Gå til innhold

Mobbing på kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt veldig glad i kvinneguiden. Jeg ble sammen med en mann med barn og har NULL erfaring med dette, ingen familie eller venner jeg kan rådføre meg med og det er desverre ikke mye lesestoff om emnet. Så jeg forsøkte meg her for å få noen råd fra kvinner som har erfaringer som bonusmødre. I starten ble jeg veldig positivt overrasket, masse råd, støttende ord og erfaringer ble delt. Så jeg har skrevet litt innlegg her og der med utfordringer som har truffet meg, men veldig ofte blir jeg truffet av spydige kommentarer og nettets. Jeg er for at man skal kunne diskutere og være uenige i ting. Men når man er direkte slem mot ts syns jeg det blir for dumt. I forrige innlegg spurte jeg hvor mye det var normalt at skilt får og mor hadde kontakt. FOR JEG ANER JO IKKE! Det var ett enkelt spørsmål og jeg la ved ett par eksempler som jeg stusset over. I alle svarene gikk jeg mye fine svar. Både på den ene og den andre siden. Men etterhvert eskalerte det til at jeg ble kalt både steheks, familieødelegger, at jeg prøver å diktere hvordan far og mor skal oppdra barnet, en dårlig og jævlig stemor, analfabet og dårlig i norsk fordi jeg hadde skrevet noe feil og masse mer. Skal det virkelig være sånn her? At med en gang man stiller ett spørsmål angående ett barn/bonusfamilie så må man være forberedt på å føle seg som ett usselt menneske? Jeg både følger, henter i barnehagen, kjøper gaver til barnet, tar henne med på teater, lager middager og gjør alt jeg klarer å være en god bonusmor. Så ikke kom å kall meg en steheks! Jeg kjenner jeg blir så forbannet!! Og dette har skjedd hver eneste gang jeg tar opp emnet å være bonusmor. 

Anonymkode: 944a5...b7a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rapporter inn og la moderator ta seg av saken. 

• Liker 5
Skrevet

Det er dessverre ikke bare i de spørsmål du stiller at man kan få det som virker som hele KG etter seg. 

Man ser dette i de aller fleste tråder, og de fleste som kommer med spydigheter og hets gjemmer seg bak dette AnonymBruker  nicket. Virker som folk tror de kan spre ut eder og galle fordi de er anonyme. Men tror mange rett og slett kjenner seg selv igjen i  innleggene og av disse grunner spyr ut gallen aller mest myntet på seg selv. For det er jo ofte slik at det vi finner som dårlige egenskaper hos andre ligger latent i seg selv som en egenskap man ikke er fornøyd med. 

Mitt råd er å overse disse hatefulle kommentarene, ta til deg i stedet de kommentarene som gir gode råd myntet på hva tråden handler om. Og se på de andre som det de faktisk er, trolleinnlegg skapt for å såre. 

Skrevet

Hvordan rapporterer man inn innlegg via mobil? 

Anonymkode: 6ed4e...f29

Skrevet

Det lille flagget. 

Anonymkode: 2d43d...0f4

• Liker 2
Skrevet

Til ts. Ta til deg de ordentlige svarene du får og hopp over de som er uhøflige. Slike mennesker som oppfører seg dårlig finnes over alt og de svarer alle slik når de får lyst, uansett hvem eller hvilket tema. Ikke ta det personlig. 

Anonymkode: d971d...534

• Liker 5
Skrevet

Det er jeg som laget tråden om steheks. Den er ikke utelukkende dedikert til tråden din men skjønner at du har følt deg truffet.

Det er MANGE med stebarn her som lager tråder som til syvende og sist ikke er bra for disse barna. 

Om biologisk mor og far samarbeider bra og du og barna har det fint, så er det ingen fast «referanseverdi» i forhold til hvor mye kontakt de skal ha med hverandre.

Du viet dine stebarn liten (null) oppmerksomhet i din forrige tråd, og den handlet utelukkende om hva du som «ny kjærest» skulle akseptere av kontakt mellom to voksne velfungerende mennsker som har barn sammen. La dem fortsette å ha den relasjonen de har når det åpenlyst fungerer bra for alle, gi stebarna dine litt oppmerksomet og forsøk heller å finne din rolle i denne familien fremfor å søke råd fra andre om hvordan du skal legge føring, kontroll og begrensninger på den gode relasjonen de allerede har etablert. 

• Liker 9
Skrevet

Det er nok lurt å virkelig tenke gjennom hvordan du vinkler saken og ordlegger deg når du skriver om ting som får fram engasjementet. Stebarn er et slikt tema. Du vet, veldig mange her har nok bonusmødre eller i verste fall såkalte stehekser de og barna skal forholde seg til i hverdagen. Noen har store samarbeidsproblemer og negative erfaringer, og da kan det du sier vekke irritasjon hvis du for eksempel fremstår sjalu eller kontrollerende. Jeg synes de stemødrene som skriver liketil men fremstår omsorgsfulle og samarbeidsvillige vanligvis får mange fine svar. Noe dritt kommer det ofte likevel, men det gjør det jo uansett hva man skriver om. Jeg husker ikke hvordan du ordla deg i det innlegget, men hvis du ikke fremstod som vanskelig har du nok bare vært uheldig. Noen ganger kan det gå galt fra første svar. Det holder at det er et par stykker pålogget som er i kranglemodus. Da blir tonen satt allerede da.

Skrevet
2 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Det er jeg som laget tråden om steheks. Den er ikke utelukkende dedikert til tråden din men skjønner at du har følt deg truffet.

Det er MANGE med stebarn her som lager tråder som til syvende og sist ikke er bra for disse barna. 

Om biologisk mor og far samarbeider bra og du og barna har det fint, så er det ingen fast «referanseverdi» i forhold til hvor mye kontakt de skal ha med hverandre.

Du viet dine stebarn liten (null) oppmerksomhet i din forrige tråd, og den handlet utelukkende om hva du som «ny kjærest» skulle akseptere av kontakt mellom to voksne velfungerende mennsker som har barn sammen. La dem fortsette å ha den relasjonen de har når det åpenlyst fungerer bra for alle, gi stebarna dine litt oppmerksomet og forsøk heller å finne din rolle i denne familien fremfor å søke råd fra andre om hvordan du skal legge føring, kontroll og begrensninger på den gode relasjonen de allerede har etablert. 

Støttes.

• Liker 4
Skrevet

Dessverre som mye deler av internett, så må man filtrere alt man leser selv å ignorere ubehagelig folk. Samme må man her inne også.

• Liker 1
Skrevet

Det som er, er det at folk er skikkelig tøffe bak datamaskinen/mobilen/nettbrettet, anonym på internett. Veldig lett å være tøff i trynet da. Men du kan vedde på at de folkene er evneveike og stille på ekte. De hadde aldri turt å snakke slik til folk på ekte.

Anonymkode: 0dcea...da9

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kvinneguiden blir bare slitsomt for deg om du skal ta ALL respons gravalvorlig. Det er ingen som kjenner deg her. Hva med å ta ting med en klype salt: ta til seg ting som er konstruktive og hoppe over resten? Hadde ærligtalt bare begynt å le om noen kalte meg den steheksa og en god latter er ikke det verste som skjer her i livet. 

Anonymkode: 6a528...42d

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Rotemor skrev:

Støttes.

Takk!

Og TS: 

Det er MANGE tråder her inne hvor den som skriver åpenlyst har forrakt mot barna de er blitt steforeldre for. Bare begynn å les deg opp. Begeret mitt fløyt over ut ifra svarene du fikk.

Dere er  kvinner som selv velger å gå inn i en velfungerende skilsmissefamilie.

Hvorfor i alle dager skal dere begynne å utøve kontroll og begrensninger på relasjonen mellom disse menneskene?

Hva er isåfall motivet ditt annet enn sjalusi og usikkerhet?

Du kan umulig argumentere for at dine stebarn får det bedre av at du som ny voksenperson i deres liv (de valgte deg ikke vel og merke. Du valgte dem..) - er mer opptatt av å se hvordan deres foreldre sitt platoniske vennskap skal skade deg, enn å fokusere på hvor utrolig mye dette gagner disse barna det er snakk om.

Hadde du giddi å lese i tråden jeg laget ser du mange beskriver skilsmissehjem som ikke fungerer. Det er høyt konfliktnivå mellom mor og far, krangling, rettssaker, trusler osv. 

Men sånn er det ikke for dine stebarn. De har det bra! 

Vær så snill å ikke vær den voksenpersonen som ødelegger det for dem. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Men det var da ingen tråd om hvordan jeg skal legge føring. Det var bare så jeg skulle forstå bedre relasjonen mellom foreldre. Å kalle meg for en steheks bare fordi jeg spurte hva som var normalt syns jeg er ufattelig dårlig gjort. Du vet INGEN ting om hvordan jeg er som stemor. Om du så hvor mye jeg gjør for barnet og familien ville du aldri ha kalt meg det. Jeg inviterer moren på middag og gjør om på min timeplan for å hjelpe til i hverdagen. Kjenner jeg blir sint, lei meg og har aldri lyst til å skrive igjen på kvinneguiden når ting blir så feiltolket som det blir. Jeg stilte kun spørsmålet for å lære. Ikke før å få vite hva jeg kunne gjøre for å styre forholdet dem imellom. 

Ts

Anonymkode: 06f05...eb3

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Raven.Writingdesk skrev:

Takk!

Og TS: 

Det er MANGE tråder her inne hvor den som skriver åpenlyst har forrakt mot barna de er blitt steforeldre for. Bare begynn å les deg opp. Begeret mitt fløyt over ut ifra svarene du fikk.

Dere er  kvinner som selv velger å gå inn i en velfungerende skilsmissefamilie.

Hvorfor i alle dager skal dere begynne å utøve kontroll og begrensninger på relasjonen mellom disse menneskene?

Hva er isåfall motivet ditt annet enn sjalusi og usikkerhet?

Du kan umulig argumentere for at dine stebarn får det bedre av at du som ny voksenperson i deres liv (de valgte deg ikke vel og merke. Du valgte dem..) - er mer opptatt av å se hvordan deres foreldre sitt platoniske vennskap skal skade deg, enn å fokusere på hvor utrolig mye dette gagner disse barna det er snakk om.

Hadde du giddi å lese i tråden jeg laget ser du mange beskriver skilsmissehjem som ikke fungerer. Det er høyt konfliktnivå mellom mor og far, krangling, rettssaker, trusler osv. 

Men sånn er det ikke for dine stebarn. De har det bra! 

Vær så snill å ikke vær den voksenpersonen som ødelegger det for dem. 

Herregud du er jo helt bak mål....

• Liker 4
Skrevet

.

Anonymkode: 6d8a9...2dc

Skrevet

Som du sier, så er mange svar seriøse, hyggelige og velment.

Du har rett at det ikke burde være slik at man svarer nedlatende og respektløst. Slik er det dessverre over alt, ikke bare på Kg. Ser du har fått mange gode svar her.

Skrevet

Kan noen slå sammen trådene? Blir jo helt forvirret 

Skrevet

Kan noen slå sammen trådene? Blir helt forvirret her jeg 🤣

Skrevet
2 minutter siden, Tipptoppi skrev:

Kan noen slå sammen trådene? Blir jo helt forvirret 

Sorry, klarte å poste to ganger og får ikke til å slette det ene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...