Gå til innhold

Normal oppførsel av venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ny venninne som jeg har kjent i ett par år. Hun er veldig grei å snakke med når vi er på tomanshånd..Men flere ganger når vi har vært med andre så skal hun motsi meg. Jeg forventer ikke at hun eller andre skal være enig med alt jeg sier. Men det er måten hun gjør det på. Akkurat som hun skal få meg til å fremstå som dum foran andre. Jeg kjenner jeg blir såret og faktisk ganske irritert nå. Hvorfor gjør hun dette og bør jeg si noe til hun om det? Er det bevisst ? Noen som skjønner hva jeg mener her? 

Anonymkode: a0b7d...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har muligens dårlig selvtillit og vil at andre skal synes hun er kul osv. og at det da dessverre går på din bekostning

Anonymkode: a91f5...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt hva du mener. Slike folk er ikke lett å bli klok på, man blir veldig usikker. Men det er nok hun her som er mest usikker på seg selv - hun har et slags behov for å tøffe seg og vise seg foran andre og det går dessverre utover deg. Du må altså fremstå som en idiot slik at hun virker smart. Hun klarer ikke å få seg selv til å virke smart og kul på egenhånd. Med andre ord - dårlig selvtillit.

Anonymkode: add2d...102

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en venninne som er kjempegrei på tomannshånd, men som gjerne hevder seg på andres bekostning når vi er flere, noen ganger på min bekostning. Har kjent henne i 30 år og hun har alltid vært sånn. Tror nok det kommer av usikkerhet ja. Setter hun kraftig på plass innimellom. Like gode venner forde. Alle har sine gode og dårlige sider, også må man bare se om vennskapet er verdt det. Men du må stå opp for deg selv! :) 

Anonymkode: 89985...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner så godt hva du mener. Slike folk er ikke lett å bli klok på, man blir veldig usikker. Men det er nok hun her som er mest usikker på seg selv - hun har et slags behov for å tøffe seg og vise seg foran andre og det går dessverre utover deg. Du må altså fremstå som en idiot slik at hun virker smart. Hun klarer ikke å få seg selv til å virke smart og kul på egenhånd. Med andre ord - dårlig selvtillit.

Anonymkode: add2d...102

 Dette har jeg også tenkt. Vet hun har dårlig selvtillit. Jeg har vel ikke den beste selvtilliten heller. Men kan det være sjalusi? Har opplevd det en gang før og hun var svært sjalu. Frustrerende at det skal være sånn. Venninner skal jo backe hverandre syntes jeg!

Anonymkode: a0b7d...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en venninne som er kjempegrei på tomannshånd, men som gjerne hevder seg på andres bekostning når vi er flere, noen ganger på min bekostning. Har kjent henne i 30 år og hun har alltid vært sånn. Tror nok det kommer av usikkerhet ja. Setter hun kraftig på plass innimellom. Like gode venner forde. Alle har sine gode og dårlige sider, også må man bare se om vennskapet er verdt det. Men du må stå opp for deg selv! :) 

Anonymkode: 89985...d9b

Jo, men dere har kjent hverandre lenge og da har man kanskje mer ett «søster- forhold» på en måte. Selv om det ikke er greit da heller. Dette er jo ganske nytt og føler det er uhøflig av hun nå så tidlig i vennskapet. Kanskje hun bare er en lite hyggelig person? Får se om jeg gidder mer. Har andre venner som er hyggeligere. Men vi har mangen ting til felles og er litt i samme livs situasjon. Så jeg syntes det er trist. Føler at vennskap er som å date. Må prøve litt før man finner den(de) rette. Man møter jo nok motgang i livet, trenger ikke ha venner som rakker ned på en foran fremmede folk liksom..

Anonymkode: a0b7d...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dette har jeg også tenkt. Vet hun har dårlig selvtillit. Jeg har vel ikke den beste selvtilliten heller. Men kan det være sjalusi? Har opplevd det en gang før og hun var svært sjalu. Frustrerende at det skal være sånn. Venninner skal jo backe hverandre syntes jeg!

Anonymkode: a0b7d...481

Det er en form for mindreverdighetskompleks. Litt sjalusi. Hun vil nok ikke være den som heier deg frem eller unner deg suksess - heller forsøke å jekke deg ned sørge for at du ikke gjør det bedre enn henne. Jeg hadde en slik venninne, utrolig frustrerende. Ville satt meg ned og snakket med henne, se hvordan hun reagerer på dette og hva hun sier, og om hun faktisk endrer seg på dette området eller fortsetter på samme måten. 

Anonymkode: add2d...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Men jeg lurer på en ting: Hvis du står for det du sier, og det ikke er dumt det du sier, og hun motsier deg, så er det jo hun som fremstår som idioten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TyrkiskPepper

Er det noe å samle på? Enten tar du det opp med henne, setter foten ned og driter henne ut rett foran de andre.
Du står for ditt for det du har sagt, for det er jo ikke dumt det du sa også blir jo det HUN som er idoiten da vel?
Nei off kjære deg? Livet er for kort til å ha slike rundt seg, ta det opp med henne og la henne gå om hun fortsetter.
Ditta er ikke mye til ei venninne, sånn skal det ikke vær man skal være raus og gode med hverandre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Er det noe å samle på? Enten tar du det opp med henne, setter foten ned og driter henne ut rett foran de andre.
Du står for ditt for det du har sagt, for det er jo ikke dumt det du sa også blir jo det HUN som er idoiten da vel?
Nei off kjære deg? Livet er for kort til å ha slike rundt seg, ta det opp med henne og la henne gå om hun fortsetter.
Ditta er ikke mye til ei venninne, sånn skal det ikke vær man skal være raus og gode med hverandre ❤️

godt og reflektert svar her, ts☺️

Anonymkode: e63e9...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også opplevd dette gjentatte ganger med en venninne. Veldig grei på egenhånd, men når vi er gjeng på vors kan hun fint komme med noen litt innpakkede stygge kommentarer til meg. Heldigvis så tror jeg hun er avslørt av alle(inkludert hennes venner som jeg egentlig ikke kjenner), som ender med at de forsvarer meg. Sist gang ble jeg litt irritert og hun sluttet med det, i tillegg til jeg tror hun ser at hun selv bare driter seg ut. 

Anonymkode: 1ab7f...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun er usikker og trenger å fremheve seg selv. Hun gjør kanskje dette ved å rakke ned på andre, og sannsynligvis er du den "tryggeste" å rakke ned på fordi hun kanskje kjenner deg mest/stoler mest på deg? Kan jo virke paradoksalt, men kanskje hun tenker at du ikke slår tilbake/tar igjen som en som ikke er like god venninne ville gjort.

Anonymkode: 391fa...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu på deg og må få seg selv til å se bedre ut. Hadde en sånn veninne, tilslutt så fikk jeg "makten" og dumpa henne ganske brutalt. Da "vant" jo jeg ikkesant, så hun ble jo så frustrert at hun begynte å true meg på livet. Hun her var stygg imot meg i flere år og dret meg ut sånn som veninnen din gjør hele tiden og manipulerte meg til å tro at jeg faktisk var rar, prøvde også hele tiden å gjøre meg sjalu med gutter jeg likte på en måte jeg ikke kunne ta henne på om du skjønner. så hun fortjente alt jeg gjorde. Dette er noen år siden nå, og jeg har fortsatt vunnet. Sitter med alle vennene hennes, og hun mistet alle :)

Anonymkode: aaf44...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler om usikkerhet og sjalusi. Kutt henne ut, ikke brukt tid på feil mennesker.

Dette har jeg sett mye av.

Anonymkode: af8e9...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...