Gå til innhold
AnonymBruker

Er dette mye frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En havrelompe med kokt egg og en lompe med en halv avokado.. er sånn gjennomsnittlig aktiv

Anonymkode: 19577...de1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catalina Culès

Syns det var lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei, det er ikke mye.

Anonymkode: 4371f...a21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ella Ellefantella

Ikke mye, nei! Høres ut som en super frokost!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lipglossy

Lite

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Syns det høres passe ut, men alt kommer jo an på hvor mye man spiser i løpet av en dag.

Jeg har aldri vært noe frokostmenneske, så spiser aldri det, men får i meg nok i løpet av dagen likevel.

Anonymkode: a451a...690

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres passelig ut, med mindre du spiser veldig mye resten av dagen

Hva er gjennomsnittlig aktiv? 1 time gåtur om dagen? 

Anonymkode: 5d7e5...b02

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Apekatten

Jeg synes det hørtes lite ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er jo ganske energitett mat. Så volummessig er det ikke mye, men kalorimessig sikkert helt greit.

Anonymkode: 82b05...099

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inwe

Hadde vært for lite for meg, både med tanke på kalorier og mengde. Hva føler du selv? Går du opp i vekt? Er du sulten etter måltidet? Har du energi nok til dagen? 

Det er umulig å svare på. Vi vet ikke hvordan du ser ut, om du har muskelmasse, hva du mener med moderat aktivitet, om du har stillesittende jobb, hva du spiser resten av dagen, om du vil opp, ned eller holde deg stabil i vekt, osv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

50+50+70+130=300 kalorier, det er en passe frokost👍

Anonymkode: 06df4...914

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FrankDrebin

For meg hadde det der vært latterlig lite. Men vi er forskjellige, bare du ikke går sulten fra frokostbordet så er det vel greit. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 9.11.2018 den 10.47, AnonymBruker skrev:

En havrelompe med kokt egg og en lompe med en halv avokado.. er sånn gjennomsnittlig aktiv

Anonymkode: 19577...de1

Helt umulig å svare på. Størrelsen på egg og avocado, hvor lenge det er til du spiser neste gang, har du spist noe som helst før du fikk lagd deg frokost, osv...   Noen har mest matlyst tidlig på dagen og noen spiser mest senere på dagen. Det er ingen regler for størrelse på de enkelte måltidene, det er det totale inntaket i løpet av en dag som teller. 

Ta utgangspunkt i at du skal spise sunt og variert. Hvis du da går ned i vekt med det kostholdet du har, så spiser du mindre enn du forbruker, og går du opp i vekt spiser du mer enn du forbruker. Simple as that.

Anonymkode: 1d663...cb6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 11/9/2018 at 3:50 PM, Inwe said:

Hadde vært for lite for meg, både med tanke på kalorier og mengde. Hva føler du selv? Går du opp i vekt? Er du sulten etter måltidet? Har du energi nok til dagen? 

Det er umulig å svare på. Vi vet ikke hvordan du ser ut, om du har muskelmasse, hva du mener med moderat aktivitet, om du har stillesittende jobb, hva du spiser resten av dagen, om du vil opp, ned eller holde deg stabil i vekt, osv. 

Er ikke du veldig aktiv? En person som er "gjennomsnittlig aktiv" (tipper det betyr 1 time slapp gåtur om dagen e.l) trenger ikke stor frokost. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inwe
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke du veldig aktiv? En person som er "gjennomsnittlig aktiv" (tipper det betyr 1 time slapp gåtur om dagen e.l) trenger ikke stor frokost. 

Nja, jeg trener 45 min til 1 time 5-6 ganger i uken og sykler til og fra jobb (helt flatt, tar 5 min). Ellers har jeg en stillesittende jobb. Kommer aldri over 10000 skritt daglig. 

Har alltid spist mye til frokost forsåvidt. 

Endret av Inwe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Regn

Lite for en voksen person. Vi spiser tre brødskiver hver, drikker en stor kopp te eller kaffe og et glass juice daglig for frokost. :)

Endret av Regn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her