AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Del Skrevet 13. november 2018 Hvorfor er det ikke sikkerhetskontroll på ferger/ båter som transporterer biler og lastebiler ? Tenker på danske- båter osv. Anonymkode: 5433d...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Del Skrevet 13. november 2018 Hvor mange kapringer eller terroristangrep har det vært på danskebåten? Anonymkode: 6789e...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Del Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kapringer eller terroristangrep har det vært på danskebåten? Anonymkode: 6789e...575 Hvorfor vente til den dagen det skjer ? Det er plass til rimelig mange folk der. Anonymkode: 5433d...ee3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Del Skrevet 13. november 2018 Kost/nytte. Sikkerhetskontroller på fly er et resultat av tidligere hendelser, se på hvor deilig det var å fly før 911, det var ingen kontroller før de første kapringer av fly. Det er allerede en sjekk med pass og fergeselskapene sender manifest til myndighetene slik at de kan få bedre oversikt. Det tar 8 timer å gjennomsøke en bil grundig for smuglervarer, ferger har hundrevis av kjøretøy per tur. Det er så lett å gjemme våpen og sprengstoff i kjøretøy at det vil i praksis være helt ugjennomførbart å kontrollere til et nivå som gjør noen nytte. En ferge er også så stor at det må være et helt mannskap med kaprere for å klare å ta over båten En ferge er også så treg at det er begrenset hvor mye skadepotensiale den utgjør, om det blir kjent at en ferge er kapret vil kystvakt eller andre millitære fartøy raskt kunne avskjære fergen. Anonymkode: 6789e...575 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kost/nytte. Sikkerhetskontroller på fly er et resultat av tidligere hendelser, se på hvor deilig det var å fly før 911, det var ingen kontroller før de første kapringer av fly. Det er allerede en sjekk med pass og fergeselskapene sender manifest til myndighetene slik at de kan få bedre oversikt. Det tar 8 timer å gjennomsøke en bil grundig for smuglervarer, ferger har hundrevis av kjøretøy per tur. Det er så lett å gjemme våpen og sprengstoff i kjøretøy at det vil i praksis være helt ugjennomførbart å kontrollere til et nivå som gjør noen nytte. En ferge er også så stor at det må være et helt mannskap med kaprere for å klare å ta over båten En ferge er også så treg at det er begrenset hvor mye skadepotensiale den utgjør, om det blir kjent at en ferge er kapret vil kystvakt eller andre millitære fartøy raskt kunne avskjære fergen. Anonymkode: 6789e...575 Les «Red Mercury» av Rune Timberlid, så skjønner du raskt at det ikke er vanskelig å kapre ei ferge. Handlingen foregår riktignok i Sognefjorden der det er hundrevis av steder å skjule ei mørklagt ferge med avslått navigasjonsutstyr, men det er fullt mulig å kapre større ferger og få dem til å forsvinne. Anonymkode: dc1b3...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Del Skrevet 13. november 2018 Heldigvis er det ikke kroppsvisitering, og heldigvis har flyplassene fått bedre undersøkelsesmetoder som ikke krever den tafsingen på kroppen som de hadde før. Anonymkode: 63bdd...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Del Skrevet 13. november 2018 Kapring er en ting, men fyller du en lastebil med sprengstoff så drar du med deg 4-5000 mennesker i døden på en ferge. Anonymkode: 5433d...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dayman Skrevet 13. november 2018 #8 Del Skrevet 13. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Les «Red Mercury» av Rune Timberlid, så skjønner du raskt at det ikke er vanskelig å kapre ei ferge. Handlingen foregår riktignok i Sognefjorden der det er hundrevis av steder å skjule ei mørklagt ferge med avslått navigasjonsutstyr, men det er fullt mulig å kapre større ferger og få dem til å forsvinne. Anonymkode: dc1b3...408 Du er klar over at Red Mercury er en spenningsroman og ikke en virkelig hendelse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 13. november 2018 #9 Del Skrevet 13. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les «Red Mercury» av Rune Timberlid, så skjønner du raskt at det ikke er vanskelig å kapre ei ferge. Handlingen foregår riktignok i Sognefjorden der det er hundrevis av steder å skjule ei mørklagt ferge med avslått navigasjonsutstyr, men det er fullt mulig å kapre større ferger og få dem til å forsvinne. Anonymkode: dc1b3...408 Lol. Ja, ingen hadde klart å finne Stena Saga om den ble kapret 🧐🤭🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #10 Del Skrevet 13. november 2018 Fordi ingen har hatt kaperbrev siden Napoleonskrigen eller der omkring..... Anonymkode: ad280...c2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå