Gå til innhold

Forbannet på mobilregningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbrukerrådet hjelper ikke med denne typen saker. Teletilsynet er rette adressen. 

Anonymkode: 795ca...6ca

Ok, takk for opplysningen 

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har skrytt og pratet om at alle kan ringe og sende SMS så mye de vil innenfor eu og eus, så at ikke engang Sverige er inkludert er skammelig! Er rimelig sikker på at det ikke bare er jeg som ikke har hørt om det! 

Anonymkode: d4cab...6b4

Nei, det er markedsført som at man ikke ruinerer seg når man selv er på tur i EU-land, i betydning av at datatrafikk og samtaler/tekst tilbake til Norge ikke skal være høyere enn når man fysisk er i Norge. F. eks. Ringer du en kompis som også har et norsk nr. så har det ikke lenger noen betydning om du er i Norge eller Tyskland når du ringer vedkommende, det samme med tekstmeldinger. Og du kan bruke din norske datakvote også i Tyskland uten ekstra kostnader.

Men det er noe helt annet å ringe fra et norsk mobilnr. til et utenlandsk nr. Det har egne priser, og omfattes ikke av roamingordningen i de fleste mobilselskapene. 

Anonymkode: f08a9...e66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for opplysningen 

Anonymkode: d4cab...6b4

Dette er feil. Det er brukerklagenemda som er riktig instans. 

Anonymkode: 46ab8...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra forskjelige teleoperatører når man sjekker hva abonnementet inkluderer:

f.eks fra telenor sin side etter man går inne på et abo.: Vær oppmerksom på at egne priser gjelder fra Norge til utlandet, for fly, offshore og skip, til spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS

telia.no:  Roam Like Home i EU / EØS – husk at egne priser gjelder fra Norge til utlandet og for fly/båt/satelitt.

ice.no når man velger abo. inkluderer: Bruk i EU/EØS er inkludert. Egne priser gjelder fra Norge til utlandet. 

Det er viktig å ha kontroll på hva ens egent abonnement inkluderer

Endret av Poledra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Det er brukerklagenemda som er riktig instans. 

Anonymkode: 46ab8...289

:skratte:

Ingen hjelper en forbruker eller mobiltelefoneier som ikke forstår regelverket og dermed dummer seg ut. 

:flau: å opprette en tråd uten å undersøke de faktiske forhold og regelverket først.

Anonymkode: 795ca...6ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Ingen hjelper en forbruker eller mobiltelefoneier som ikke forstår regelverket og dermed dummer seg ut. 

:flau: å opprette en tråd uten å undersøke de faktiske forhold og regelverket først.

Anonymkode: 795ca...6ca

Hundre prosent enig! Måtte bare korrigere en av mange feil i denne tråden. Er mange her som uttaler seg utrolig kategorisk når de tydeligvis ikke kan noe om temaet. 

Anonymkode: 46ab8...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Poledra skrev:

Utdrag fra forskjelige teleoperatører når man sjekker hva abonnementet inkluderer:

f.eks fra telenor sin side etter man går inne på et abo.: Vær oppmerksom på at egne priser gjelder fra Norge til utlandet, for fly, offshore og skip, til spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS

telia.no:  Roam Like Home i EU / EØS – husk at egne priser gjelder fra Norge til utlandet og for fly/båt/satelitt.

ice.no når man velger abo. inkluderer: Bruk i EU/EØS er inkludert. Egne priser gjelder fra Norge til utlandet. 

Det er viktig å ha kontroll på hva ens egent abonnement inkluderer

Har Telenor men aldri fått med meg det der

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Ingen hjelper en forbruker eller mobiltelefoneier som ikke forstår regelverket og dermed dummer seg ut. 

:flau: å opprette en tråd uten å undersøke de faktiske forhold og regelverket først.

Anonymkode: 795ca...6ca

Jaja, le i vei dere, men etter så mye prat om dette eu og eus greiene å det bare er å ringe blir kundene lurt og kanskje ikke sjekker alt! Føler meg uansett lurt! 

Har møtt ei svensk jente så har blitt noen timer prating på telefon så kan dere bare se for dere hva regningen ble !!!!!

Anonymkode: d4cab...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kom regningen på ca?😯

Anonymkode: 57e8f...0ba

Vil ikke skrive det her, blir bare enda mer ledd av her inne, men møtte ei jente som jeg har ringt til i noen timer kan man si...

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har talkmore 2 gb + EU, jeg ringer til Sverige hver dag og jeg ringer gratis til Sverige. Antagelig også andre EU land, men det har jeg ikke prøvd, for jeg kjenner ingen der.

Anonymkode: d5b02...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har talkmore 2 gb + EU, jeg ringer til Sverige hver dag og jeg ringer gratis til Sverige. Antagelig også andre EU land, men det har jeg ikke prøvd, for jeg kjenner ingen der.

Anonymkode: d5b02...6fc

https://talkmore.no/abonnement/fritt_abonnement#2_a

Gjelder visst kun gratis i Norden for mitt talkmore abonnement, men det holder jo for meg.

Anonymkode: d5b02...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://talkmore.no/abonnement/fritt_abonnement#2_a

Gjelder visst kun gratis i Norden for mitt talkmore abonnement, men det holder jo for meg.

Anonymkode: d5b02...6fc

Takk for link og tips, skal hvertfall vekk fra Telenor, kan ikke få telefonregninger på flere tusen i lengre tid før jeg er blakk! 

Jeg blir nok talkmore kunde

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link og tips, skal hvertfall vekk fra Telenor, kan ikke få telefonregninger på flere tusen i lengre tid før jeg er blakk! 

Jeg blir nok talkmore kunde

Anonymkode: d4cab...6b4

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd, de har samme dekning som Telenor også :) 

Anonymkode: d5b02...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd, de har samme dekning som Telenor også :) 

Anonymkode: d5b02...6fc

Bra, det er nok knusende abonemang til 250 kr mens andre tar flere tusen på en faktura. Jeg synes Telenor burde ha tatt kontakt med meg da de så det var så mye ringing, dårlig service 

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra, det er nok knusende abonemang til 250 kr mens andre tar flere tusen på en faktura. Jeg synes Telenor burde ha tatt kontakt med meg da de så det var så mye ringing, dårlig service 

Anonymkode: d4cab...6b4

Du har absolutt ingen sak, bare betal regninga. Talkmore er eid av Telenor. 

Anonymkode: ec54a...776

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har absolutt ingen sak, bare betal regninga. Talkmore er eid av Telenor. 

Anonymkode: ec54a...776

Mye mulig, men skal sjekke videre. Det er altfor dårlig opplyst blant oss kunder!!

Anonymkode: d4cab...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye mulig, men skal sjekke videre. Det er altfor dårlig opplyst blant oss kunder!!

Anonymkode: d4cab...6b4

Nei, det står svart på hvitt på avtalen du har inngått. Du har ingen sak. Jeg jobber med dette. 

Anonymkode: ec54a...776

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra, det er nok knusende abonemang til 250 kr mens andre tar flere tusen på en faktura. Jeg synes Telenor burde ha tatt kontakt med meg da de så det var så mye ringing, dårlig service 

Anonymkode: d4cab...6b4

Du tror vel virkelig ikke at det sitter noen og følger med på forbruket til hver enkelt? 

Anonymkode: ce5b4...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får de faenmeg gjøre folk opplyste på dette, lignende saker tidligere hvor tv2 hjelper deg har vært innblandet. 

Anonymkode: d4cab...6b4

Du får lese kontrakten da før du signerer

Anonymkode: 998f7...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...