Gå til innhold

Var jeg dumsnill?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Tog-billetten kunne jeg forstått, men penger til mat,..hmhmhmh.....den synes jeg var litt drøy,...

:-?

Har forresten selv opplevd å måtte låne penger av fremmede pga at visa-kortet bestemte seg for å leve sitt eget liv,..følte meg ikke høy i hatten da...

Avtalte dere hvordan du skulle få tilbake pengene?

Videoannonse
Annonse
Gjest manic
Skrevet

Jeg har blitt spurt om penger til togbillett flere ganger av samme fyr i oslo :) Han drar en trist historie om at han har mistet lommeboka/fått stjålet den og prøver seg rundt. Den andre gangen han spurte måtte jeg bare le... kanskje samme fyr ;)

Du har jaffal fylt opp være-et-godt-medmenneske-kvota di for en stund! Og kan sove søtt :)

Skrevet

250 kroner for en vei? da skal han mye lenger en til noen nær naboby!!!

oslo tønsberg (som vel ikke regnes som naboby?) koster noe sånt som 179 om jeg minnes rett.

og når man først har "lånt" penger av en totalt ukjent, til en lang togtur, så ber man ikke om en hundrings ekstra til mat..... :o

Det ER en politistasjon på oslo s som man kan henvende seg til om man mister lommeboka.

ingen tvil om at du er ett godt menneske grønska, og så lenge det er penger du har råd til å tape, så klapp deg selv på skulderen for din godhet, og ikke tenk så mye på om du ble lurt eller ikke. glem pengene, og om du faktisk får dem tilbake så ta det som en bonus. :wink:

men du, neste gang kan du jo bli med ham til billettluken og betale billetten der, istedenfor å ta ut penger til ham?

da må han i det minste bytte den etterpå DERSOM det er lureri, kanskje litt vanskeligere for folk?

:)

Skrevet

... jeg hadde altså ikke gitt mannen penger... :oops:

jeg har stått på oslo s uten penger til billett hjem (når jeg bodde i tønsberg og var ung...), og jeg tenkte ikke engang på å spør om pengene, jeg tenkte riktignok på å synge... (bakfull som fy) ... men endte med å ringe fadderen min som måtte komme ned og gi meg penger... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo være heldig å få de tilbake,men jeg hadde ikke gjort det. grunnen til det e rat jeg vet at politiet ordner det slik at en kommer seg hjem om en ikke har midler.

Da blir man skyldig penger på politistasjon. De sender deg regning i ettertid.

Skrevet

Spennende å høre om du hører noe. Men jeg som de andre, tror også at du er blitt lurt.

Fy, så kyniske vi er..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å begynne å gi penger til tiggere, hvis jeg har noen mynter på meg når jeg passerer.

Jeg vil heller gi litt og leve i et land der folk kan tjene gode penger på å tigge på gata enn å la være å gi, slik at de bare må bryte seg inn et sted eller rappe ett eller annet eller selge kroppen sin eller hva vet jeg, for å få råd til dopet sitt.

Det kan ikke være så morsomt å tigge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...