Gå til innhold

Date en far/pappa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig aldri vurdert å date en som har barn. Litt da jeg er håpløs meg unger og har alltid tenkt at jeg kan lære meg «barn» den dagen jeg får baby og kan gjøre masse feil med en som ikke husker noe og vokse sammen med babyen/barnet.

Det er skummelt å tenke på å bli ste-mor til en som allerede er noen 😬 

Nå har vi kun lett snakket sammen, men jeg er noen som liker å planlegge for fremtiden. 

Har lyst på litt innspill hos folk? Noen som har vært der jeg er? Jeg har ingen barn, han har ett. 

Anonymkode: 4c212...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at rollen din er å etablere en relasjon til barna, ikke å være en stemor/bonusmor. Du kan vokse inn i rollen som stemor/bonusmor etterhvert. Se på deg selv som en voksen venn.

Anonymkode: d9c61...f98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig aldri vurdert å date en som har barn. Litt da jeg er håpløs meg unger og har alltid tenkt at jeg kan lære meg «barn» den dagen jeg får baby og kan gjøre masse feil med en som ikke husker noe og vokse sammen med babyen/barnet.

Det er skummelt å tenke på å bli ste-mor til en som allerede er noen 😬 

Nå har vi kun lett snakket sammen, men jeg er noen som liker å planlegge for fremtiden. 

Har lyst på litt innspill hos folk? Noen som har vært der jeg er? Jeg har ingen barn, han har ett. 

Anonymkode: 4c212...2ab

Du tror du blir stemor til barna til en du dater? 😂😂 søtt

Anonymkode: 976ae...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror du blir stemor til barna til en du dater? 😂😂 søtt

Anonymkode: 976ae...bda

Haha, jeg tenker alltid laaaaangt fremover 😅😂

Jeg går alltid all inn i dating, og målet er jo å ende opp med mann, hus og barn. 

Han virker som en fin fyr, så dumt å slå det fra meg bare pga. en ting.

Men tenkte jeg kunne søke råd og hørre med noen som har erfaringer :) 

ts

Anonymkode: 4c212...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har egentlig aldri vurdert å date en som har barn. Litt da jeg er håpløs meg unger og har alltid tenkt at jeg kan lære meg «barn» den dagen jeg får baby og kan gjøre masse feil med en som ikke husker noe og vokse sammen med babyen/barnet.

Det er skummelt å tenke på å bli ste-mor til en som allerede er noen 😬 

Nå har vi kun lett snakket sammen, men jeg er noen som liker å planlegge for fremtiden. 

Har lyst på litt innspill hos folk? Noen som har vært der jeg er? Jeg har ingen barn, han har ett. 

Anonymkode: 4c212...2ab

Jeg dater ikke lenger, men valgte konsekvent å ikke involvere meg m menn m barn da jeg var singel og i slutten av 30-årene. Har aldri angret på det. Å date noen  m barn fra før er et vepsebol! Ungen er ikke problemet, men du får gjerne en gærn ex på kjøpet som du aldri blir kvitt. 

Jeg kan kjøpe veldig mye brukt. Men mann som jeg selv ønsker familie med, må nok  helst være uten en familie fra før. Mye mindre styr ! 

 

Anonymkode: 1d41f...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør sjekke noen av de stemor trådene her inne 🙈 jeg er selv stemor til 2, og det har ikke vært en reise på rosa skyer. 

Tips: tidlig avklare hvilket forhold han har til barnemoren, er det konfliktfylt? Da kan du banne på at det ikke blir mindre konflikter med at far får ny kjæreste. Da hadde jeg skygga banen raskt...

snakk om forventninger, hans forventninger til deg og omvendt. Spesielt i forhold til barn, din rolle, hans rolle og se om dette er noe du kan leve med?

jeg hoppa rett i det med begge beina, var litt for ung og ureflektert... regna med at dette skulle gå bra, jeg elska jo mannen. Barn kompliserer alt og det er ikke som å få en kjæreste som bruker all sin tid og energi på deg og forholdet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Oliviero skrev:

Du bør sjekke noen av de stemor trådene her inne 🙈 jeg er selv stemor til 2, og det har ikke vært en reise på rosa skyer. 

Tips: tidlig avklare hvilket forhold han har til barnemoren, er det konfliktfylt? Da kan du banne på at det ikke blir mindre konflikter med at far får ny kjæreste. Da hadde jeg skygga banen raskt...

snakk om forventninger, hans forventninger til deg og omvendt. Spesielt i forhold til barn, din rolle, hans rolle og se om dette er noe du kan leve med?

jeg hoppa rett i det med begge beina, var litt for ung og ureflektert... regna med at dette skulle gå bra, jeg elska jo mannen. Barn kompliserer alt og det er ikke som å få en kjæreste som bruker all sin tid og energi på deg og forholdet...

Joda, planen er å få litt mer innsikt i barn og ex :) kan se at det finnes mye styr man ikke trenger. 

Har et godt forbilde. En onkel av meg som hadde barn. Han fant seg ei som og forsåvidt har barn. De er et fantasrisk par nå med barn sammen. En fantastisk mine, dine, våre familie. 

Kan se at ikke alle gode ting er tre alltid 😅 men jeg føler jeg må gi dette en liten sjangse. Kanskje det blir en kort flørt, og ikke noe mer enn det. 

Tanken, hva om dette er «the one» faller jo inn når man treffer noen som virker hyggelige :) 

Men skal trå varsomt 👍🏻 

Ts

Anonymkode: 4c212...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye det vil ha å si for deg kommer jo veldig an på hvor mye han har barna. 

Anonymkode: 7467a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye det vil ha å si for deg kommer jo veldig an på hvor mye han har barna. 

Anonymkode: 7467a...a28

Akkurat nå vet jeg bare at de bor et veldig godt stykke fra hverandre, så kan tenke meg ikke så ofte, men kanskje i lengre perioder. Men det vil jeg jo ta som det kommer da :) 

ts

Anonymkode: 4c212...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvert sammen med en som hadde et barn. Jeg syns det var kjempe trivelig. Jeg og barnet har fortsatt kontakt den dag i dag (det ble slutt etter flere års samboerskap), og jeg er god venninne med moren til dette barnet nå også. Ikke alle eks damer som er crazy. Noen skiller seg og holder en god tone seg i mellom også:)

Anonymkode: 63c6f...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...