Gå til innhold

«Hudfarget» ullstrømpebukse til dame??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å finne dette noe sted?? Altså strømpebukse i ull i lyserosa/beige/noe sånt? 

Har kjøpt meg et fint skjørt i ull men slik jeg har tenkt til å style det funker det verken med hvit eller sort/grå strømpebukse. Og Norge er jo kaldt, så det bør være ull. 

Anonymkode: 3fad5...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på, for lurer på det samme!

Derimot finner jeg ikke hvit noe sted, forslag?

Skrevet

Hudfarget ullstrømpebukse kan fort se litt rart ut, synes jeg... Men brun eller beige ullstrømpebukse kan kanskje passe til det du skal ha det til? Jeg går veldig mye med kjole og skjørt om vinteren, og med ullstrømpebukser i fargene grå (både lys og mørk), svart, mørkeblå, beige og brun i skapet, synes jeg at jeg kan sette sammen antrekk med kjoler/skjørt i alle farger.

Mine brune og beige ullstrømpebukser har jeg kjøpt på steder som Lindex, Cubus og Kapp Ahl. Har også noen fine fra Pierre Robert som jeg kjøpte for et par år siden.

Anonymkode: 35da4...c53

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudfarget ullstrømpebukse kan fort se litt rart ut, synes jeg... Men brun eller beige ullstrømpebukse kan kanskje passe til det du skal ha det til? Jeg går veldig mye med kjole og skjørt om vinteren, og med ullstrømpebukser i fargene grå (både lys og mørk), svart, mørkeblå, beige og brun i skapet, synes jeg at jeg kan sette sammen antrekk med kjoler/skjørt i alle farger.

Mine brune og beige ullstrømpebukser har jeg kjøpt på steder som Lindex, Cubus og Kapp Ahl. Har også noen fine fra Pierre Robert som jeg kjøpte for et par år siden.

Anonymkode: 35da4...c53

Finner ikke beige noe sted på nettsidene til Lindex eller lignende. 

Finner bare baby-strømpebukser i farger som er aktuelle 😖

Skrevet

Det hørtes ikke så pent ut spør du meg...

Anonymkode: e35f9...e39

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ikke så pent ut spør du meg...

Anonymkode: e35f9...e39

Kanskje det er derfor jeg ikke finner det noe sted ? 

Antrekket mitt blir i alle fall umulig å style med hvit, sort, grå eller blå strømpebukse. Kan muligens bytte ut overdelen med en i en annen farge og få det til å fungere på den måten, men det blir nok seende litt snålt ut. 😖

Skrevet

Rød ullstrømpebukse da? Er det noen som vet hvor jeg kan finne det? For det er det eneste andre som kan fungere med skjørtet og overdelen. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er derfor jeg ikke finner det noe sted ? 

Antrekket mitt blir i alle fall umulig å style med hvit, sort, grå eller blå strømpebukse. Kan muligens bytte ut overdelen med en i en annen farge og få det til å fungere på den måten, men det blir nok seende litt snålt ut. 😖

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rød ullstrømpebukse da? Er det noen som vet hvor jeg kan finne det? For det er det eneste andre som kan fungere med skjørtet og overdelen. 

Jeg klarer ikke helt å tenke meg hva slags antrekk du ikke kan style med en sort strømpebukse, men at en rød kanskje er en mulighet?  Sleng ut et bilde da, så er det lettere å komme med forslag :) 

Anonymkode: 25dba...c73

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å tenke meg hva slags antrekk du ikke kan style med en sort strømpebukse, men at en rød kanskje er en mulighet?  Sleng ut et bilde da, så er det lettere å komme med forslag :) 

Ingen bilde, men det er et rosa figurnært ullskjørt med høyt liv som går rett under kneet som jeg tenker å bruke med en rød topp. Og sort eller hvitt ødelegger litt den rosa/røde greia jeg prøver på her. Men rødt kunne kaaanskje funka (men det er litt tvilsomt) siden det da blir rødt/rosa/rødt. 

Skrevet

Kanskje jeg bare må skrinlegge den rødrosa fantasien min til våren kommer (blyantskjørtet i ull er ikke tykt, det er mer av typen tynt sommerull) og heller gå for sort-rosa i vinter 😕 Men siden skjørtet er såpass tynt er jeg redd det sorte kommer til å syntes igjennom skjørtet og gjøre rosafargen snål. Rosa og hvitt vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med siden det blir litt mer «sommerlig» med mindre jeg bruker en tykkere hvit genser og stapper nedi skjørtet foran... Hmm...  

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bilde, men det er et rosa figurnært ullskjørt med høyt liv som går rett under kneet som jeg tenker å bruke med en rød topp. Og sort eller hvitt ødelegger litt den rosa/røde greia jeg prøver på her. Men rødt kunne kaaanskje funka (men det er litt tvilsomt) siden det da blir rødt/rosa/rødt. 

Tja....  Hvis du kan nøye deg med en tynn strømpebukse så kan du ha en hudfarget i riktig nyanse (en tykk hudfarget kan du få lov til å bruke hvis du er minst 70 år ;) ).  Rød strømpebukse kan du bruke hvis du er 14 år, eller hvis du har en litt vill stil med rosafarget hår og sånn, ha,ha.  Jeg tror det blir penest med en i svart tynn ull,slik at huden synes litt, og kombinere det med svarte sko, svart veske og gjerne svarte smykker.

• Liker 2
Skrevet

Et alternativ til ull er jo en tykkere strømpebukse i "normalt materiale". Jeg pleier å bruke sånne dansestrømpebukser når det er kaldt ute og trenger noe hudfarget. De er tykke og man holder varmen!😊 

Anonymkode: 5aa93...c7b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja....  Hvis du kan nøye deg med en tynn strømpebukse så kan du ha en hudfarget i riktig nyanse (en tykk hudfarget kan du få lov til å bruke hvis du er minst 70 år ;) ).  Rød strømpebukse kan du bruke hvis du er 14 år, eller hvis du har en litt vill stil med rosafarget hår og sånn, ha,ha.  Jeg tror det blir penest med en i svart tynn ull,slik at huden synes litt, og kombinere det med svarte sko, svart veske og gjerne svarte smykker.

Jeg er ikke helt 70 år enda, men jeg er ikke 15 heller. Og jeg tror kanskje jeg kunne gitt gammeldame-strømpebuksa en renessanse dersom jeg gikk inn for det :ler: Nå som jeg tenker over det fikk jeg faktisk litt lyst til å prøve om jeg kan «pull it off». Så hvor får man sånne gammeldame-strømpebukser? På slike dyre undertøysbutikker, kanskje? 🤔

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et alternativ til ull er jo en tykkere strømpebukse i "normalt materiale". Jeg pleier å bruke sånne dansestrømpebukser når det er kaldt ute og trenger noe hudfarget. De er tykke og man holder varmen!😊 

Jeg tenkte faktisk litt på en slik dansestrømpebukse. Husker jeg hadde det da jeg danset ballet da jeg var barn. Vet du om noen butikker på nett som selger slikt? Jeg er usikker på om ballettutstyrs-butikken er der den var da jeg var 12 :ler:

Skrevet

Et par forslag her: 

https://www.sockshop.co.uk/products/ladies_1_pair_levante_plain_100_dnr_wool_tights Fargen heter "sherry", men er i allfall ikke sort/hvit/grå

Rød: https://thestylishfox.com/opaque-tights/65-gennifer-merino-wool-tights.html (Siden er ukjent for meg så sjekk den gjerne på trustpilot )

Her burde du finne noen muligheter: https://www.uktights.com/product/498/trasparenze-jennifer-merino-wool-tights

Slik du beskriver antrekket så kunne det kanskje også funket med en ikke for mørk gråfarge? Har selv et par mellomgrå ullstrømper og de synes jeg kan brukes til det aller meste. Grå er nok en enklere farge å finne i ull enn de du først og fremst ser etter. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte faktisk litt på en slik dansestrømpebukse. Husker jeg hadde det da jeg danset ballet da jeg var barn. Vet du om noen butikker på nett som selger slikt? Jeg er usikker på om ballettutstyrs-butikken er der den var da jeg var 12 :ler:

Jeg pleier å bruke disse:  

https://www.uktights.com/product/1847/silky-dance-adult-shimmer-full-foot-dance-tights

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Cata skrev:

Et par forslag her: 

https://www.sockshop.co.uk/products/ladies_1_pair_levante_plain_100_dnr_wool_tights Fargen heter "sherry", men er i allfall ikke sort/hvit/grå

Rød: https://thestylishfox.com/opaque-tights/65-gennifer-merino-wool-tights.html (Siden er ukjent for meg så sjekk den gjerne på trustpilot )

Her burde du finne noen muligheter: https://www.uktights.com/product/498/trasparenze-jennifer-merino-wool-tights

Slik du beskriver antrekket så kunne det kanskje også funket med en ikke for mørk gråfarge? Har selv et par mellomgrå ullstrømper og de synes jeg kan brukes til det aller meste. Grå er nok en enklere farge å finne i ull enn de du først og fremst ser etter. 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

48 minutter siden, Cata skrev:

Hvis ull ikke er et absolutt krav så har du noen muligheter her: https://www.stockingshq.com/tights-c1/sophie-70-denier-microfibre-tights-p2203

Takk for forslag! :) 

Den røde kan sikkert fungere til min rødrosa fantasi, og jeg kan kanskje gå for grå strømpebukse også og matche med en grå topp. 

Ellers er jeg åpen for å teste ut tykk hudfarget gammeldame-strømpebukse, siden jeg faktisk tror jeg lett kunne fått det til å funke :ler:

Skrevet

De jeg tipset om kan absolutt anbefales altså...🙂 Varme, veldig komfy og superlekre...👍

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg tipset om kan absolutt anbefales altså...🙂 Varme, veldig komfy og superlekre...👍

Takk for tipset, jeg har bestillt! Må jo bare prøve etter å ha lest beskrivelsen din. Og føler jeg de blir for tantete kan de brukes under bukser på kalde dager, tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Takk for tipset, jeg har bestillt! Må jo bare prøve etter å ha lest beskrivelsen din. Og føler jeg de blir for tantete kan de brukes under bukser på kalde dager, tenker jeg.

Så bra!👍 du kommer ikke til å angre! Hvilken farge bestilte du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...