Gå til innhold

Presentasjonstråd Juli-August 2019


henniie

Anbefalte innlegg

Med god inspirasjon frå tidligere presentasjonstråder:

 

1.Nick:

2. Alder:

3. Bosted:

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus:

5. Hvor lenge har dere vært sammen:

6. Barn fra før:

7. Termin:

8. Prøvehistorie:

9. Tanker om svangerskapet:

10. Har dere noen dyr?

11. Student/yrke:

12. Magefølelse - jente eller gutt?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1.Nick: @henniie

2. Alder: 28 år, 29 neste år

3. Bosted: Sunnmøre

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Gift med felles barn

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 12,5 år

6. Barn fra før: 2 gutter - 2011 og 2015

7. Termin: 17. Juli 

8. Prøvehistorie: Spiren satt i PP3

9. Tanker om svangerskapet: Så langt, i tillegg til at jeg er 70% sykmeldt pga en skulder, skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne bare trykke på en knapp hvor ALT ble bra, eventuelt sport frem tiden til jeg ligger på sykehuset. 

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Jeg jobber som BPA - Brukerstyrt Personlig Assistent - for pleietrengende jente

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg håper at jenten kommer nå, men jeg har en følelse på at det blir gutt igjen. 

 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god inspirasjon frå tidligere presentasjonstråder:

 

1.Nick: Frk.Sanna

2. Alder: 38

3. Bosted: Rogaland

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer med far til minste barnet..

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: 4 barn 

7. Termin: 18. Juli

8. Prøvehistorie: Ble gravid på første forsøk i sommer, men mistet i uke 6. Hadde en kjemisk i aug. Første brukte vi 7 pp på, men begge hadde reisejobb på den tiden.

9. Tanker om svangerskapet: Like spennende hver gang😍 Jeg er spent på hvordan det blir med ny jobb og hvordan det kommer til å bli med 2 tette attpåklatter☺️

10. Har dere noen dyr? nei.

11. Student/yrke: 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Det er for tidlig enda, men kommer ikke kvalmen for fullt snart, slik som de siste gangene har jeg magefølelse på at det er en jente. Har vært sykt kvalm med gutta🤢

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: Lillemy1989

2. Alder: 29, snart 30

3. Bosted: Sunnmøre

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år

6. Barn fra før: En sønn med samboer og bonusdatter

7. Termin: 13. Juli

8. Prøvehistorie: 4 graviditet, 2 SA uke 6+1 i 2015, deretter kom sønnen. Prøvd i totalt 5 sykluser. Gravid PP1 nå. 

9. Tanker om svangerskapet: mange :hoho:Håper bekkenet ikke blir ødelagt. 

10. Har dere noen dyr? Katt

11. Student/yrke: AAP

12. Magefølelse - jente eller gutt? Aner ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: Regnbue89

2. Alder: 29

3. Bosted: oslo

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 26.07.19

8. Prøvehistorie: PP4, begynte i August

9. Tanker om svangerskapet: Skummelt og spennende

10. Har dere noen dyr? nei

11. Student/yrke: Mediebransjen

12. Magefølelse - jente eller gutt? ikke tenkt på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ☺️💕

Nick: Lull

2. Alder: 28

3. Bosted: Agder 

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: Ca 1,5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 02.08 (tror jeg) 

8. Prøvehistorie: tredje prøveperiode, første med temping

9. Tanker om svangerskapet: Kan nesten ikke tro det! Utrolig spent, takknemlig og lykkelig. 

10. Har dere noen dyr? Ja flere 

11. Student/yrke: Spesialpedagog 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Ingen anelse 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Nick: @Memira

2. Alder: 23

3. 🙈

 4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 2-3 år

6. Barn fra før: Nei

7. Termin: 24.07

8. Prøvehistorie: Sluttet på pillen i august, hatt regelmessig sex uten å tenke så mye på eggløsning osv. Vi hadde en liten «skjer det, så skjer det»-holdning, og nå gleder vi oss så utrolig 💕

9. Tanker om svangerskapet: Ser for meg lange og kjedelige dager fremover da jeg må ut i permisjon fra jobb allerede denne uken. (5+0) og blir gående hjemme fra jobb helt til jeg er ferdig i mammaperm 10 måneder etter baby har kommet til verden. 

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Psykiatrisk sykepleier på akutt psykosepost v psykiatrisk sykehus. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Er ikke riktig sikker på om det er kommet en magefølelse enda, jeg sier alltid «hun» når jeg prater om baby i magen, men om det er en magefølelse eller om det er fordi jeg kanskje alltid har sett for meg en storesøster og så en lillebror noen år senere, det er jeg ikke riktig sikker på. 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: Strikkedilla89

2. Alder: 29

3. Bosted: Sunnmøre

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 1,5 år

6. Barn fra før: ingen

7. Termin: 08.07.19

8. Prøvehistorie: Tre runde med aktiv prøving med temping. Første runde var i april,  så tok vi «fri» i sommer mens vi pusset opp og begynte på igjen nå i høst 😊 siste runde brukte jeg eggløsningstester i tillegg til temping.

9. Tanker om svangerskapet: Litt skremmende, veldig spennende, mye nytt, vi gleder oss!

10. Har dere noen dyr? Ett stk energibunt av en tispe... 😅

11. Student/yrke: Dyrelege

12. Magefølelse - jente eller gutt? tenker at det er jente, mest fordi jeg alltid har sett for meg å få jente først, men jeg gjetter alltid feil. Vi får se på UL i uke 18-20 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: Novacane

2. Alder: 25

3. Bosted: Akershus

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: Har ikke 100% kontroll på forrige mens, men rundt 22-24 juli 🙈

8. Prøvehistorie: Hadde egentlig ikke kommet så godt i gang med prøvingen. Kastet P-pillene i slutten av august. Hadde egentlig planer om å begynne ordentlig neste syklus, men så dukket aldri mensen opp! 

9. Tanker om svangerskapet: Litt skummelt, men mest spennende! Håper bare alt går som det skal. Er litt "information overload" til tider kjenner jeg. 

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Konsulent 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Har alltid hatt på følelsen at jeg skulle få gutt, men hvem vet! 🙂

Endret av novacane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1.Nick: Arianna

2. Alder: 25 

3. Bosted: Sunnmøre

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Gift 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: Ca 6 år 

6. Barn fra før: 1 barn fra før 

7. Termin: 15. august 

8. Prøvehistorie: Klaffet på første forsøk begge gangene ❤️

9. Tanker om svangerskapet: Veldig tidlig, pr nå håper jeg at alt går bra 

10. Har dere noen dyr? En hund 

11. Student/yrke: Sykepleier 

12. Magefølelse - jente eller gutt: Minstemann her er helt bombesikker på jente :fnise:

Endret av Arianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: kathan

2. Alder: 26

3. Bosted: Østfold

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år

6. Barn fra før: 1

7. Termin: 30/07.19

8. Prøvehistorie: Bestemte oss i sommer for at vi skulle prøve igjen. Brukte 4 PP, like mange som med førstemann. Hadde ikke gått på hormonell prevansjon siden forrige fødsel. 

9. Tanker om svangerskapet: Livredd. Håper jeg får en ok fødsel og en fin barseltid denne gang. Og en helt frisk baby som vi kan ta med hjem uten en tur innom NFI ❤️

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: begynte i ny jobb for 3 mnd siden 🙄 så kjenner jeg gruer meg ekstremt for å annonsere graviditeten. Samtidig vet jeg at jeg ikke holder ut helt til termin i den jobben. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Ingen anelse, litt mer guttefølelse kanskje!? 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: Twilight_Sparkle

2. Alder: 33, blir 34 neste år

3. Bosted: Stockholm

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 12 år

6. Barn fra før: Nei

7. Termin: rundt 10. august

8. Prøvehistorie: Begynte å prøve i juli 2018, ble gravid PP1 men mistet i SA i uke 12 i oktober 😢 Begynte å prøve igjen i november, og jammen ble vi ikke gravide på første forsøk igjen! Håper den sitter denne gangen!

9. Tanker om svangerskapet: I og med at vi ikke har barn fra før og første forsøk endte i SA helt i slutten av første trimester, så føles det ganske uvirkelig og klarer ikke helt å tro at det skal gå bra denne gangen... krysser fingrene!

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Mye (utenlands)reising i jobben, så håper jeg kommer til å være i ok form til våren. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Ingen aning. 

Endret av Twilight_Sparkle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: ~white lady~ (Ja jeg har angret mange ganger på de teite symbolene foran og bak😅

2. Alder: 33

3. Bosted: Stavanger

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Forlovet og samboere. (Offisiell status: skilt) 

5. Hvor lenge har dere vært sammen:  Halvannet år. 

6. Barn fra før: En gutt på 11 år som bor hos faren. 

7. Termin: 8 august. 

8. Prøvehistorie: Prøvde i lang tid å bli gravid igjen med eksen uten resultat. Sekundær uforklarlig infertilitet. Med min nye partner har vi prøvd aktivt siden mars, men på grunn av min tidligere historie valgte vi å få tidlig hjelp hos en privatklinikk. Det gikk på første forsøk 😀

9. Tanker om svangerskapet: Jeg håper på et relativt lett svangerskap og en problemfri fødsel. Med sønnen min fikk jeg bekkenløsning og var sykemeldt fra fjerde måned. Håper jeg slipper det igjen! Ellers så gleder jeg meg til en voksende mage, å kjenne spark og holde på med "redebygging". Samboeren min er en del eldre enn meg og har ingen barn fra før av, så for han er dette både skummelt og spennende. Jeg tror ikke det har gått helt opp for han at han skal bli pappa enda, det blir antagelig mer virkelig for han etter ultralyden vi skal på i uke 7.  

10. Har dere noen dyr? Ja vi har en chihuahua. 

11. Student/yrke: Jeg studerer på UIS, og har endel tanker rundt permisjon/ikke permisjon. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg tror det blir en gutt. Neste barn vi får blir ei jente 😃 (sier magefølelsen)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Nick: @månki

2. Alder: 26

3. Bosted: Stavanger-området

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: forlovet (gifter oss over nyttår♥️)

5. Hvor lenge har dere vært sammen: vet faktisk ikke helt😂 rundt 3 år tror jeg?

6. Barn fra før: ingen

7. Termin: foreløpig 20 august

8.  prøverhistorie: gravid på 14 pp. Hatt problemer med noe ustabile sykluser siste året, gyn mente jeg hadde antydning til pco .

9. Tanker om svangerskapet: SKUMMELT!!! Har så mye tanker om alt som kan gå galt. Føles for godt til å være sant. 

10. Har dere noen dyr? Katt og hund

11. Student/yrke: pedagogisk leder på småbarnsavdeling

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg vil si gutt, men tror egentlig jente

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :vinke:

1. Nick: @Bringebærpiken

2. Alder: 31

3. Bosted: Rogaland 

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 2,5 år

6. Barn fra før: ingen

7. Termin: ca 14. august 

8. Prøvehistorie: gravid på pp2 etter 12 år på p-piller

9. Tanker om svangerskapet: føler at jeg har innbilt meg hele graviditeten, men jeg er utrolig spent og gleder meg veldig til å få stor babymage!

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: vernepleier 

12. Magefølelse - jente eller gutt: har ingen magefølelse på kjønn nå, men har alltid sett for meg at jeg får en gutt som første barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nick: @Miss.Wildfox

2. Alder: 33

3. Bosted: Midt i landet

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 5 år 🥰

6. Barn fra før: 1 barn ♥️

7. Termin: Ca. 13.august, men blir mest sannsynlig født i juli 

8. Prøvehistorie: Lot naturen få bestemme når nestemann skulle komme til oss, men etter 2års venting etter ammeslutt måtte vi få litt fortgang. Spiren satt på 1PP med fertilitetsbehandling. Jeg har lang historie med ufrivillig barnløshet bak meg.

9. Tanker om svangerskapet: Gleder meg helt sinnsykt men klarer ikke slappe helt av enda. Jeg var i ganske dårlig forfatning forrige svangerskap så det skal mye til å toppe det 😅 Håper jeg får et bedre svangerskap denne gang, men tar det jeg får! Er så takknemlig for at jeg får oppleve dette igjen, og sålenge barnet er velskapt så skal jeg holde ut alt en gang til 😊

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: Helsesektoren. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg er like sikker på gutt denne gangen som jeg var sist. Blir spennende å se om jeg har rett denne gangen også ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Får vel henge meg på med dere jeg 😌 

Har lenge vurdert om jeg skal være aktiv her eller på Facebook, men jeg syns det blir for personlig på FB. Liker å kunne være litt anonym, selv om min historie er avslørende for de som kjenner meg. 

 

1.Nick: Ea

2. Alder: 39

3. Bosted: litt uten for Oslo

4. Samboer/gift/kjæreste/sivilstatus: gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 18 år

6. Barn fra før: 2

7. Termin: 10.8

8. Prøvehistorie: Ingen prøving... Her har inntrengeren ventet på en sjanse de siste 9 årene,  og en mnd før sterilisering skulle ungen se sitt snitt til å bli med i familien vår. Jeg var 5 uker på vei under steriliseringen, fant ut at jeg var gravid i uke 11.... 

9. Tanker om svangerskapet: Har ikke rukket å tenke ennå, er fortsatt i sjokk

10. Har dere noen dyr? Nope

11. Student/yrke: Pedagog

12. Magefølelse - jente eller gutt? Håper for all del at det er et barn i alle fall ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...