Gå til innhold

Hva er dine typiske unnskyldninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine typiske unnskyldninger for å ikke trene eller for å spise usunt en dag?

Anonymkode: 20754...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"I dag gidder jeg ikke" eller "I dag vil jeg spise noe skikkelig digg". 

Anonymkode: 5463e...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Bedre å starte på en mandag»

«Ja nå har du spist dritt, og tapt, da kan du bare fortsette til en ny uke starter»

... Mandager er den korteste dagen i min hverdag, med andre ord. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Har ingen, ser ikke noen grunn til og ha det.

Så du holder deg på en sunn linje hver dag?

Anonymkode: 20754...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen unnskyldninger jeg heller. Kun sykdom eller skade som vil hindre meg fra å trene. En hviledag i uken har jeg dog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg synes litt synd på meg selv, at noe butter i mot eller er sliten etter en stressende dag på jobb og fortjener å ligge på sofaen og spise noe jeg ikke burde.🙈 

Anonymkode: d7bad...8bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trener 4 ganger i uken - er det helt greit å spise nøyaktig det jeg måtte føle for på Søndag 👌

(Skal legges til at jeg ikke er veldig glad i typisk usunn mat - men da kan jeg fint ta en ekstra skje pesto, dessert etter middagen og masse oliven (kaloririkt!) til lunsj 😁)

Endret av Lotty1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 6 dager i uka, og eneste unnskyldning for å droppe en økt er skade. Med mye trening så har jeg ingen restriksjoner på kostholdet, og kan spise sjokolade midt i uka om jeg får lyst på. Men med bare drittmat så presterer jeg ikke  godt på trening, så et relativt sunt kosthold kommer av seg selv. 

Anonymkode: 164f2...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener det jeg skal trene uansett, men har unnskyldninger for å rokere om på treningsprogrammet. Skjer for eksempel at jeg utsetter de hardeste øktene fordi jeg føler meg veldig sliten etter jobb, fordi jeg vil ha overskudd til sex den kvelden, eller hvis økten er ute og det er forferdelig vær. Da trener jeg en rolig økt i stedet og tar den harde dagen etter - uansett hvor sliten jeg er, hvor mye sex ligger i kortene eller hvor dårlig været er 😁

Anonymkode: 1fd1f...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fillern, nå dusja jeg før tur. Da gidder jeg ikke løpe for da må jeg jo dusje en gang til!... Også bør jeg ikke gå så langt heller, for det er ikke bra med vått hår når det er kaldt ute!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Føler meg ikke bra» og klassikeren «Tar det på mandag. Ny uke, ny start!» i dag er det mandag og jeg har null planer om å trene. Spiste pølse til lunsj også.

Anonymkode: 7c102...250

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er jo tirsdag» 

«Jeg hadde omelett til frokost så da går det greit»

«Jeg er så sliten/trøtt»

«Hadde en drittdag på skolen/jobb»

«Jeg så de hadde fått en ny type chips eller sjokoladeplate så jeg måtte prøve den!»

«Søtsug»

«Jeg er syk»

«Det er synd på meg»

«Mensen»

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uff, nei, været er litt dårlig i dag så jeg tar det en annen dag."

"Nå satt jeg så godt og koser meg sånn". *Tenker på alt "styret" med å ta på seg treningsklær*.

"Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag i dag så da må jeg kunne kose meg litt." "Nå har jeg eksamen, da må det være lov å kose seg litt." (jeg forbinder kos med mat)

"Jeg har så lyst på sjokolade så bare må ha det nå." "Jeg har lyst på..." er en generelt en unnskyldning jeg kan bruke.

"Det passer bedre i morgen". "Begynner på mandag" osv.

Jeg synes motivasjon til trening er det vanskligste. Kostholdet har jeg klart å få ganske greit, men jeg kan bruke unnskyldninger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som noen over her så trener jeg alltid det jeg skal trene i løpet av uka, men jeg kan ha unnskyldninger for å bytte om eller endre på økter.

Det kan være av typen at det har vært en ekstra hard dag på jobben så jeg tar en lettere økt, ærend som plutselig dukker opp slik at jeg må ta en kortere økt, plutselige planer som gjør at jeg utsetter en økt osv.

Det beste er å ikke tenke, bare gjøre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen unnskyldinger. Jeg spiser det jeg har lyst på innen kaloribudsjettet, og jeg nekter å ha dårlig samvittighet for det. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eun skrev:

Som noen over her så trener jeg alltid det jeg skal trene i løpet av uka, men jeg kan ha unnskyldninger for å bytte om eller endre på økter.

Det kan være av typen at det har vært en ekstra hard dag på jobben så jeg tar en lettere økt, ærend som plutselig dukker opp slik at jeg må ta en kortere økt, plutselige planer som gjør at jeg utsetter en økt osv.

Det beste er å ikke tenke, bare gjøre 😊

Ja, i det man begynner å tenke "orker jeg?" og "skal jeg ikke heller ta det i morgen?" er det kjørt! Trengte flere år på å lære det, men gud så deilig det er å slippe å gå alle de rundene med seg selv og bare komme i gang!

Anonymkode: 1fd1f...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i det man begynner å tenke "orker jeg?" og "skal jeg ikke heller ta det i morgen?" er det kjørt! Trengte flere år på å lære det, men gud så deilig det er å slippe å gå alle de rundene med seg selv og bare komme i gang!

Anonymkode: 1fd1f...d2e

Jeg vet, har brukt laaaaang tid på å gjøre dette til en vane. Men nå er det nesten blitt et mantra for meg hver gang jeg skal noe kjipt og kjedelig. Jobber stadig med hvilke holdninger jeg har til ting, men dette er kanskje den vanen som har gitt meg mest 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...