Gjest RainMaker Skrevet 27. mars 2005 #1 Skrevet 27. mars 2005 Har du tatt et studium som du angrer på, og synes var bortkastet? Jeg undrer meg litt over at det ikke er flere arbeidsledige med høyere utdanning i Norge, jeg synes det er så mange av studiene i søkerhåndboka som høres lite nyttige ut i jobbsammenheng... Noen kommentarer?
Gjest Sukkerert Skrevet 27. mars 2005 #2 Skrevet 27. mars 2005 Har du tatt et studium som du angrer på, og synes var bortkastet? Nei. Noen kommentarer? Fordi om de fleste med høyere utdanning har jobb, er det ikke dermed sakt at de jobber med noe innenfor fagområdet deres. Dersom man har noe utdanning stiller man ofte bedre enn de som ikke har det. Jeg vil si at sjansen for å få jobb øker når man tar utdanning, både for jobber innenfor fagfeltet og jobber som ikke krever utdanning.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #3 Skrevet 27. mars 2005 Fordi om de fleste med høyere utdanning har jobb, er det ikke dermed sakt at de jobber med noe innenfor fagområdet deres. Dersom man har noe utdanning stiller man ofte bedre enn de som ikke har det. Jeg vil si at sjansen for å få jobb øker når man tar utdanning, både for jobber innenfor fagfeltet og jobber som ikke krever utdanning. Det kan da fort slå begge veier. Er man overkvalifisert er det ikke alle jobber du får heller.
Gjest Sukkerert Skrevet 27. mars 2005 #4 Skrevet 27. mars 2005 Det kan da fort slå begge veier. Er man overkvalifisert er det ikke alle jobber du får heller. Det er sant. men jeg tror at på generell basis vil sjansen for å få jobb øke med utdanning. - Selv for jobber som ikke krever det.
Gjest Melk Skrevet 27. mars 2005 #5 Skrevet 27. mars 2005 Det er sant. men jeg tror at på generell basis vil sjansen for å få jobb øke med utdanning. - Selv for jobber som ikke krever det. Det stemmer. Andelen arbeidsledige er stort sett alltid lavere jo høyere utdanning man har.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #6 Skrevet 27. mars 2005 http://www.aftenposten.no/jobb/article782986.ece
Gjest Melk Skrevet 27. mars 2005 #7 Skrevet 27. mars 2005 http://www.aftenposten.no/jobb/article782986.ece Denne sier kun noe om nyutdannede og ikke noe om de uten utdannelse.
Gjest Sukkerert Skrevet 27. mars 2005 #8 Skrevet 27. mars 2005 http://www.aftenposten.no/jobb/article782986.ece Ledigheten for folk med høyere utdanning har økt. Men det er fortsatt høyere ledighet blant dem uten utdanning enn blant dem som har det.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #9 Skrevet 27. mars 2005 Nei, jeg vet. Sikkert høy arbeidsledighet blant de uten utdannelse også. Det viktigste for å finne jobb tror jeg uansett ligger i erfaring og personlighet i tillegg til utdannelse.
Gjest Violetta Skrevet 27. mars 2005 #10 Skrevet 27. mars 2005 Nei' date=' jeg vet. Sikkert høy arbeidsledighet blant de uten utdannelse også. Det viktigste for å finne jobb tror jeg uansett ligger i erfaring og personlighet i tillegg til utdannelse.[/quote'] Helt enig. Jeg vet at erfaring og personlig egnethet har slått ut høyere enn utdanning i en del tilfeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå