Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Vi har nå gått et steg videre, da vi ikke klarer å bli gravide igjen. Mistet 2 ganger i SA og begge gangene i 2016. Har da ikke klart å bli gravid etter det. Jeg dro til fastlegen og fikk en henvisning til en gynekolog som jeg har hørt mye bra om. Tok da blodprøver den samme dagen. Jeg fikk time hos gynekologen 1,5 måneder senere. Hun så på blodprøvene og hun spurte meg om blodprøvene ble tatt midt i syklusen min, da blodprøveverdiene viste dette. Svaret mitt var da at prøvene ble tatt dagen før jeg fikk mensen. Hun sa det virket som mensen min kom til feil tid og at det virket som jeg hadde eggløsning da jeg tok blodprøvene, altså omtrent da jeg fikk mens.

Jeg fikk Provera som jeg skal ta i 12 dager for å forskyve mensen til riktig tid, og etter jeg fikk mensen skal jeg på dag 3 ta Femar i 5 dager. Skal da også ta blodprøve på dag 3 og ultralyd på dag 12. Noe som har erfaring med dette, og har blitt gravid? :) Jeg har hatt regelmessig syklus hele tiden, men det virker ikke som jeg har hatt eggløsning, eller hvert fall ikke til riktig tid😕 Jeg har heller aldri fått positiv eggløsningstest, men er jo ikke rart hvis den er så sent. skjønner ikke helt dette men... Setter pris på de som vil dele sine erfaringer :)   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt i samme sko som dag. Regelmessig syklus, men ser ikke ut til at jeg har EL. Skal til gyn på tirsdag for å vurdere feks femar eller letrozol 😊

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Litt i samme sko som dag. Regelmessig syklus, men ser ikke ut til at jeg har EL. Skal til gyn på tirsdag for å vurdere feks femar eller letrozol 😊

Blir spennende å se om dette fungerer :) 

Endret av Safira07
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tok Femar, men det virker ikke for meg. Jeg har endometriose.

Skrevet

Jeg ble gravid første runde med Provera og dobbel dose Letrozol (samme som Femar). Var også på UL, dag 11, som viste tynn livmorslinhinne (3 mm), men ble gravid likevel 😊

Skrevet (endret)

.

Endret av Aryamili
dobbeltpost
Skrevet
3 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg ble gravid første runde med Provera og dobbel dose Letrozol (samme som Femar). Var også på UL, dag 11, som viste tynn livmorslinhinne (3 mm), men ble gravid likevel 😊

Jeg kom faktisk over dagboken din :) Jeg håper jeg får samme nyheten som deg. Gynekologen mente at jeg bare måtte få litt fart på eggløsningen, så jeg krysser fingrene for at dette fungerer :) 

Skrevet
10 timer siden, Safira07 skrev:

Jeg kom faktisk over dagboken din :) Jeg håper jeg får samme nyheten som deg. Gynekologen mente at jeg bare måtte få litt fart på eggløsningen, så jeg krysser fingrene for at dette fungerer :) 

Krysser fingrene for det 😊

• 3 uker senere...
Skrevet

Tenkte en liten oppdatering her, selv om det ikke skjer så mye enda :P Jeg tok Provera i 12 dager og fikk mens 7 dager etter siste pille. Tok da blodprøve på dag 3 i syklusen + at jeg begynte med Femar som skal hjelpe for eggløsningen. Jeg er i dag på dag 4 på Femar som jeg skal ta i 5 dager. Til onsdag (5. desember) skal jeg ta ultralyd for å se om det er antydning til at jeg får eggløsning. Krysser fingrene og håper virkelig at dette fungerer! :) Noen som er i samme situasjon nå? 

Jeg har fremdeles mens og jeg håper det stopper snart. Har hatt problemer med langvarig blødning, selv om syklusen er stabil 😕(Beklager for detaljene her :P)

• Liker 1
Skrevet
På 11.11.2018 den 23.29, Patriotpaula skrev:

Hvordan går det med deg? :) Har du begynt på noen behandling etter du var hos gyn? (hvis det går bra at jeg spør😊)

Skrevet
44 minutter siden, Safira07 skrev:

Hvordan går det med deg? :) Har du begynt på noen behandling etter du var hos gyn? (hvis det går bra at jeg spør😊)

Bare å spørre ja 😊 Jeg fikk resept på letrozol, men har ventet en liten evighet på mensen denne syklusen (ble syklus på 39 dager). Fikk ENDELIG mensen i dag tidlig, så skal etter planen begynne med letrozol på lørdag 👌🏼

Skrevet
3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bare å spørre ja 😊 Jeg fikk resept på letrozol, men har ventet en liten evighet på mensen denne syklusen (ble syklus på 39 dager). Fikk ENDELIG mensen i dag tidlig, så skal etter planen begynne med letrozol på lørdag 👌🏼

Så bra :) Ja blir en liten evighet når man for en gang skyld venter på mensen :P Håper dette gjør at det klaffer👍 Fikk vite forrige måned at det fungerte for venninna mi, men de har gått gjennom flere runder da. Håper det går på første forsøk her😊 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Safira07 skrev:

Så bra :) Ja blir en liten evighet når man for en gang skyld venter på mensen :P Håper dette gjør at det klaffer👍 Fikk vite forrige måned at det fungerte for venninna mi, men de har gått gjennom flere runder da. Håper det går på første forsøk her😊 

Er jo veldig typisk det ja 😫🙊 Men nå ble jeg glad for at den endelig kom, er jo litt «giret» på å begynne med letrozol og se om det fungerer for meg. En positiv test hadde vært en finfin julegave for meg og samboeren min ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Er jo veldig typisk det ja 😫🙊 Men nå ble jeg glad for at den endelig kom, er jo litt «giret» på å begynne med letrozol og se om det fungerer for meg. En positiv test hadde vært en finfin julegave for meg og samboeren min ❤️ 

Ja man blir veldig giret :P Etter jeg var ferdig med Provera så sto det at det skulle ta 2-5 dager før mens kom, og det tok hele 7 dager! Det var lenge det. hehe. Ja det hadde vært en veldig fin julegave. Testdatoen min blir evt, like før julaften :) Vi har prøvd en stund og kjenner jeg fikk et nytt håp etter jeg var hos gyn. Skal prøve å ikke bli for giret. Nesten bedre å bli positiv overrasket😆 Har dere prøvd lenge?

Skrevet
1 time siden, Safira07 skrev:

Ja man blir veldig giret :P Etter jeg var ferdig med Provera så sto det at det skulle ta 2-5 dager før mens kom, og det tok hele 7 dager! Det var lenge det. hehe. Ja det hadde vært en veldig fin julegave. Testdatoen min blir evt, like før julaften :) Vi har prøvd en stund og kjenner jeg fikk et nytt håp etter jeg var hos gyn. Skal prøve å ikke bli for giret. Nesten bedre å bli positiv overrasket😆 Har dere prøvd lenge?

Jeg sluttet på prevensjon i juni og har prøvd siden da :) Men har hatt få reelle forsøk, da det ser ut som jeg ikke har hatt EL. Kan derimot se ut som det var en EL denne måneden, så det på temp.kurven min :) Jeg har prøvedagbok under rørleggerfrue, hadde vært koselig hvis du hadde fulgt med der på veien videre :) Skriver du? 

Skrevet

Okai :) Krysser fingrene for at du har EL denne måneden :) Da skal jeg sjekke ut dagboka. Jeg har ikke skrevet, men har lurt på om jeg skulle begynne med det :P :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 1 eller 2 dpo etter første enkle dose med letrozol 😛 ul i går viste at eggløsning nettopp hadde værr 😛 spent på om det blir klaff 😄

Skrevet
12 timer siden, elentari skrev:

Jeg er 1 eller 2 dpo etter første enkle dose med letrozol 😛 ul i går viste at eggløsning nettopp hadde værr 😛 spent på om det blir klaff 😄

Så spennende😀 Da har jo tablettene funket :) Hvor lenge etter siste tablett var du på ultralyd? Har siste tablett i dag og skal på ultralyd på onsdag. Det tar kanskje litt tid etter siste tablett før eggløsning evt. kommer. Er jo ikke avhengig av ultralyden for å bli gravid men :P Da er man jo sikker på om man har eggløsning denne måneden :) 

Skrevet

Jeg tok siste tablett 18/11 og ul 22/11 viste at det var noe, men lite. Men på ny ultralyd 28/11 hadde el alt skjedd 😛

• Liker 1
Skrevet

😭 Jeg testet nettopp positivt, 13dpo etter første runde med Letrozol 5mg + Ovitrelle eggløsningssprøyte. Lykkelig men livredd for øyeblikket, er så redd for å miste. Babystøv til alle i denne fine adventstiden 💫

Anonymkode: 9220a...384

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...