Gå til innhold

Klarer ikke gå ned mer😑


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei dame på 35 som var veldig overvektig fra tenårene frem til for 4 år siden. Lå da stabilt på ca.104 kg. Idag veier jeg 74-75. Jeg spiser sunt og regelmessig. Holder meg til 1300-1500 kalorier om dagen. Trener kondisjon og styrke ca 3- 4 ganger i uken. Også går jeg masse turer/løper innimellom. Men vekta vil ikke gå mer ned. Vil helst under 70 kg. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer dette Og blir litt deppa av det. Har noen her noen synspunkter på hvorfor jeg ikke går ned mer? Føler ikke at jeg kan spise mindre heller. Er forresten 170 høy. Takk for eventuelle svar. 😁

Anonymkode: 65319...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt: Gratulerer med en så solid nedgang! Det er det ikke alle som får til.

Jeg ville sjekket at jeg ikke fikk i meg masse skjulte kalorier fra feks stekefett, olje på salater, rødvin og lignende. Jeg vil ikke anbefale å gå lavere i kaloriinntak uten å ha snakket med en ernæringsfysiolog eller lege. Prøv heller å øk aktivitetsnivået litt. Men ikke mist motet. Du har jo vært kjempeflink til nå!

Anonymkode: c8c61...5a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er ei dame på 35 som var veldig overvektig fra tenårene frem til for 4 år siden. Lå da stabilt på ca.104 kg. Idag veier jeg 74-75. Jeg spiser sunt og regelmessig. Holder meg til 1300-1500 kalorier om dagen. Trener kondisjon og styrke ca 3- 4 ganger i uken. Også går jeg masse turer/løper innimellom. Men vekta vil ikke gå mer ned. Vil helst under 70 kg. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer dette Og blir litt deppa av det. Har noen her noen synspunkter på hvorfor jeg ikke går ned mer? Føler ikke at jeg kan spise mindre heller. Er forresten 170 høy. Takk for eventuelle svar. 😁

Anonymkode: 65319...69f

Noen ganger trenger kroppen en kickstart! Et ord, keto! Jeg kan garanterer deg at kjører du på med keto i tre mnd fra nå (perfekt kosthold også i disse juletider) så vli du gå ned de ti siste kiloene fort! 

Anonymkode: dd7d2...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt: Gratulerer med en så solid nedgang! Det er det ikke alle som får til.

Jeg ville sjekket at jeg ikke fikk i meg masse skjulte kalorier fra feks stekefett, olje på salater, rødvin og lignende. Jeg vil ikke anbefale å gå lavere i kaloriinntak uten å ha snakket med en ernæringsfysiolog eller lege. Prøv heller å øk aktivitetsnivået litt. Men ikke mist motet. Du har jo vært kjempeflink til nå!

Anonymkode: c8c61...5a5

Oljer og fett er vra og få i seg! Rødvin inneholder ikke nevneverdige kalorier. Ca 100 per glass, det man heller må være obs på er karbs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har kommet dit hvor du bør ligge? Du har vært kjempeflink! Tenk så mye lettere du er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Laduena87 skrev:

Oljer og fett er vra og få i seg! Rødvin inneholder ikke nevneverdige kalorier. Ca 100 per glass, det man heller må være obs på er karbs! 

Oljer og fett er bra, absolutt. Men man må ligge i kaloriimunderskudd for å gå ned. Detge gjør man ikke om man får i seg masse olje som man ikke har tatt med i kaloriregnskapet. 125 kalorier per enhet, de fleste som sitter hjemme fyller glasset med mer enn en enhet. Alle disse småtingene som hver for seg ikke er noe spesielt å tenke på hoper seg opp i løpet av en uke.

Anonymkode: c8c61...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få målt stoffskiftet ditt, samt b12, D og Ferritin. Jeg opplevde det samme som deg, og måtte få medisiner. Da forsvant de siste 10 kg. Ligger i dag mellom 1800-2500 kcal/døgn litt sånn avhengig av aktivitetsnivå og syklus og vekta er stabil... 

Anonymkode: a2f8b...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på p-piller? Jeg stangnerte også rundt 73 kg, uansett hvor lite jeg spiste og hvor mye jeg trente. Sluttet på p-pillene i februar og veier nå 65 kg uten å ha gått ned på kaloriene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oljer og fett er bra, absolutt. Men man må ligge i kaloriimunderskudd for å gå ned. Detge gjør man ikke om man får i seg masse olje som man ikke har tatt med i kaloriregnskapet. 125 kalorier per enhet, de fleste som sitter hjemme fyller glasset med mer enn en enhet. Alle disse småtingene som hver for seg ikke er noe spesielt å tenke på hoper seg opp i løpet av en uke.

Anonymkode: c8c61...5a5

Det vet alle! Men litt olje og noen glass rødvin er ikke det som stopper opp vektnedgangen. Tar man en helhetlig vurdering av kostholdet sitt så er det en stor sjangse for at man må ta grep. Ved og kutte karbohydrater og gå over til et keto kosthold så vil mye være gjort. Da trenger man heller ikke tenke på den lille smørflekken på skiven eller de tre glass vinene i helgen. Men alle må gjøre de det trives best med, og fungerer for dem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Laduena87 skrev:

Det vet alle! Men litt olje og noen glass rødvin er ikke det som stopper opp vektnedgangen. Tar man en helhetlig vurdering av kostholdet sitt så er det en stor sjangse for at man må ta grep. Ved og kutte karbohydrater og gå over til et keto kosthold så vil mye være gjort. Da trenger man heller ikke tenke på den lille smørflekken på skiven eller de tre glass vinene i helgen. Men alle må gjøre de det trives best med, og fungerer for dem! 

Man skulle tro det, men et utall tråder på dette forumet tyder på noe helt annet.

Keto/low carb kan være veldig fornuftig for enkelte, men det er ikke noen magisk løsning.

Anonymkode: c8c61...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skulle tro det, men et utall tråder på dette forumet tyder på noe helt annet.

Keto/low carb kan være veldig fornuftig for enkelte, men det er ikke noen magisk løsning.

Anonymkode: c8c61...5a5

I forhold til vektnedgang så er keto ganske magisk!  For veldig mange så er det nettop keto som har gjort hele forskjellen. Du burde prøve Ts ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bli kvitt fett på kroppen? Få kroppen til å bruke det som drivstoff. Hvordan få kroppen til å bruke fett istedetfor glukose? Spise minimalt med karbohydrater, dvs ketogen kost, samt la kroppen få tid til å "spise seg selv", dvs faste. 

 

Anonymkode: d1c39...b18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Hvor lenge har du stått på nåværende vekt? Om det er mindre enn 3-4 uker så ville jeg gitt det litt tid. :) 

Ellers tenker jeg, har du begynt ta mål på maten mer på antagelser? Kanskje strengt måle og veie maten en stund, bare for å kontrollere at du spiser det du tror. (kan være du allerede er nøye, bare forslag)

Ellers kan stress, søvn, medisiner (inkl paracet), sykdom, hormonforandringer gi økt vekt og/eller vansker med å gå ned.

 

Ps. gratulerer med enormt bra framgang til nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tranedatter said:

Hvor lenge har du stått på nåværende vekt? Om det er mindre enn 3-4 uker så ville jeg gitt det litt tid. :) 

Ellers tenker jeg, har du begynt ta mål på maten mer på antagelser? Kanskje strengt måle og veie maten en stund, bare for å kontrollere at du spiser det du tror. (kan være du allerede er nøye, bare forslag)

Ellers kan stress, søvn, medisiner (inkl paracet), sykdom, hormonforandringer gi økt vekt og/eller vansker med å gå ned.

 

Ps. gratulerer med enormt bra framgang til nå!!

Er ikke Ts, men er i samme båt :) vekten rikker seg ikke under 78kg på meg. (Er laver enn Ts) 

men jeg tar periodevis mye Paracet (samråd med lege) viste ikke det kunne stoppe vektnedgang 😟

Anonymkode: eab4a...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Ts, men er i samme båt :) vekten rikker seg ikke under 78kg på meg. (Er laver enn Ts) 

men jeg tar periodevis mye Paracet (samråd med lege) viste ikke det kunne stoppe vektnedgang 😟

Anonymkode: eab4a...1d7

Iom at du tar paracet, så har du vel en eller annen form for sykdom. Og sykdom er stress for kroppen, altså prioriterer kroppen å bli frisk, samt at medisiner som paracet påvirker leveren. Kroppen er snedig sånn sett, den prioriterer det som er viktigst først. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 20.55, tranedatter skrev:

Hvor lenge har du stått på nåværende vekt? Om det er mindre enn 3-4 uker så ville jeg gitt det litt tid. :) 

Ellers tenker jeg, har du begynt ta mål på maten mer på antagelser? Kanskje strengt måle og veie maten en stund, bare for å kontrollere at du spiser det du tror. (kan være du allerede er nøye, bare forslag)

Ellers kan stress, søvn, medisiner (inkl paracet), sykdom, hormonforandringer gi økt vekt og/eller vansker med å gå ned.

 

Ps. gratulerer med enormt bra framgang til nå!!

Paracet påvirker vektnedgang?Det skulle jeg gjerne ha hatt kilde på:)

Anonymkode: 427c5...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet påvirker vektnedgang?Det skulle jeg gjerne ha hatt kilde på:)

Anonymkode: 427c5...d86

Se svar jeg gav ovenfor. Muligens ikke pillene i seg selv, men sykdom kan hindre vektnedgang. Og selvsagt ikke en pille i året, men de av oss som har kroniske tilstander. Men er alltså spesielt vannvekt det kan påvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...