Gå til innhold

Angst eller kreft i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg høres nok hypokonder ut. Før slet jeg alltid med halsen, lymfeknutene på halsen hovnet ofte opp. Har slitt en del med sår og vond hals. Nå for tiden snører den seg inn på høyre side. Og lukker seg igjen på en måte når jeg skal sove. Dagen etter inntak av alkohol er det ti ganger verre. 

Fikk egentlig time til mandel operasjon men ØNH hals legen sa at mandlene ikke var i unormalt store. Har ikke fjernet de. 

Nå er jeg på nytt i gang med utredning og har utelukket astma, har tatt blodprøve som er fine. Mistenkes ikke høyt stoffskifte. Legen mistenker angst, men kan det være kreft i halsen? Begynte allerede slite i 2011, og jeg tenker jo det er lite logisk egentlig.. Er mye tungpustet og har stramme muskler i hals og nakke regionen. Legen nektet gi angstdempende medisiner og anbefalte terapi.. 

Anonymkode: b1308...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du hatt kreft i halsen siden 2011 hadde du ikke levd nå. Angst/ muskelspenning etc av delvis psykiske årsaker, som kjennes i halsen, er vanligere enn mange tror. 

Anonymkode: b9258...3ba

• Liker 2
Skrevet

Som kreftpasient selv tror jeg du kan ta det helt med ro når det gjelder kreftfrykten din. Du ville ikke hatt ubehandlet kreft helt siden 2011 uten at du forlengst hadde blitt mye sykere, for å si det sånn! Det er bare det at uansett hva man googler av symptomer, så får man mange treff som omhandler kreft. Jeg vil absolutt anbefale å snakke med legen din om tankene på kreft, slik at h*n kan avkrefte (pun intended ;) ) det på en faglig måte .

Det er jo ingen her som kan gi deg en diagnose, men angst, som du er inne på, kan absolutt gi muskelspenninger som gjør at det kjenner som om halsen knyter seg. Hvis det ikke allerede er sjekket ut, kan du også spørre om det kan være struma eller allergier som kan gi deg slike symptomer. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt kreft i halsen siden 2011 hadde du ikke levd nå. Angst/ muskelspenning etc av delvis psykiske årsaker, som kjennes i halsen, er vanligere enn mange tror. 

Anonymkode: b9258...3ba

Jeg tenker også der er ulogisk egentlig. Ingen feber eller vektnedgang. Finnes det ikke muskelavslappende medisiner en kan få på resept? Ibux demper ingenting. Nå er det så fælt at det er der konstant og jeg er desperat. Skal begynne i fysioterapi. 

Skrevet (endret)

Høres definitivt ut som angst. Regner med du er samme person som har publisert masse tråder om akkurat samme problemstilling tidligere? Legen som har undersøkt deg mistenker angst, alle svar jeg har lest til trådene dine mistenker angst, jeg mistenker angst og DU mistenker selv angst. Gjør de testene som legen din anbefaler deg, men vær forberedt på at det nok er angst.

Endret av studerende
Skrevet

Les litt om Globus pharyngis eller hva det heter. Det kan man få av stress. Det fikk jeg. Veldig vanlig.

Skrevet
26 minutter siden, Venka skrev:

Les litt om Globus pharyngis eller hva det heter. Det kan man få av stress. Det fikk jeg. Veldig vanlig.

Takk♥️ hvordan ble du frisk? 

Skrevet

Det hjalp egentlig med en skikkelig sjekk på øre-nese-hals for å være sikker på at det faktisk ikke var noe der. Å være klar over at det er stress og psyke som fremkalte det for min del hjalp til med å takle det.  For det sjelden nå for tiden og da vet jeg hva det er. Man kan å få det av reflux og da kan man få somac. Så går ann å få sjekket om det er det du har. Legen sa i alle fall til meg at det var veldig vanlig og han hadde inn minst en pasient ( på ØNH ) med det hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...