Gå til innhold

Date flere samtidig - er det greit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen måneder siden kom jeg ut av et forhold som hadde vært 6,5 år. Følelsene var over når jeg endelig tok steget og gjorde det slutt og flyttet ut, og har ikke angret et sekund.

Jeg tenkte at singeltilværelsen kom til å bli uvant og kanskje litt skremmende, samtidig som jeg også så for meg at utvalget blant single menn på min alder (30 år) kanskje var heller labert. 

Men det viste seg fort at det finnes jo en drøss av ledige menn! Jeg stortrives med singeltilværelsen, og oppmerksomheten jeg opplever jeg får. Jeg har nå truffet to, den første en stund før den andre. Det er ikke noe seriøst med noen av dem, og jeg liker begge. De er veldig ulike.Han første jeg møtte falt jeg egentlig for ganske fort, men jeg ble etter hvert usikker på hva han egentlig vil, og takket dermed ja til date med en annen.

Etter dette har jeg altså fortsatt å møte begge to. Jeg har jo ingen forpliktelser til noen av dem, vi har ikke avtalt å være eksklusive.

I morgen har jeg avtale med den ene, på lørdag med den andre. Jeg har hatt sex med den første jeg møtte av dem, og det er ikke utenkelig det blir litt kos med den andre også. Bruker selvsagt kondom.

Er det jeg gjør galt? Eller er det greit å "smake på litt forskjellige retter" før man bestemmer seg for hvem man eventuelt liker best? Skulle det utvikle seg til noe mer seriøst med en av dem, kommer jeg selvsagt til å være ærlig med den andre og kutte kontakten.

Anonymkode: 18fb5...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, men det er jeg da. 

Anonymkode: 08f26...531

• Liker 6
Skrevet

Så lenge du er åpen med dem om det så er det vel greit. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville ikke like å date noen i ei sånn setting, men så lenge de er inneforstått med at dere ikke er eksklusive må det være greit. 

Skrevet

Jeg personlig er ikke spesielt fan av det. Å treffe flere går fint. Det å bli kjent og etter hvert se. Sex med flere samtidig? Nei. Folk er da forskjellig, og må da gjøre det de selv føler er rett for dem, uavhengig av hva andre måtte mene. Allikevel; hadde jeg truffet en mann, og vi hadde funnet tonen - ligget sammen, også hadde jeg funnet ut at han gjorde det samme med flere, hadde det vært takk og farvel fra min side.

• Liker 4
Skrevet

Ikke noe i veien med å forsette russetiden til du er 40. 

• Liker 1
Skrevet

Alt handler om ærlighet. Hvis du er ærlige på at du puler rundt på flere samtidig, og de aksepterer det, synes jeg det er helt ok. Holder du dette skjult, er det uærlig overfor den du dater. Det handler om kommunikasjon. Hvis man driver på slik, og later som man ikke gjør det, vil ikke jeg kalle det for "dating", men heller å knulle rundt som fuck friends.

Anonymkode: ac8c6...42a

• Liker 2
Skrevet

Null stress at du dater flere, og har sex med flere, så lenge de vet om det. Så får de ta valget om de vil fortsette datingen. Tenk deg selv om du dater noen som hadde hatt flere på gang...hadde du likt det? For da er det jo ikke seriøs dating men sex-treff...

• Liker 1
Skrevet

Helt greit hvis alle parter vet om det. Hvis ikke, nei. Du føler kanskje du ikke har noen forpliktelser, men vi er alle forpliktet til å behandle andre mennesker med respekt, utvise folkeskikk, og hindre at våre handlinger sårer andre mennesker. Det skjønner du vel.

Anonymkode: 9ee78...253

• Liker 5
Gjest Noenlundelikefremt
Skrevet

Jeg ser ingen moralske problemer med å date andre så lenge man er åpen om det. Men erfaringen min tilsier at det ikke er et spesielt godt tegn for et eventuelt forhold med én av datene - når et kjæresteemne dukket opp mistet jeg all interesse for andre uansett.

Skrevet

Egentlig synest jeg en bør holde seg til en av gangen. Dersom jeg treffer en, som jeg liker godt og ønsker å bli kjent med han så får jeg ikke helt til å involvere meg på samme måte med en annen.

MEN.. selv om jeg ikke har datet sånn veldig mye, så er min erfaring nå at mange menn gjør det samme. En mann chatter med flere, har flere muligheter åpne og tar ting med ganske større ro enn mange damer. Altså, det er min erfaring og gjelder helt sikkert ikke alle menn.

Anonymkode: 822d8...117

Skrevet

Jeg dater en nå, og har også hatt litt kontakt med flere på meldinger. Denne uken skal vi ha tredje date, og jeg tenkte rett og slett på om han ville blitt lei seg hvis han visste jeg datet flere, og dermed var valget enkelt for meg. Denne uken har jeg takket nei til fire menn. Han ene tvang meg faktisk til å velge, for vi har snakket en el sammen. Så nå er jeg i en situasjon der jeg ikke vil mase på han jeg dater, samtidig som jeg innerst inne kun vil ha ham. Det er veldig skremmende, for man er jo redd for å bli såret. Men vi snakker sammen hver dag, og for hver samtale kommer vi nærmere hverandre, og respekten er stor. 

Så TS. Hva sier magefølelsen deg hvis de visste om hverandre? Og hvor tett er det? For jeg hadde kommet i en situasjon der jeg hadde måttet lyve fordi kontakten er så tett med han jeg dater. 

Skrevet

Jeg hadde ikke likt om en mann jeg datet traff flere, derfor ville jeg ikke gjort det selv. Det virker litt desperat at man ikke klarer å date en om gangen. Flørte med flere er null stress, men date synes ikke jeg er greit, ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vel alle våre grenser. Jeg chatter med flere, for erfaringen tilsier at etter en viss tid fader de fleste ut, men jeg flørter kun med en av gangen. For tiden den ene jeg føler meg tiltrukket av, uten å ha møtt han fordi han reiser så forbasket mye.. Jeg har truffet noen uten at det oppsto noe gnist, men hadde det gjort det, ville jeg ventet med å treffe flere til han jeg hadde fått følelser for var avklart. Altså, så snart en mann hadde kysset meg og jeg likte det, ville all dating og eventuell chat-flørting med andre stoppet for min del. Jeg forventer det samme av de mennene jeg skal treffe. Så da spørs det hva slags forventninger dine to menn har til datingen? Det er det viktigste, å avklare forventingene deres.  Hvis du har sex med en fyr på fredag, synes jeg det er rart du skal ha sex med en annen på lørdag med mindre du er helt sikker på at fredagsdaten ikke vil være aktuell kandidat lengre. Jeg klarer ikke se for meg å ha sex med to ulike menn to påfølgende dager, men vi er jo forskjellige. 

Skrevet

Syntes dette er helt greit. Kos deg du!

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg gjør galt? Eller er det greit å "smake på litt forskjellige retter"

For meg overhodet ikke, dette er ikke en matrett! Det er mennesker vi snakker om med håp, lengsler og kanskje et snev av forventning av at du er den rette for de. Men det er mitt syn, om de godtar dette og du er åpen på det? Så er det ikke andre en ditt problem. Men jeg synes det er ekstremt lite tiltrekkende, å ha alle rømningsveier åpen, søke etter et nytt forhold og "prøvekjøre" halve Norge er ikke min stil iallefall :) 

• Liker 2
Skrevet

Flørte og chatte med flere er ok for meg.

Date flere samtidig er ikke ok, men jeg innser at det er ganske vanlig.

Ligge med flere samtidig? NEI. Det tror jeg faktisk de fleste vil synes er helt No-No!!

Anonymkode: afb45...9de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...