Gå til innhold

Danskebåten alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en tur med dfds til København før jul helt alene. Tanken er litt avkobling fra hverdagen og juleshopping i København. Men er det litt stusselig alene ombord på båten? Det er vel ikke gratis wifi på lugarene heller? 

Noen som har dratt på sånn tur alene? 

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke gratis wifi, og svindyrt hvis du bruker den marine greia. Så ikke gjør det 😛

Men danskebåten er trivelig, hvertfall hvis det er fint vær. Da kan du sitte på dekk og stirre ut i intet 😃 Ta med deg en god bok, så går turen helt fint :) Jeg har ikke reist akkurat der alene, men jeg reiser generelt mye alene, og det er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barer og cafeer, så sett deg der med noe lesestoff eller bare slapp av. Gå litt rundt og se på det som er ombord. Ta en tur på dekk. Glo på folk. Er da dumt å sitte på en lugar alene. Og ja, det er veeldig dyrt med Wi-Fi. God tur! 

Anonymkode: 17832...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WiFi er da ikke såååå dyrt, 200 DKK for hele turen, tur-retur. Det som er svinedyrt er å bruke mobilen ombord pga at den går på et maritim mobilnett over satellitt. 

Anonymkode: ddfbe...288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe wifi pakke ombord. Ikke så sinnsykt dyrt da. Kjekt og ha. Men mobildata er dyrt på sjøen!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vurdere kjøpe en wifi pakke , men går det veldig treigt eller er hastigheten levende? Eller kanskje en fin mulighet for å legge vekk mobilen og koble av med en bok, som noen nevner. 

 Det er vel fortsatt mange fulle folk ombord? Men kanskje litt roligere hvis jeg reiser midt i uka? Har så mye avspasering til overs på jobb, så er fleksibel på avreise. 

Båten er egentlig mest for frakt a til b . Målet er julemarked på tivoli og shopping. 

TS 

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestill deg en commodore super pluss lugar, da har du tv, lounge som du kan fosyne deg med varme/kalde drikkevarer og snacks + de har room-service og tv. Det pleier jeg og gjøre og det er helt supert. Nyter alenetid i deilig lugar og shopper i eget tempo i Køben 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den båten alene, nytet å sitte alene, kikke ut på havet og solnedgangen, spise noe godt og nyte måltidet, gå i taxfree og kikke, ta en drink eller øl i baren, og før du vet ordet av det, er det faktisk kveld og du er trøtt. Det er en fin båt med mye å utforske, mye avslapping og kos å bare sitte og la tankene flyte.

Anonymkode: 801b8...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan vurdere kjøpe en wifi pakke , men går det veldig treigt eller er hastigheten levende? Eller kanskje en fin mulighet for å legge vekk mobilen og koble av med en bok, som noen nevner. 

 Det er vel fortsatt mange fulle folk ombord? Men kanskje litt roligere hvis jeg reiser midt i uka? Har så mye avspasering til overs på jobb, så er fleksibel på avreise. 

Båten er egentlig mest for frakt a til b . Målet er julemarked på tivoli og shopping. 

TS 

Anonymkode: f5e46...e72

Sparer veldig mye tid på å ta fly da, og som regel billige billetter å få tak i også. Billig og kort vei fra flyplassen til sentrum. Og båten går jo heller ikke til sentrum. 

Anonymkode: fe13e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fjugur skrev:

Bestill deg en commodore super pluss lugar, da har du tv, lounge som du kan fosyne deg med varme/kalde drikkevarer og snacks + de har room-service og tv. Det pleier jeg og gjøre og det er helt supert. Nyter alenetid i deilig lugar og shopper i eget tempo i Køben 😍

Det hørtes digg ut! Skal sjekke det ut, har fått billetter til 200kr så mulig jeg kan oppgradere. Ser veldig fram til shopping i eget tempo! du holdt deg kanskje mest i lugaren under båtturen? Hvordan gjorde det det med middag? Bestilte til rommet eller? 

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt den båten alene, nytet å sitte alene, kikke ut på havet og solnedgangen, spise noe godt og nyte måltidet, gå i taxfree og kikke, ta en drink eller øl i baren, og før du vet ordet av det, er det faktisk kveld og du er trøtt. Det er en fin båt med mye å utforske, mye avslapping og kos å bare sitte og la tankene flyte.

Anonymkode: 801b8...1c8

Hvordan gjorde du det med middag? Ser man kan bestille/booke bord i restaurantene, men vil helst ikke låse meg til ett tidspunkt, er det andre muligheter for å kjøpe mat enn booke bord? (Lenge siden jeg har vært på danskebåten😛)

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjorde du det med middag? Ser man kan bestille/booke bord i restaurantene, men vil helst ikke låse meg til ett tidspunkt, er det andre muligheter for å kjøpe mat enn booke bord? (Lenge siden jeg har vært på danskebåten😛)

Anonymkode: f5e46...e72

Du må absolutt ikke booke på forhånd. 

Ambefaler de luxe lugarer, hvor du får tilgang til lounge m drikke og lett mat/snacks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparer veldig mye tid på å ta fly da, og som regel billige billetter å få tak i også. Billig og kort vei fra flyplassen til sentrum. Og båten går jo heller ikke til sentrum. 

Anonymkode: fe13e...967

Har sett flybilletter til 600kr en vei,,, og hotel regner jeg med også koster en del. 

 jeg gidder ikke tur/retur samme dag, da litt av målet også er egentid fra hverdag med barn og mann 😛 

Kan få en lugar til 200kr tur-retur, så da kan jeg koste på meg taxi fra havnen.

er det veldig langt fra sentrum ? 

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, cerruti skrev:

Du må absolutt ikke booke på forhånd. 

Ambefaler de luxe lugarer, hvor du får tilgang til lounge m drikke og lett mat/snacks. 

Jeg må sjekke det ut! Det er sikkert verdt den ekstra kostnaden med litt større plass og vindu. Husker de lugarene på de laveste dekkene som små klaustrofobiske😂 

Anonymkode: f5e46...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sett flybilletter til 600kr en vei,,, og hotel regner jeg med også koster en del. 

 jeg gidder ikke tur/retur samme dag, da litt av målet også er egentid fra hverdag med barn og mann 😛 

Kan få en lugar til 200kr tur-retur, så da kan jeg koste på meg taxi fra havnen.

er det veldig langt fra sentrum ? 

Anonymkode: f5e46...e72

Har reist til Køben for 299 kr flere ganger med fly, er ofte tilbud. Men er ikke så langt fra båten til sentrum heller. Jeg ville droppet shuttlebussen spesielt på returen, da vi var på tur ble bussen full og mange ble stående igjen og måtte ordne transport selv. 

Anonymkode: fe13e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vurdere kjøpe en wifi pakke , men går det veldig treigt eller er hastigheten levende? Eller kanskje en fin mulighet for å legge vekk mobilen og koble av med en bok, som noen nevner. 

 Det er vel fortsatt mange fulle folk ombord? Men kanskje litt roligere hvis jeg reiser midt i uka? Har så mye avspasering til overs på jobb, så er fleksibel på avreise. 

Båten er egentlig mest for frakt a til b . Målet er julemarked på tivoli og shopping. 

TS 

Anonymkode: f5e46...e72

Jeg har ikke reist med DFDS i de seneste årene, men har vært noen turer med Color Line til Kiel og internettforbindelsen ombord på både Color Magic og Color Fantasy går via satellitt og er levert av Telenor Maritime. Det er samme leverandør på DFDS sine skip, så regner med at hastigheten er ganske lik.  Min erfaring er at det er litt variabelt. Hastigheten er mer enn god nok til å surfe på nettet, laste ned e-post etc., men er stort sett for dårlig til å f.eks. streame filmer. 

Partyfaktoren er nok størst i helgene, avreise fredag og lørdag, men hvor "livat" det er midtuke avhenger nok i stor grad av om det f.eks. er en stor konferansegruppe ombord, det gjør det i alle fall på Kielferga. Har både opplevd at det har vært full rulle i nattklubben helt til den stengte og at det var jevnt over ganske stille og rolig overalt på båten. Uansett er det jevnt over færre folk ombord på midtukeseilinger (bortsett fra i ferier etc. da, da er det jo propp fullt 7 dager i uka).

Selv synes jeg en alenetur er helt topp. Har gjerne med meg en god bok eller to og sitter å leser litt og koser meg med litt godt i glasset. Måltidene spiser jeg i restaurantene ombord. Jeg synes det er uproblematisk å spise alene, har med meg boka eller surfer litt på mobilen mens jeg spiser. Er det stille er det gjerne lett å komme i prat med personalet, de slår gjerne av en prat om de har tid, og jeg har faktisk fått et par nye venner på den måten.

Anonymkode: ddfbe...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller vekk mobilen og les en god bok. Jeg syns det høres deilig ut å dra alene, men hvis du på forhånd har bestemt at det blir stusselig blir det jo det. Husk at ingen andre tenker over at du er alene. Nå fikk jeg også lyst til å ta en tur alene!

Anonymkode: ec612...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har reist til Køben for 299 kr flere ganger med fly, er ofte tilbud. Men er ikke så langt fra båten til sentrum heller. Jeg ville droppet shuttlebussen spesielt på returen, da vi var på tur ble bussen full og mange ble stående igjen og måtte ordne transport selv. 

Anonymkode: fe13e...967

Jeg reiser svært ofte til København med DFDS, og jeg har aldri opplevd at shuttle-bussen har vært stappfull på vei tilbake til båten.  Det stemmer heller ikke at det er kort vei til sentrum, det var før i tiden det.  Nå ligger båten til kai et annet sted, og det tar minst en halvtime å gå til sentrum.

 

Anonymkode: 644f2...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg reiser svært ofte til København med DFDS, og jeg har aldri opplevd at shuttle-bussen har vært stappfull på vei tilbake til båten.  Det stemmer heller ikke at det er kort vei til sentrum, det var før i tiden det.  Nå ligger båten til kai et annet sted, og det tar minst en halvtime å gå til sentrum.

 

Anonymkode: 644f2...610

Hva man anser som kort vei er jo opp til den enkelte. Med buss går det raskt, hvis man kommer med bussen. Den gangen jeg skulle ta den ble det et salig kaos da en haug barnefamilier stuet seg sammen i drosjer. Godt å høre at det ikke er sånn hver gang. 

Anonymkode: fe13e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...