Gå til innhold

Er jeg urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge stebarna skal på ferie til USA med sin tante og onkel i januar.. Fellesbarn er for lite (7 år) og får ikke være med.. 

Jeg og samboer snakker om å reise til Mexico nå før jul, og jeg foreslo at vi reiser uten stebarna.. Da sparer vi mye penger, og at de skal få to "slike" turer så nærme hverandre blir jo litt mye.. dessuten så må de ha mye fri fra skolen oppå det hele... De er som sagt større og det er verre med mye fri da..

Samboer sier at dette blir urettferdig mtp. de eldste barna... Jeg syns ikke det.. 

Anonymkode: 896cf...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du er urettferdig.

Jeg var stebarnet som ble forskjellsbehandlet da jeg var barn. IKKE kult!

Anonymkode: f78ad...39d

• Liker 3
Skrevet

Stebarn er barna i familien på lik linje med deres fellesbarn. Dette burde du visst da du fant deg en mann fra før.

Anonymkode: f78ad...39d

• Liker 3
Skrevet

Det synes jeg ikke er så veldig hyggelig gjort av deg. Hvorfor ikke dra på tur når barna er i USA, om det plager deg at de skal være med.

Anonymkode: 79578...539

• Liker 12
Skrevet

Ja, dette er urettferdig. Jeg skjønner ikke hvorfor ta vekk en så fin glede for barna? 

Bare fordi du føler på dette med at dere felles barn er for liten til å være med til USA og på en måte ikke blir "inkludert". Barnet er for liten og det kan dere forklare til dette barnet. 

Straffe de andre barne fordi de er eldre er ikke greit. For det er nettopp det du gjør. 

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt

Anonymkode: 09d39...bc5

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke i det hele tatt

Anonymkode: 09d39...bc5

jo, tydeligvis 😯

Skrevet

Enig med din samboer. Urettferdig.

Anonymkode: ce694...33a

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke reise på samme tid som de er borte, så har dere løst hele problemet? :)

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Locus said:

Straffe de andre barne fordi de er eldre er ikke greit. For det er nettopp det du gjør. 

Hvordan er dette straff? De får jo sin tur! 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Tenker på hvordan moren tenker i forhold til dette. Jeg skjønner så godt at faren vil ha med barna sine! Hvem vil vel ikke det. 

Skrevet

Det har jo ikke med at vi skal straffe de på noen måte.. Det har med at barna må ta fri seks uker fra skolen før og etter jul, pluss en prisreduskjon på 40-50 tusen kroner... Far har ikke samvittighet til å reise uten de.. Verken når de skal til USA eller utenom. han syns det blir urettferdig.. 

Skrevet
Akkurat nå, Locus skrev:

Tenker på hvordan moren tenker i forhold til dette. Jeg skjønner så godt at faren vil ha med barna sine! Hvem vil vel ikke det. 

moren har jo ikke noe med dette å gjøre.. utenom dette med skolefri - og litt forskyving/endring på samvær

Gjest BearMama
Skrevet
22 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ikke med far. 

Skrevet
Just now, BearMama said:

Ikke med far. 

Så barna skal ha fri tilsvarende en sommerferie, utenom ferie? Herregud. Far får ta dem med på ferie til sommeren da. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville i såfall lagt turen samtidig som den andre turen. Ellers er jeg enig med far. Feil at det skal brukes i mot de at de er store nok til å være med onkel og tante på tur. Og det er jo ikke det samme som å få være med pappaen sin på tur.

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jo ikke med at vi skal straffe de på noen måte.. Det har med at barna må ta fri seks uker fra skolen før og etter jul, pluss en prisreduskjon på 40-50 tusen kroner... Far har ikke samvittighet til å reise uten de.. Verken når de skal til USA eller utenom. han syns det blir urettferdig.. 

Hva jobber dere med der dere begge har ferie 6 uker, samt har råd til å bruke oppmot 100k på ferie?

Anonymkode: 80793...821

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig i at det høres ut som de må ha litt vel mye tid borte fra skolen da, men da ville jeg heller spart pengene og dratt sammen med alle til sommeren i stede.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du er urettferdig! Stebarna får jo sin tur rett etter. Synes det høres rart ut at en syvåring er for liten til å være med de, men mulig de skal gjøre noe som ikke passer for dette barnet? 

Det er uansett ikke urettferdig i det hele tatt. Om det skulle være urettferdig for noen så er det vel for syvåringen som ikke får være med søsknene og tante og onkel. Da blir turen med dere et plaster på såret selv om det sikkert hadde vært morsomst å dra med søsknene. 

Det er absolutt ikke straff av de store, men dere lager rettferdighet for den minste😊 

dette hadde jeg ment selv om de var helsøsken altså😉

Anonymkode: b2aef...93a

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber dere med der dere begge har ferie 6 uker, samt har råd til å bruke oppmot 100k på ferie?

Anonymkode: 80793...821

En del av disse 6 ukene er med onkel og tante mens far og stemor er hjemme. Hva de jobber med har jo ingenting med saken å gjøre! 

Ts, hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 8a586...53c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...