Gjest Yjah Skrevet 26. mars 2005 #1 Skrevet 26. mars 2005 Jeg har tenkt å ta en tur til Christiania (Fristaden) i Danmark. Vil gjerne ha tips og anbefalinger fra folk som har vært der... F.eks, hvor bør man gå hvis man vil ha god vegetar-mat? Hvor finner man billig og bra overnatting? (Bed & Breakfast?) Hva MÅ man få med seg når man er i Christiania/København? Er Christiania langt fra København sentrum? Finnes det noen bra shoppingsteder i Køben som ligner Body Map, Shangri-La, Scorpius, Wolf's Lair og Avalon?
Piglet Skrevet 27. mars 2005 #3 Skrevet 27. mars 2005 Pusher Street (der det ble solgt hash) er lukket, men Christiania lever i beste velgående... Men jeg har ikke noen tips å komme med, for etter nesten fem år her i Kbnh, har jeg fortsatt ikke fått tatt meg sammen til å dra dit. Piglet
Salamandra Skrevet 27. mars 2005 #4 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har vært i Christiania et par-tre ganger, og det er ikke noe særlig med butikker der, mer små boder med diverse juggel og røykeutstyr, det var det i allefall da jeg var der. Den typen butikker du er ute etter finnes helt sikkert i København, men du må nok litt utenfor Strøget for å finne dem vil jeg tro. Det er en fire-fem serveringssteder der, i allefall om sommeren, men aner ikke hvor det er best vegetar.. Overnattingssteder tror jeg ikke det er der i det hele tatt, så du bør belage deg på å bo utenfor selve fristaden. Christiania ligger en 15-20 minutters gange fra København sentrum, så du bør ta en taxi, i hvertfall inntil du kan finne veien dit selv. Anbefaler deg å gå litt innover i selve boligområdene i Christiania, der er det kjempekoselig. Det er fryktelig mye turister i hovedgata der (kanskje det er bedre nå som de ikke selger cannabis åpenlyst lenger) som kommer for å se hvordan hasjrøykerne lever . En annen ulempe er at Christiania har tiltrukket seg mange alkoholikere, syke og uteliggere, men det finnes fortsatt en del idealistiske Christianitter der, enn så lenge.. God tur! :D
Vanilje jenta Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Pusher Street (der det ble solgt hash) er lukket, men Christiania lever i beste velgående... Men jeg har ikke noen tips å komme med, for etter nesten fem år her i Kbnh, har jeg fortsatt ikke fått tatt meg sammen til å dra dit. Piglet det er langt i fra lagt ned.
showgirl Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Jeg har vært der 2 ganger. Syns ikke noe særlig om den (iallefall dengang) åpenlyse salg av Hasj og andre stoffer. Det var egne boder i pusher street men det ble røyka mye ellers på området. Noe anna jeg ikke likte var at det sprang hunder løs hele tiden. Jeg var der sommerstid og det var endel konserter ute :-) God mat ja og billig men paranoid som jeg er trur jeg ikke at jeg har turt nå å spise der (tenker på hva som kan være i maten :-? ) Konklusjon;been there og skal ikke mer dit igjen.
showgirl Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Bodde forresten inne i sentrum. Det går helt fint å gå inn til Christiania.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå