det går bedre med ham nå da. Det er jo bra. De får mye altså. Håper de har litt mindre uflaks fremover. Likevel synes jeg det var litt unødvendig å legge ut disse to bildene uten å skrive mer enn at det går bra med ham når hun først skrev at hun aldri har vært så redd før. Jeg ble bekymret på deres vegne, og kjenner at det kanskje er dårlig gjort mot følgerne. Hun har over 15 000 følgere så her får hun jo garantert mange spørsmål og kommentarer. Håper i alle fall hun ikke "klager" over antall kommentarer og spørsmål i ettertid for disse bildene uten mer info legger i alle fall opp til en tsunami i innboksen hennes. Endret 11. mars 2023 av shab 10
StriLenke Skrevet 11. mars 2023 #1511 Skrevet 11. mars 2023 shab skrev (6 timer siden): Mammaen til T som er blind har lagt ut bilde på instagram om at pappaen blir hentet i ambulanse. Videre et bilde fra traume mottaket hvor hun skriver at hun aldri har vært så redd før, men at det går bedre med ham nå da. Det er jo bra. De får mye altså. Håper de har litt mindre uflaks fremover. Likevel synes jeg det var litt unødvendig å legge ut disse to bildene uten å skrive mer enn at det går bra med ham når hun først skrev at hun aldri har vært så redd før. Jeg ble bekymret på deres vegne, og kjenner at det kanskje er dårlig gjort mot følgerne. Hun har over 15 000 følgere så her får hun jo garantert mange spørsmål og kommentarer. Håper i alle fall hun ikke "klager" over antall kommentarer og spørsmål i ettertid for disse bildene uten mer info legger i alle fall opp til en tsunami i innboksen hennes. Jeg gir meg katta i at hun sier A, men ikke B, og syns ikke det er dårlig gjort. Vi har ikke rett på noe. Jeg syns det er kynisk, og ironisk. Merk deg at hun har oppdatert på formen til barnet sitt, i tillegg til at det i dag var tydelige bilder av et sykt/tafatt barn, mens mannen blir skjermet med litt vagere bilder og ingen oppdatering. Det er helt surrealistisk. Kanskje har mannen bedt om at det ikke skal legges ut noe, hvem vet - men det er det fine med å være voksen. Barn har ikke denne muligheten, og blir brukt som bait. 10 7
shab Skrevet 11. mars 2023 #1512 Skrevet 11. mars 2023 StriLenke skrev (19 minutter siden): Jeg gir meg katta i at hun sier A, men ikke B, og syns ikke det er dårlig gjort. Vi har ikke rett på noe. Jeg syns det er kynisk, og ironisk. Merk deg at hun har oppdatert på formen til barnet sitt, i tillegg til at det i dag var tydelige bilder av et sykt/tafatt barn, mens mannen blir skjermet med litt vagere bilder og ingen oppdatering. Det er helt surrealistisk. Kanskje har mannen bedt om at det ikke skal legges ut noe, hvem vet - men det er det fine med å være voksen. Barn har ikke denne muligheten, og blir brukt som bait. Er det meg du sikter til som kynisk? Nei, det tror jeg ikke. Jeg har av og til litt problemer med å tolke om det er kritikk til meg eller at noen er enig med meg når jeg får svar i denne tråden. I min kommentar siktet jeg til hendelser tidligere, hvor hun ofte legger ut at hun er irritert fordi hun får så mange spørsmål og råd på det hun legger ut. Jeg tror at innboksen hennes er meget full nå ja. Nå har hun lagt ut enda et bilde. 3
StriLenke Skrevet 11. mars 2023 #1513 Skrevet 11. mars 2023 shab skrev (49 minutter siden): Er det meg du sikter til som kynisk? Nei, det tror jeg ikke. Jeg har av og til litt problemer med å tolke om det er kritikk til meg eller at noen er enig med meg når jeg får svar i denne tråden. I min kommentar siktet jeg til hendelser tidligere, hvor hun ofte legger ut at hun er irritert fordi hun får så mange spørsmål og råd på det hun legger ut. Jeg tror at innboksen hennes er meget full nå ja. Nå har hun lagt ut enda et bilde. Nei, beklager, det kom dårlig frem i setningen min - helt min feil, det er selvsagt K som er kynisk i eksponeringen hun driver med! 2 1
shab Skrevet 11. mars 2023 #1514 Skrevet 11. mars 2023 StriLenke skrev (1 minutt siden): Nei, beklager, det kom dårlig frem i setningen min - helt min feil, det er selvsagt K som er kynisk i eksponeringen hun driver med! Det går så bra ❤️ Nå husker jeg plutselig på en gang hun snappet for løvemammaene. Hun filmet sønnen mens hun satt sprøyte i låret hans. Hun skrev vel: "Før dere begynner å snakke om eksponering av barn så var dette noe han gjorde hver dag og dermed helt vanlig for ham". Men... 2
StriLenke Skrevet 12. mars 2023 #1515 Skrevet 12. mars 2023 shab skrev (12 timer siden): Det går så bra ❤️ Nå husker jeg plutselig på en gang hun snappet for løvemammaene. Hun filmet sønnen mens hun satt sprøyte i låret hans. Hun skrev vel: "Før dere begynner å snakke om eksponering av barn så var dette noe han gjorde hver dag og dermed helt vanlig for ham". Men... Herregud. Jeg skifter truse hver dag også, jeg gjør det ikke på Instagramstory av den grunn! 4 2
StriLenke Skrevet 13. mars 2023 #1516 Skrevet 13. mars 2023 Da har vi fått avklart situasjonen med mannen, hun måtte jo vente til hun hadde forhørt seg med han - det er tross alt hans sykehistorie 🤓 Ironisk hvordan de kan se dette når det kommer til voksne, men ikke barna. Det er som om de tror de eier barna sine, og dermed bestemmer hva de ønsker å ha ute. Misforstå meg rett - K og andre i Løvemammaene gjør masse viktig arbeid, også i normaliseringen av syke barn og å få frem i lyset akl diskriminering som, gjøres pga mangel på kunnskap. Men dette KAN gjøre helt problemfritt uten bilder av syke barn i hytt og pine, sovende barn i hytt og pine, og all den informasjonen om alt barnet har og skal igjennom samt hvordan barna håndterer (eller ikke håndterer) slike ting. Hvis du ikke vil legge ut slik info om mannen, samboer, søsteren, moren din uten tillatelse - hvorfor i all verden vil du gjøre det mot barna dine? 12 11
shab Skrevet 13. mars 2023 #1517 Skrevet 13. mars 2023 StriLenke skrev (4 timer siden): Da har vi fått avklart situasjonen med mannen, hun måtte jo vente til hun hadde forhørt seg med han - det er tross alt hans sykehistorie 🤓 Ironisk hvordan de kan se dette når det kommer til voksne, men ikke barna. Det er som om de tror de eier barna sine, og dermed bestemmer hva de ønsker å ha ute. Misforstå meg rett - K og andre i Løvemammaene gjør masse viktig arbeid, også i normaliseringen av syke barn og å få frem i lyset akl diskriminering som, gjøres pga mangel på kunnskap. Men dette KAN gjøre helt problemfritt uten bilder av syke barn i hytt og pine, sovende barn i hytt og pine, og all den informasjonen om alt barnet har og skal igjennom samt hvordan barna håndterer (eller ikke håndterer) slike ting. Hvis du ikke vil legge ut slik info om mannen, samboer, søsteren, moren din uten tillatelse - hvorfor i all verden vil du gjøre det mot barna dine? Jeg hadde startet på et innlegg med ordrett det samme som du skrev i første avsnitt. Så tenkte jeg at jeg skulle sitere deg på ditt siste innlegg og da så jeg at du hadde kommet med en nytt innlegg. Artig og selvsagt helt enig med deg. Vil også legge til at forutsigbart nok kom det også en story om at «vi trenger ikke tips på hva det kan være». Jepp - sikkert irriterende, men hvis man har 15k + følgere er vel velmente råd fra enkelte prisen man må betale? 1
FruRosa Skrevet 14. mars 2023 #1518 Skrevet 14. mars 2023 Ungenes diagnoser, utfordringer og medisiner kan deles ukritisk, mens voksnes (i dette tilfellet mannens) sykehistorie er "hans å fortelle". Forstå det den som kan! Rart, veldig rart, at de ikke ser ironien selv! 9 6
Gjest Sprite Skrevet 14. mars 2023 #1519 Skrevet 14. mars 2023 FruRosa skrev (2 timer siden): Ungenes diagnoser, utfordringer og medisiner kan deles ukritisk, mens voksnes (i dette tilfellet mannens) sykehistorie er "hans å fortelle". Forstå det den som kan! Rart, veldig rart, at de ikke ser ironien selv! 😂🤦🏻♀️
shab Skrevet 14. mars 2023 #1520 Skrevet 14. mars 2023 Sprite skrev (4 timer siden): 😂🤦🏻♀️ Jeg blir faktisk sliten og nesten irritert angående eksponering. Tenker på det innlegget jeg skrev en annen dag her i tråden. Vi som saklig reagerer på eksponering blir kalt for troll og hatere. En far må gi godkjenning for at en mor kan fortelle hva som har skjedd med ham, mens alle mulige barn med ulike funskjonsvariasjoner på snapkanalen får brettet ut om at de er forstoppet, er utagerende og sliter sosialt. Den kommentaren over er myntet på alle som snapper, ikke nødvendigvis K. 7 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå