Gå til innhold

Rengjøre varmepumpe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vett på dette? 

Huseier vil vaske innedelen av pumpa på ett eller annet vis, å ville jeg skulle ommøblere så det ikke kom noe søl på møblene. Snakket om å feste på søppelsekker så det ikke skulle bli så mye søl å ta etterpå. Syntes dette hørtes merkelig rart ut. Skal det gjøres sånn? Det jeg har funnet når jeg googlet var å støvsuge filteret 1-2 ganger i mnd som jeg har gjort..

Anonymkode: 49b45...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om. Filteret støvsuges jevnlig, og innerdelen kan tørkes over på utsiden om den er skitten. Annet overlater vi til servicefolkene som sjekker den med jevne mellomrom. 

Anonymkode: f39e0...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service skal som regel gjøres hvert 2. år. Men av sertifiserte folk. Ikke VASKES nei. Da ødelegger du den. Støvsuges jevnlig (filter) er også anbefalt. Hilsen tekniker.....

Anonymkode: 8adcc...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd her i 3 år, ikke vært noen service på den iløpet av den tiden. Er det også vanlig at utedelen iser over når det blir mellom 0 og 5 grader? Tror han vil spare penger å gjøre jobben selv. Kan jeg protestere på det? I fjor vinter slet jeg veldig med å holde varmen her, måtte kjøpe mye extra ved for å ikke fryse fordervet. 

Anonymkode: 49b45...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Har bodd her i 3 år, ikke vært noen service på den iløpet av den tiden. Er det også vanlig at utedelen iser over når det blir mellom 0 og 5 grader? Tror han vil spare penger å gjøre jobben selv. Kan jeg protestere på det? I fjor vinter slet jeg veldig med å holde varmen her, måtte kjøpe mye extra ved for å ikke fryse fordervet. 

Anonymkode: 49b45...70e

Jeg har hatt min i 13 år og enda ikke hatt service som sådan. Den fungerer like fint. Har hatt reparatør et par ganger, men da har det vært for rent mekaniske ting som viftelager som havererte på innedelen og en merkelig vibrasjon jeg fikk i utedelen (husker ikke hva det var). Eneste rengjøring som blir gjort på den er støvsuging av filtre i innedelen og av og til skylling av de der "antiallergigreiene" (et slags ekstra filter som er klipset fast til det normale støvfilteret). 

Utedelen på min har aldri iset slik at det har vært synlig, men midtvinters hører jeg den kjører avisningssekvens av og til. Hører lyden endrer seg når det skjer. Det å vaske innerdelen slik at det blir søl synes jeg høres veldig tvilsomt ut. Det er en del elektronikk inni der og elektronikk og vann har aldri vært noen spesielt god kombo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...