Gå til innhold

Studere ved siden av full jobb (økonomi og admin.)?

Fremhevede innlegg

Gjest Ny gjest
Skrevet

Har en 8-16 jobb som grafisk designer. Har utdanning innen multimedia fra en privatskole og har nå jobbet et par år med web/grafisk design. I det siste har jeg derimot begynt å bekymre meg for fremtiden. Tenker at jeg burde hatt mer skole og noe mer å evt. falle tilbake på når jeg blir eldre og kanskje ikke lenger er attraktiv som grafisk designer. Er fornøyd med jobben jeg har nå, men føler stadig at jeg ikke blir fornøyd med det jeg leverer fra meg. De rundt meg sier jeg er flink, men jeg blir aldri førnøyd selv. Sånt tar på.

Har lyst å utdanne meg mer, men ikke innen grafisk design for da er jeg jo like langt senere. Liker kontor arbeid og kunne kanskje tenke meg noe innen økonomi og administrasjon. Markedsføring er også interessant. Tror at det kan være mange arbeidsmuligheter der, også når man blir eldre.

Er det noen her som har tatt et slikt studie ved siden av jobb? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Hva med nettstudiet til f.eks. BI, er det anerkjent nok? Kveldsskole? Vil veldig gjerne høre fra andre som har vært i tilsvarende situasjon. Jeg er midt i 20-årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt et toårig kandidatstudium i økonomi og administrasjon, og jobbet full tid i 1 1/2 av de årene. Studerte ved Handelshøgskolen i Bodø.

Det lar seg gjøre, men det krever mye av deg hvis du ikke finner et studium som er spesielt tilrettelagt for studier på kveldstid. For min del var utfordringen at det var en del obligatoriske leveringer og gruppearbeid, og det er vanskelig å finne en gruppe når man aldri er på skolen. Men det er mulig - jeg fullførte på normert tid og med høyst brukbare karakterer.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobbet minst 50% ved siden av høgskolekandidatstudiet i økonomi og administrasjon.

Du kan jo dele det opp litt, trenger ikke å ta full belastning hele tiden. Kan f.eks studiere 50% eller 75% og heller bruke litt lengere tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...