AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Jeg har lyst til å lage en linsegryte - noen som har en enkel oppskrift? Jeg har aldri brukt linser før, mulig jeg prøvde meg én gang for lenge siden, så jeg vet ingenting om hvordan jeg bruker dem😅 Anonymkode: 19a06...df7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Hvilke typer gryter bruker du like vanlig? Det finnes veldig mange krydderkombinasjoner og smaker. Hvilken type mat liker du? Anonymkode: dcbbf...aa9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 Basen jeg bruker: 1 boks tomat gulrot, selleri gul løk grønne eller røde linser (sjekk om de skal bløtlegges) Buljong Krydder man kan bruke: hvitløk, paprikakrydder, koriander, litt garam masala, salt/pepper. Kok til linser og grønnsaker er myke, ca 20 minutter bruker det ta. Spe på vann om det blir for tjukt. Men egentlig hvilken som helst krydder, kommer ann på hvilken smak du liker! Kan også legge til/ta fra grønnsaker. Brokkoli, blomkål, rotfrukter... Anonymkode: fb2c2...57e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke typer gryter bruker du like vanlig? Det finnes veldig mange krydderkombinasjoner og smaker. Hvilken type mat liker du? Anonymkode: dcbbf...aa9 Jeg lager veldig sjelden gryter, og jeg har generelt ganske lite erfaring med ulike retter og kjøkken osv 😅 feks indisk eller kinesisk og sånt har jeg knapt vært borti. men texmex-smaker og bbq-greier og sånt liker jeg da. men litt av poenget her blir vel sikkert å prøve ut noe nytt Anonymkode: 19a06...df7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-med-indisk-linse-og-spinatsalat/ Denne er knallgod! Anonymkode: 570a3...d7d
FantasDick Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Jeg pleier å hive oppi grønnsaker jeg liker og som passer greit sammen, som søtpotet, løk, hvitløk, tomater, gulrøtter og brokkoli, koker i buljong, tilsetter litt kokosmelk, røde linser og masse currypowder. Justerer med salt og pepper! Amazing!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 Jeg ser det står flere steder at linsegryter gjerne bare blir bedre når de har stått et par dager, men jeg mener også å ha lest at røde linser (som er det jeg har) mister mest konsistensen når de kokes. Hvordan går det å lage en gryte på forhånd og varme opp igjen med røde linser? Går linsene helt i oppløsning? Anonymkode: 19a06...df7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå