Gå til innhold

Ensom datter på 13 år


ltcg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei datter på 13 år som ikke har noen venner,så det jeg lurer på her er om det er noen fra Sarpsborg eller Fredrikstad som har ei datter uten særlig venner?

Min datter er ei guttejente og intr er spilling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er 13 så er det vel lite kult om mamma finner venner til en.

Synes det er leit hvis hun ikke har venner. Har hun noen å være sammen med på skolen? Hva med fritidsaktiviteter? 

Anonymkode: 81053...6bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var i akkurat samme alder, og uten venner. Vi flyttet, så han fikk en ny mulighet til å ikke bli utestengt. Det er vanskelig når man har falt utenfor et sted. Han stortrives nå, og får stadig flere venner. 

Min datter trivdes ikke på ny skole, så hun begynte på privatskole nå i høst, og endelig har jeg to glade barn, som begge har gode venner. 

Anonymkode: b7d01...9f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 13 så er det vel lite kult om mamma finner venner til en.

Synes det er leit hvis hun ikke har venner. Har hun noen å være sammen med på skolen? Hva med fritidsaktiviteter? 

Anonymkode: 81053...6bc

Tror det er kjipere å ikke ha venner stakkars. Og barnet trenger jo ikke vite det, er bare å fremstille det slik Duff skriver her:

1 minutt siden, Duff skrev:

Kanskje mor kan være venn med en som tilfeldigvis har en datter som er i rett alder. 

 

 

Får forresten vondt av jenta di ts, det er en sårbar alder og ensomhet er alltid vondt. Håper det er noen her inne som har noen eventuelle venner.. Selv har jeg barn som enten er altfor liten eller altfor stor, ellers skulle vi invitert dere på kaffe på flekken 😁👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tipptoppi skrev:

Tror det er kjipere å ikke ha venner stakkars. Og barnet trenger jo ikke vite det, er bare å fremstille det slik Duff skriver her:

 

 

Får forresten vondt av jenta di ts, det er en sårbar alder og ensomhet er alltid vondt. Håper det er noen her inne som har noen eventuelle venner.. Selv har jeg barn som enten er altfor liten eller altfor stor, ellers skulle vi invitert dere på kaffe på flekken 😁👍

Så hyggelig 😊

Av diverse årsaker så er ho ikke sosial så ville nok først blitt litt kjent med mora for så å be di hit.

Ho hadde endel venner før men ho føler ikke at ho går overens med di lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mor får kontakt med noen. Så kan mødrene møtes på cafe først og så besøke hjemme med barn. Det er så viktig at jenta har venner. Får helt vondt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duff skrev:

Håper mor får kontakt med noen. Så kan mødrene møtes på cafe først og så besøke hjemme med barn. Det er så viktig at jenta har venner. Får helt vondt. 

Der er fryktelig vondt for ho å ikke ha venner. Det er jo vondt for meg og,å da er d enda verre for ho😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ltcg skrev:

Så hyggelig 😊

Av diverse årsaker så er ho ikke sosial så ville nok først blitt litt kjent med mora for så å be di hit.

Ho hadde endel venner før men ho føler ikke at ho går overens med di lenger

Uff altså, må være vanskelig.. Synes du er flink som undersøker alternative måter å utvide nettverket hennes da! 👍

Kan det være noen fritidsaktivitet hun vil begynne på? Kanskje en som ikke er rett i nabolaget slik at hun møter andre enn de barna hun allerede vet om? Kulturskolen f.eks? Der har de forskjellige ting og man velger selv hvor sosial man er med gruppen frem til man blir kjent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tipptoppi skrev:

Uff altså, må være vanskelig.. Synes du er flink som undersøker alternative måter å utvide nettverket hennes da! 👍

Kan det være noen fritidsaktivitet hun vil begynne på? Kanskje en som ikke er rett i nabolaget slik at hun møter andre enn de barna hun allerede vet om? Kulturskolen f.eks? Der har de forskjellige ting og man velger selv hvor sosial man er med gruppen frem til man blir kjent. 

Takk for d🙂 

Vi har prøvd litt av hvert, ho går innimellom på ridning. Noe annet vil ho dessverre ikke. Ho går kun om d er få som deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ltcg skrev:

Takk for d🙂 

Vi har prøvd litt av hvert, ho går innimellom på ridning. Noe annet vil ho dessverre ikke. Ho går kun om d er få som deltar.

Kan det være en ide om dere to startet på noe sammen da? Slik at hun har noen og ikke er helt alene og ny og ikke kjenner noen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tipptoppi skrev:

Kan det være en ide om dere to startet på noe sammen da? Slik at hun har noen og ikke er helt alene og ny og ikke kjenner noen? 

Jeg har prøvd i noen år allerede med det, ikke meninga og virke negativ her altså. Jeg kommer aldri til å gi opp. Ho har hatt noen mnd stopp fra ridninga nå så det er et under at ho ville til helga,veldig deilig at ho vil d igjen. 

Jeg vil ikke si for mye men det er et stort problem å få ho ut av huset, så det er en stor seier at ho vil ut til lørdag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ltcg skrev:

Jeg har prøvd i noen år allerede med det, ikke meninga og virke negativ her altså. Jeg kommer aldri til å gi opp. Ho har hatt noen mnd stopp fra ridninga nå så det er et under at ho ville til helga,veldig deilig at ho vil d igjen. 

Jeg vil ikke si for mye men det er et stort problem å få ho ut av huset, så det er en stor seier at ho vil ut til lørdag😊

Herlig, jeg håper dere får det gøy på lørdag! 

Er ikke meningen å ta meg for store friheter her men jeg ville kanskje vurdert en terapaut inn i bildet også dersom det er så vanskelig. Dersom hun sliter med noe så er det godt å få hjelp og det kan være lettere å snakke med en terapaut enn mamma. 

Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det finnes noe LAN innimellom, for folk i den alderen, siden hun liker å spille? 

Ellers så må jeg arrestere deg litt, rett og slett fordi jeg stadig ble kalt guttejente i oppveksten.. det heter faktisk « jente» , uavhengig av hvilke interesser man har.  Jeg blir nå som voksen, heldigvis ikke kalt for «mannedame» selv om jeg liker metal og kan kjøre hjullaster. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tipptoppi skrev:

Herlig, jeg håper dere får det gøy på lørdag! 

Er ikke meningen å ta meg for store friheter her men jeg ville kanskje vurdert en terapaut inn i bildet også dersom det er så vanskelig. Dersom hun sliter med noe så er det godt å få hjelp og det kan være lettere å snakke med en terapaut enn mamma. 

Lykke til! ❤️

Det går så bra,jeg har søkt til bup endel ganger men får avslag. Ho har endel  problemer enn d jeg forteller om her. Skal spørre om legen kan hjelpe på en eller annen måte og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, absinthia skrev:

Har du sjekket om det finnes noe LAN innimellom, for folk i den alderen, siden hun liker å spille? 

Ellers så må jeg arrestere deg litt, rett og slett fordi jeg stadig ble kalt guttejente i oppveksten.. det heter faktisk « jente» , uavhengig av hvilke interesser man har.  Jeg blir nå som voksen, heldigvis ikke kalt for «mannedame» selv om jeg liker metal og kan kjøre hjullaster. 

Uff unnskyld,det var bare for å forklare best mulig at ho ikke er intr i det som di venninnene hennes er intr i. Som sminke og gutter osv. Det er ikke noe jeg kaller ho til vanlig. 

Jeg har tenkt endel på LAN men det blir nok altfor mye folk for ho. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ltcg skrev:

Uff unnskyld,det var bare for å forklare best mulig at ho ikke er intr i det som di venninnene hennes er intr i. Som sminke og gutter osv. Det er ikke noe jeg kaller ho til vanlig. 

Jeg har tenkt endel på LAN men det blir nok altfor mye folk for ho. 

Har dere sjekket ut dette? Jeg bor jo ikke i området, så jeg aner jo ikke hvordan det er der. https://www.sa.no/ungdommens-kulturhus/spill/kultur/styrker-fritidstilbudet-for-ungdom-danner-e-sportssenter/s/5-46-457696

Synd dere ikke bor lengre nord; ei venninne av sønnen min, er på samme alder, liker gaming og er også litt utenfor i jentegjengen. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...