Gå til innhold

Designe og sy egne klær

Khloe P.T

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er noen som designer og syr sine egne klær/ klær til andre?

Er det vanskelig? Er det noen typiske nybegynnerfeil?

Jeg ser at det er mange nettbutikker som selger stoff, har DU en favorittbutikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat begynt å sy. Det er ikke veldig vanskelig å få "lappet noe sammen," men det tar nok litt tid å bli veldig flink. Meld deg på et kurs for å lære teknikker, og design om du vil det. Det finnes (altfor!) mange fine stoffbutikker, både på nett og i ulike byer. Jeg foretrekker å gå i butikker, fordi jeg liker å kjenne på stoffene før jeg kjøper dem. Litt fordi jeg ikke har mye kunnskap om stoff, og litt for å se hvordan fargene er i virkeligheten. Det koster endel med porto om man ønsker å returnere varer fra nettbutikker.

Om du er nybegynner kan du se gjennom klesskapet ditt og plukke ut ting du ikke bruker lenger. Se hvordan plaggene er sydd, kjenn på dem, les på vaskelappene hva stoffet er laget av. Om du har lyst kan du klippe opp plaggene etter sømmene for å se hvordan de er satt sammen. Jeg har startet med litt redesign av gamle plagg, både egne og ting jeg har fått. Du finner masse tips på nett og på biblioteket. 

Anonymkode: 56447...906

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...