AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Idag skulle jeg ta bussen fra en bussterminal. Da bussen skulle kjøre spør bussjoføren om det er greit at han går og henter seg en kaffe. Han kommer tilbake, og kjører 3-4 min etter den skulle ha kjørt. Syns det er ganske respektløst ovenfor passasjerer som skal rekke andre busser osv. Der jeg bor går det sjelden busser så syns det er veldig kjipt å ikke rekke en ny buss fordi bussjåførene ikke kjører til tiden. Har opplevd flere ganger at bussjåførene begynner å kjøre for seint Anonymkode: 39d92...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 I utgangspunktet enig men de har et vanvittig tidspress da. Kanskje han virkelig trengte den kaffen for å være 100% konsentrert. Anonymkode: a0c4f...2cf 14
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Han SPURTE jo dere først om det var ok. Du kunne jo sagt noe da, istedet for å klage i ettertid. Sannelig ikke lett å tilfredstille alle. Hilsen Ex-bussjåfør. Anonymkode: 17964...791 24
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Er det så små marginer for å rekke neste buss, at 3-4 min forsinkelse ødelegger alt? Anonymkode: 268b0...7c0 3
Gjest Karkta Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så små marginer for å rekke neste buss, at 3-4 min forsinkelse ødelegger alt? Anonymkode: 268b0...7c0 Noen steder er det dessverre det. Og det kan være 1 til 2 timer til neste buss eller ferge går. Sånn er det og ikke bo i store byer.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 Føler at mange bussjåfører gir litt faen i jobben sin. Anonymkode: 8714e...8ef
Chablis Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Bussjåføren kan lett kjøre inn igjen disse minuttene. Rakk du bussen videre? Ja? Slutt å klag. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler at mange bussjåfører gir litt faen i jobben sin. Anonymkode: 8714e...8ef Fint om du kan begrunne lit, å ikke bare slenge rundt deg med kritikk. Anonymkode: 17964...791 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 15 minutter siden, Elektra skrev: Bussjåføren kan lett kjøre inn igjen disse minuttene. Rakk du bussen videre? Ja? Slutt å klag. Jeg skulle ikke rekke en buss, men er alltid en eller annen som har dårlig tid. Er flere ganger jeg ikke har rukket busser fordi bussen er forsinket og det er helt greit det om det er en god grunn. Men når bussen er forsinket pga en treg bussjåfør syns jeg det blir for dumt Anonymkode: 39d92...0b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han SPURTE jo dere først om det var ok. Du kunne jo sagt noe da, istedet for å klage i ettertid. Sannelig ikke lett å tilfredstille alle. Hilsen Ex-bussjåfør. Anonymkode: 17964...791 Ja han spurte og var flere som svarte «ja» Akkurat der og da gjorde det for min del lite. Men ofte er bussene forsinket og jeg syns det er dumt om de er forsinket fordi noen bussjåfører er treige Anonymkode: 39d92...0b2
Chablis Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ikke rekke en buss, men er alltid en eller annen som har dårlig tid. Er flere ganger jeg ikke har rukket busser fordi bussen er forsinket og det er helt greit det om det er en god grunn. Men når bussen er forsinket pga en treg bussjåfør syns jeg det blir for dumt Anonymkode: 39d92...0b2 Åja, så i dette tilfellet er du da irritert på vegne av de som kanskje skulle videre på en buss og kanskje ikke rakk den fordi de hadde bare et slingringsmonn på 3 minutter? Er å dra den litt langt synes jeg, men folk er jo forskjellige. 4
Chablis Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja han spurte og var flere som svarte «ja» Akkurat der og da gjorde det for min del lite. Men ofte er bussene forsinket og jeg syns det er dumt om de er forsinket fordi noen bussjåfører er treige Anonymkode: 39d92...0b2 Jeg tror nok ikke kaffe er hovedproblemet når det gjelder forsinkelser. Det tror jeg heller er passasjerer og ikke minst trafikken. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet enig men de har et vanvittig tidspress da. Kanskje han virkelig trengte den kaffen for å være 100% konsentrert. Anonymkode: a0c4f...2cf Ja det kan godt hende han trengte den koppen med kaffe, men tok litt tid før bussen kom til han fikk hentet kaffen. Bare virket ikke som at han stresset noe i det hele tatt Anonymkode: 39d92...0b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Elektra skrev: Jeg tror nok ikke kaffe er hovedproblemet når det gjelder forsinkelser. Det tror jeg heller er passasjerer og ikke minst trafikken. Selvfølgelig ikke, men er flere andre bussjåfører som er veldig treige med å kjøre. Begynner jo å lure når de ikke tar det seriøst Anonymkode: 39d92...0b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Elektra skrev: Åja, så i dette tilfellet er du da irritert på vegne av de som kanskje skulle videre på en buss og kanskje ikke rakk den fordi de hadde bare et slingringsmonn på 3 minutter? Er å dra den litt langt synes jeg, men folk er jo forskjellige. Ja fordi jeg selv ofte må bytte busser og syns det er kjipt når jeg ikke rekker en buss fordi den kommer seint frem. I større byer er ikke dette et problem fordi det går busser hele tiden, men der jeg bor kan det hende man må vente 1-2 timer på neste buss. Anonymkode: 39d92...0b2
Chablis Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke, men er flere andre bussjåfører som er veldig treige med å kjøre. Begynner jo å lure når de ikke tar det seriøst Anonymkode: 39d92...0b2 Å joda de tar det nok seriøst de også, de vil jo hjem fra jobb og dersom det er forsinkelse så er også de for sen hjem fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Å joda de tar det nok seriøst de også, de vil jo hjem fra jobb og dersom det er forsinkelse så er også de for sen hjem fra jobb. Kjipt å være forsinket pga trafikk, men det kan ikke folk styre. Verre når bussen er forsinket fordi bussjåføren ikke kjører fra bussterminalen til tiden Anonymkode: 39d92...0b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 Jeg synes dette er respektløst, da man på enkelte linjer kan skape store problemer for kundene, dersom man er flere minutter forsinket. Jeg tar en buss som korresponderer med et tog jeg tar videre til en by noen mil fra der jeg bor. Når bussen er ved stasjonen, er det 6 minutter til toget går. Buss og tog går én gang i timen. Så jeg må kunne stole på at bussjåføren gjør sitt beste for å holde tiden, ellers vil jeg miste toget mitt. Denne bussen er sjelden ved stasjonen 6 minutter før. Det er nærmere 2-4 minutter før. Vel, den siste tiden har det vært arbeid på overgangen til perrongen, som har gjort at alle togpendlere må gå en omvei på et par minutter for å komme ned. Ved flere anledninger har folk ropt til bussjåføren om å kjøre fortere, men flere av de er for opptatt med å drikke kaffe og høre på musikk. Så ja, å gjøre bussen 4 minutter forsinket kan være krise for noen, og de fleste ruter her jeg bor mener jeg det er estimert noe knapp tid på. Så bussjåføren burde respektere ruten sin såpass at kaffekoppen uteblir. Anonymkode: ba667...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette er respektløst, da man på enkelte linjer kan skape store problemer for kundene, dersom man er flere minutter forsinket. Jeg tar en buss som korresponderer med et tog jeg tar videre til en by noen mil fra der jeg bor. Når bussen er ved stasjonen, er det 6 minutter til toget går. Buss og tog går én gang i timen. Så jeg må kunne stole på at bussjåføren gjør sitt beste for å holde tiden, ellers vil jeg miste toget mitt. Denne bussen er sjelden ved stasjonen 6 minutter før. Det er nærmere 2-4 minutter før. Vel, den siste tiden har det vært arbeid på overgangen til perrongen, som har gjort at alle togpendlere må gå en omvei på et par minutter for å komme ned. Ved flere anledninger har folk ropt til bussjåføren om å kjøre fortere, men flere av de er for opptatt med å drikke kaffe og høre på musikk. Så ja, å gjøre bussen 4 minutter forsinket kan være krise for noen, og de fleste ruter her jeg bor mener jeg det er estimert noe knapp tid på. Så bussjåføren burde respektere ruten sin såpass at kaffekoppen uteblir. Anonymkode: ba667...d7a Ja er dette jeg mener. Folk som bor i Oslo/ andre storbyer forstår kanskje ikke hvor avhengig man er av å rekke en buss. Anonymkode: 39d92...0b2
Ginavn Skrevet 17. november 2018 #20 Skrevet 17. november 2018 På 12.11.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette er respektløst, da man på enkelte linjer kan skape store problemer for kundene, dersom man er flere minutter forsinket. Jeg tar en buss som korresponderer med et tog jeg tar videre til en by noen mil fra der jeg bor. Når bussen er ved stasjonen, er det 6 minutter til toget går. Buss og tog går én gang i timen. Så jeg må kunne stole på at bussjåføren gjør sitt beste for å holde tiden, ellers vil jeg miste toget mitt. Denne bussen er sjelden ved stasjonen 6 minutter før. Det er nærmere 2-4 minutter før. Vel, den siste tiden har det vært arbeid på overgangen til perrongen, som har gjort at alle togpendlere må gå en omvei på et par minutter for å komme ned. Ved flere anledninger har folk ropt til bussjåføren om å kjøre fortere, men flere av de er for opptatt med å drikke kaffe og høre på musikk. Så ja, å gjøre bussen 4 minutter forsinket kan være krise for noen, og de fleste ruter her jeg bor mener jeg det er estimert noe knapp tid på. Så bussjåføren burde respektere ruten sin såpass at kaffekoppen uteblir. Anonymkode: ba667...d7a Men da burde du ta det opp med selskapet? For det er ikke bussjåførene som legger opp rutene, det er det kontorfolk som aldri er ute i felt som gjør. Det å rope på en som gjør jobben sin er også respektløst. Kanskje bussen blir forsinka pga forhold utenfor sjåførens kontroll, som syklister og påståelige kunder. Nei, jeg liker busser og tror de fleste bussjåfører gjør så godt de kan, men ikke faen om jeg skal bli bussjåfør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå