Gå til innhold

Merkelige tvangstanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg MÅ drikke vann fra vasken før jeg legger meg, også bare MÅ jeg sjekke under dosetet før jeg setter meg ned. Jeg trykker også på knappen til gangoverfeltet selvom noen andre gjorde det rett før meg.

Noen fler med merkelige tvangstanker, ting dere føler dere må gjøre? Hvis dere ikke gjør dere blir kroppen helt rar. 

Anonymkode: 88358...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bruke kaldt vann når jeg pusser tenner. Jeg har en rekkefølge jeg må følge når jeg lager meg ostesmørbrød. Jeg bruker to forskjellige krydder, og det ene krydderet MÅ på den ene brødskiven, mens det andre MÅ på den andre. Skal jeg spise grøt MÅ sukkeret på først og deretter kanel. Spiser jeg mat som skal ha saus som tilbehør, kan jeg ikke ha saus på eller nært kjøttet, kun over tilbehøret (med unntak av pizza, lasagne, gryterett osv). Når jeg tar på meg bukser, sokker, sko og lignende, MÅ jeg ta på venstre fot først. Motsatt når jeg tar på t-skjorte/genser/jakke... Jeg har en spesifikk rekkefølge jeg må følge når jeg lager hjemmelaget pizza og en rekkefølge når jeg ordner taco. Jeg teller trappetrinn når jeg går i trapper. Kommer jeg ut av tellingen, må jeg gå opp/ned og starte på nytt. 

Jeg har mange slike sære saker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid sjekke gjennom sosiale medier før jeg legger meg et par ganger for å se at jeg ikke har postet noe med et uhell, eller sendt en feil melding.

Jeg sjekke at alt et avskrudd to ganger før jeg legger meg. (Lys, komfyr osv)

Jeg må alltid lade telefonen til over 90% før jeg drar noe sted.

Jeg kan IKKE sove med sokker, under noen omstendigheter.

Jeg må dobbeltsjekke at alt på jobb er gjort, minst 3 ganger før jeg går.

Jeg må sjekke at jeg alltid husker PCen min etter å ha tatt den med på studiene.

Jeg må alltid lagre dokumentene etter hvert avsnitt, selvom det et automatisk lagring i Word.

Jeg må alltid smøre hele kroppen inn med fuktighetskrem før jeg legger meg, uansett hvor trøtt jeg er.

Jeg må ha en snus hver morgen dersom jeg våkner av vekkeklokke, selvom jeg ikke snuser ellers, og får dårlg samvittighet av det.

 

 

Anonymkode: 0aa9b...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker alltid komfyren før jeg legger meg.alle har vi vel noen "måer" 

Anonymkode: 02281...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekker alltid komfyren før jeg legger meg.alle har vi vel noen "måer" 

Anonymkode: 02281...616

Og dører må jeg sjekke, selv om jeg har låst 🔐 😊

Anonymkode: 02281...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid børste håret før jeg tar en kopp te før jeg legger meg. Jeg må alltid legge dynen på en viss måte, og alltid drikke litt vann etter teen før jeg legger meg. Telefonen må alltid ligge på samme sted om natten, og så har jeg et bord jeg aldri legger noe på. Dette er ikke rutiner, for om jeg skulle glemme å børste håret før teen om kveldene, så må jeg gjøre det og lage en ny kopp te. Ingenting av dette kan jeg slurve med. 

Anonymkode: 43141...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten er ikke dette tvangstanker, men tvangshandlinger. 

Anonymkode: 43141...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten er ikke dette tvangstanker, men tvangshandlinger. 

Anonymkode: 43141...206

Takk for rettelsen!😊 Ts

Anonymkode: 88358...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid rynke på den ene siden av nesa, helt til jeg føler jeg kan stoppe. Samme med øynene, kniper igjen øynene mange ganger. Og av og til, må jeg se frem og tilbake på to forskjellige ting, mens jeg holder pusten.

sliter mye med dette, syns det er veldig flaut, så jeg prøver å unngå at andre ser meg. Blir flau av å skrive det her 😣

Anonymkode: 4c4d6...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid rynke på den ene siden av nesa, helt til jeg føler jeg kan stoppe. Samme med øynene, kniper igjen øynene mange ganger. Og av og til, må jeg se frem og tilbake på to forskjellige ting, mens jeg holder pusten.

sliter mye med dette, syns det er veldig flaut, så jeg prøver å unngå at andre ser meg. Blir flau av å skrive det her 😣

Anonymkode: 4c4d6...c67

Jeg gjorde dette mye før, i perioder hele dagen. Dess mindre stress jeg opplevde, dess mindre tics. For meg var det tics, jeg hadde ingen kontroll. Nå gjør jeg det bare i "paniske" tilstander. 

Det jeg gjør nå er å sjekke at dører er låst, ovnen og lys er avskrudd etc. Jeg gjør mye annet rart også, som å se for meg at jeg kutter ned alle lyktestolper jeg kjører forbi 😂 Men det rareste er forholdet til tannbørsten min. Jeg må skylle den i 1 minutt etter jeg har brukt den, den kan ikke røre noen ting annet enn munnen min. Kommer den f.eks borti krana må jeg kaste den. Om samboer er på do når tannbørsten er utenfor beholderen sin så kaster jeg den. Bytter uansett annen hver uke. Helt snålt. 

 

Anonymkode: 9b0b6...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid rynke på den ene siden av nesa, helt til jeg føler jeg kan stoppe. Samme med øynene, kniper igjen øynene mange ganger. Og av og til, må jeg se frem og tilbake på to forskjellige ting, mens jeg holder pusten.

sliter mye med dette, syns det er veldig flaut, så jeg prøver å unngå at andre ser meg. Blir flau av å skrive det her 😣

Anonymkode: 4c4d6...c67

Du trenger jo ikke være flau. Du ser vi er flere her. Får meg til å lure på hva det kommer av, at så mange har det. Er jo litt pussig  🙂

Anonymkode: 43141...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...