stan Skrevet 10. november 2018 #1 Del Skrevet 10. november 2018 Bruk refleks eller lys om du er gående. Lys om du sykler eller kjører. Denne høsten og vinteren er det ekstra mange mørkemenn i trafikken. Ikke vær en av dem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kendall Skrevet 10. november 2018 #2 Del Skrevet 10. november 2018 👏🏼👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Del Skrevet 10. november 2018 Jeg kjøpte nye reflekser til både meg selv og hunden i går! 😄 Anonymkode: 504f7...dd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Del Skrevet 10. november 2018 Ja, gjør det. Jeg holdt på å kjøre over en fotgjenger som krysset veien her om dagen, da det skumret, veibelysningen ikke fungerte og jeg ble blendet av lyset fra møtende biler. Veldig guffent, selv om det bare var en nestenulykke. Husk at du som gående ser mye bedre enn de som sitter i en bil. Etterhvert som vi blir eldre, får vi dessuten betydlig dårligere mørkesyn. Så spesielt på denne mørke årstiden, er det viktig å være årvåken, både for gående og kjørende. Anonymkode: d3ba0...50d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. november 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 12. november 2018 I dag ble det ekstra tydelig hvor viktig det er med refleks. Gatelysene i hele bydelen virker ikke. Med regn og blendende møtende biler er det vanskelig nok å se de med refleks. Selv kjørende i gangfart er det flere mørkledde som knapt er synlige på ti meter. Heldigvis er ungene godt synlige med refleks både på klærne og sekkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. november 2018 #6 Del Skrevet 12. november 2018 Det er særdeles viktig med refleks! Jeg har ikke mulighet til å ta lappen og jeg sykler heller ikke, men er stadig ute og spaserer. Med refleksvest! Får skryt av bussjåførene som ser meg så godt når jeg står på holdeplassene og venter. Bilene som kjører forbi kan ikke skrike til meg at "du er flink som er synlig i trafikken". Men selv jeg som er ute og går sliter jo også med å se om folk kommer foran meg hvis de ikke har refleks i mørke. Jeg har rutine på at jeg skal huske refleksvesten hver gang jeg er ute i mørket. Skulle jeg likevel klare å glemme den så føler jeg meg nærmest "handikappet", selv om jeg alltid har refleksbrikker i begge jakkelommer. Refleksbrikker og refleksvest er det jo stor forskjell på, ettersom vester er betydelig mer synlig enn brikker. En annen ting jeg er nøye på er at jeg bytter ut refleksvesten hver eneste sesong, ettersom refleksen faktisk blir "slitt" og mister effekten gradvis etter hvor mye lys den blir utsatt for i mørket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Del Skrevet 12. november 2018 Ja! Og bruk sikkerhetsbelte når du tar buss, slik at jeg slipper å få deg i ryggen hvis vi kræsjer! Anonymkode: 12942...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. november 2018 #8 Del Skrevet 12. november 2018 Sikkerhetsbeltet er alltid på i bussen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 13. november 2018 #9 Del Skrevet 13. november 2018 Og kjøp refleks til hund og kalesjen på barnevogna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå