Gå til innhold

Hvorfor blir gutter så redd for dette spørsmålet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stiller alltid gutter spørsmål om hva de tenker om barn og abort før vi har sex. Jeg syns dette er viktig å ha en enighet om før man ser 2 blå streker på en pinne! 

De fleste gutter jeg spør dette om blir ofte redd å tørr ikke ha sex med meg. Dette syns jeg er merkelig. Jeg ønsker ikke bli alenemor til et barn hvor far er fraværende. å jeg ønsker å vite på forhånd om det blir en abort eller ikke om prevensjon skal svikte. 

Jeg bruker hormonell prevensjon og ønsker også at gutten bruker kondom.  Bør det ikke være en trygghet at jeg stiller spørsmålet? sånn at om det skulle bli en positivtest så er jeg og partner enig om hva resultatet blir! 

Hvorfor syns mange gutter det er tryggere å ta denne samtalen etter sex? 
 

Anonymkode: 42bb8...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er redd ofr å svare feil og bli nektet sex. Etter sex har de allerede fått det de vil ha og trener ikke bekymre seg for hva de skal svare.

Anonymkode: 681b8...0b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir plutselig påminnet at de eier like mye ansvar som deg dersom det går til helvete, og det har de kanskje ikke tenkt så mye på før. Jeg har merket det samme med kjærester jeg har hatt faktisk. Mange menn er dessverre livredde for ansvar, og tenker vel at en baby ødelegger livet deres. 

Anonymkode: c8969...d49

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir plutselig påminnet at de eier like mye ansvar som deg dersom det går til helvete, og det har de kanskje ikke tenkt så mye på før. Jeg har merket det samme med kjærester jeg har hatt faktisk. Mange menn er dessverre livredde for ansvar, og tenker vel at en baby ødelegger livet deres. 

Anonymkode: c8969...d49

Samme argument kan brukes om kvinner som tar abort.

Anonymkode: 1ba64...725

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som å spørre deg om du tar den i rumpa på første date. Sånn gjør man ikke

 

Anonymkode: 2e9e8...f51

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme argument kan brukes om kvinner som tar abort.

Anonymkode: 1ba64...725

Ja? Og? Var det en del av spørsmålet til TS? 

Anonymkode: c8969...d49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger du å ta den samtalen før sex? Hvis du bruker prevansjon, og han bruker prevansjon, så er det vel ganske bankers...Tror han uansett hadde reagert annerledes om han hadde smelt deg på tjukka, uansett hvor "riktig" han hadde svart før dere hadde hatt sex. 

Og et veldig turn off spørsmål da..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller alltid gutter spørsmål om hva de tenker om barn og abort før vi har sex. Jeg syns dette er viktig å ha en enighet om før man ser 2 blå streker på en pinne! 

De fleste gutter jeg spør dette om blir ofte redd å tørr ikke ha sex med meg. Dette syns jeg er merkelig. Jeg ønsker ikke bli alenemor til et barn hvor far er fraværende. å jeg ønsker å vite på forhånd om det blir en abort eller ikke om prevensjon skal svikte. 

Jeg bruker hormonell prevensjon og ønsker også at gutten bruker kondom.  Bør det ikke være en trygghet at jeg stiller spørsmålet? sånn at om det skulle bli en positivtest så er jeg og partner enig om hva resultatet blir! 

Hvorfor syns mange gutter det er tryggere å ta denne samtalen etter sex? 
 

Anonymkode: 42bb8...679

Det er nok en kjempestor turnoff å få realiteten klasket i ansiktet som en våt klut.

«tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske»... 

Men du har helt rett og jeg håper du fortsetter med å spørre :) 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme argument kan brukes om kvinner som tar abort.

Anonymkode: 1ba64...725

Jepp, kvinner tar ansvar og tar abort. Helt sant det. 

Anonymkode: 11416...d68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, kvinner tar ansvar og tar abort. Helt sant det. 

Anonymkode: 11416...d68

Var ikke det jeg mente, men det tror jeg faktisk du er klar over.

Anonymkode: 1ba64...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si hva gutten mener om det da? 

Er jo jentas valg uansett. Om han er klar for å bli far og ta det ansvaret er vel et spørsmål som går an å svare på.

 

Anonymkode: e19f3...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør bare om det når jeg er i et fast forhold. Om jeg blir gravid med en som det aldri ble noe forhold med uansett så hadde jeg tatt abort uten å snakke med den personen i det hele tatt.

 

Anonymkode: 328a6...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er vel ikke akkurat det å få barn som står i hode på menn første gang man har sex med en dame. Jeg tror det er innlysende for de fleste at det å få barn ikke er noe man ønsker eller tenker på før man har vært sammen lenge. Det du gjør ts er å påminne den om en situasjon som kan oppstå som ikke ønsker å være i. Det skaper dårlig stemning.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at utgangspunktet er at du er imot abort? Hvor lenge har du vært sammen med disse mennene før du spør?

Anonymkode: 716bc...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri stilt det spørsmålet til menn, med mindre de ikke vil bruke kondom. Først da syntes jeg det er nødvendig å klaske litt realitet i hodet på dem. Trekker de frivillig på seg kondom, så tar de også ansvar. Skulle det da likevel gå galt (jeg har også brukt prevensjon), så fikk heller realiteten slå oss begge i hodet da. 

Anonymkode: ef910...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Det blir litt som å spørre deg om du tar den i rumpa på første date. Sånn gjør man ikke

 

Anonymkode: 2e9e8...f51

Eh, nei. Ts minner de på en mulig konsekvens av sex som kan skje selv med prevensjon - barn. 

Anonymkode: c02a1...728

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri stilt det spørsmålet til menn, med mindre de ikke vil bruke kondom. Først da syntes jeg det er nødvendig å klaske litt realitet i hodet på dem. Trekker de frivillig på seg kondom, så tar de også ansvar. Skulle det da likevel gå galt (jeg har også brukt prevensjon), så fikk heller realiteten slå oss begge i hodet da. 

Anonymkode: ef910...683

Hvilken realitet er det liksom som skal "slå deg i hodet"? At du må få en pille og dra innom klinikken en gang? Fryktelige greier sammenlignet med at du skal bestemme at han skal bli tvunget til å bli far og måtte betale deg i 18år for noe han ikke engang ønsket.

Anonymkode: 6b79c...201

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt og greit fordi du ødelegger stemningen. Ting bygger seg opp mot sex og du bryter det ned med å minne om den potensielle konsekvensen av barn en mann er minst interessert i å tenke på tidlig i en relasjon. 

Kanskje minner du også noen på at det finnes kvinner som ikke er ærlige med mannen om prevensjon.

Anonymkode: 34aa8...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...