RoseFox Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Babybel har vært så lenge jeg kan huske og spiste mye av det når jeg var liten! Men hva er egentlig greia med det? Er jo vanskelig å bruke det som pålegg og det er jo ost. Er de laget for at man skal spise de hele? Eller er de egentlig laget for noe annet som å bruke de de i matlagning som sauser osv ? Bare kom til å tenke på det nå som jeg så reklame for det på tv 🤔 😅 4
Chablis Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 (endret) Ja de må jo bli umulig å få på skiva.. Jeg sender de med i matboksen til ungene i blant og de spiser den som snacks. Yngste spiser den mest fordi den er morsom å skrelle.. Endret 8. november 2018 av Tipptoppi 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Brukes som småsnacks. I matpakka f eks. 😊 Men du får jo det samme til lavere pris om du deler opp selv da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 De er laget for å spise hele, som et lite mellommåltid eller som en ekstra fettkilde til matpakken eller noe sånn. Jeg elsker de, for meg som spiser keto så er de geniale! Anonymkode: 44ae4...1f0 8
GammelKaktus Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Jeg sender det med i matpakken til sønnen min, han elsker de. Spiser de som de er. Regner med man skal spiser de hele? Vi har aldri brukt noetil, alltid vært en liten snack her i huset.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Brukes som småsnacks. I matpakka f eks. 😊 Men du får jo det samme til lavere pris om du deler opp selv da. Å ja, hvordan ost er egentlig babybell? Får man de i stor pakke? Anonymkode: 085cf...ba5 1
Nappetass1 Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 (endret) Det beste med Babybel er jo å lage figurer av peniser etc. Små gleder ❤️ Osten er ok. Endret 8. november 2018 av Nappetass1 4
solmåneogstjerner Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ja, hvordan ost er egentlig babybell? Får man de i stor pakke? Anonymkode: 085cf...ba5 Vet Ikke, men det er jo en gul ost. Så noenlunde det samme som Norvegia, Synnøve, Jarlsberg osv. Altså det er jo ikke lik smak, men kan gjøre samme nytten
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ja, hvordan ost er egentlig babybell? Får man de i stor pakke? Anonymkode: 085cf...ba5 HVILKEN* De har forskjellige, edam (den røde orginale), de har også en light versjon som er rød og blå om jeg ikke husker feil, så har de gouda og cheddar også. Jeg er usikker på om det finnes flere. Jeg har kun sett disse 4 i Norge og Sverige. Den orginale er god i pastasalat. Bruker også gouda i pastasalat. Kutter opp i 4 biter. Spiser de som regel alene som en liten snack. Anonymkode: 43aee...081 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Nappetass1 skrev: Det beste med Babybel er jo å lage figurer av peniser etc. Små gleder ❤️ Osten er ok. ? hva snakker du om? Anonymkode: 43aee...081 3
Jerry Lee Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 Brukes de til slik ostogkjeksogvinaften? 1
Hoppetaujenta Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 Jeg skiver den litt røft opp med skarp kniv og har på skiva. En nydelig liten sak. 1
RoseFox Skrevet 8. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? hva snakker du om? Anonymkode: 43aee...081 Sikkert å lage figurer ut av den røde voksen rundt osten, jeg også gjør det 🙈 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 Pakker den inn i en skive serranoskinke og koser meg 😍 Anonymkode: df7b2...29e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 Lurer jeg også på. Er flere barn som har det i nista. Disse små ostestavene også. Irriterer vettet av meg, det er jo nesten mer plast enn ost! Er det rart vi drukner i søppel??? Anonymkode: be0e8...a34 5
Puny Skrevet 8. november 2018 #16 Skrevet 8. november 2018 Tenker at de er mest populære hos barn? Jeg hadde i alke fall bare et forhold til de som barn, og gir de til barnet mitt nå.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #17 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer jeg også på. Er flere barn som har det i nista. Disse små ostestavene også. Irriterer vettet av meg, det er jo nesten mer plast enn ost! Er det rart vi drukner i søppel??? Anonymkode: be0e8...a34 Tenker at helsegevinsten ved at man spiser dette veier opp for den plasten. Noe plast er faktisk nødvendig. Anonymkode: 68bba...d66 2
Nappetass1 Skrevet 8. november 2018 #18 Skrevet 8. november 2018 7 minutter siden, RoseFox skrev: Sikkert å lage figurer ut av den røde voksen rundt osten, jeg også gjør det 🙈 Nettopp!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #19 Skrevet 8. november 2018 Enkelt å ha på brødskiva. Gjøres her i familien hvertfall. Anonymkode: ed4b8...55c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #20 Skrevet 8. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at helsegevinsten ved at man spiser dette veier opp for den plasten. Noe plast er faktisk nødvendig. Anonymkode: 68bba...d66 Hæ? Hvilken helsegevinst får man av prosessert hvitost? Skjønner at enkelte kjører lavkarbo altså, men jeg ser absolutt ikke den store næringsverdien av Babybel i seg selv. Og hvitost kan man jo uansett få kjøpt i større kvanta med mindre plast. Anonymkode: c9d4d...6f3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå