Gå til innhold

Dillemma; penger og spandering....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat startet å date en jeg har kjent i mange år, men det er først nå vi begge er single samtidig.

Vi har det fantastisk sammen, men er begge travle og reiser mye med jobb. Den store forskjellen er inntekten vår. Og den er stor... 

Mitt dillemma nå er at jeg skal reise bort med jobb akkurat den dagen han har fått mulighet til å ta fri og treffe meg. Reisen tar lang tid med tog men om jeg heller tar fly vil jeg kunne ha en halv dag med ham, noe jeg vet at han ville blitt enormt glad for. Jeg er veldig usikker på om jeg i det hele tatt burde nevne denne muligheten for jeg VET at han vil si at han betaler for flybilletter, taxi og hele pakka iom det faktisk er snakk om småpenger for ham... Likevel er jeg ikke helt sikker på om jeg vil starte med et slikt opplegg, er redd for å føle meg "kjøpt" på en eller annen måte.... Er det jeg som legger for mye i det? Jeg er ikke vant med så mye penger så vet ikke hvordan det er for dem som har masse....

Anonymkode: 5eccf...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har aldri vært uvanlig å ta i mot penger eller gaver (utenom bursdager, jul etc) fra menn. Kvinner er ikke flaue over det. Ligger kanskje genetisk etter å ha brukt menn siden tidenes morgen. En mann i mange kvinnes øyner blir vurdert ut fra hva han er god for økonomisk. Et godt utseende er bare en bonus. At han er sjarmerende, romantisk og snill kommer på en god nummer 3. Det eneste du nevner her om denne mannen er at han har mye penger. Nok et bevis på det jeg nettopp skrev

Anonymkode: f8364...9c1

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt veldig mye penger, ville det vært naturlig å spandere på kjærester, venner og familie. Hva er vitsen med å ha mye penger om man ikke skal kunne dele med folk man bryr seg om. Ville bare vært litt obs på om noen var sammen med meg for pengenes skyld, og ikke min skyld. 

Men om han betaler flybilletten for deg er jo det også noe som kommer han til gode, selv om det er du som fysisk reiser. Å spandere billett på noen man bryr seg om for å kunne møtes, synes jeg faktisk er i en litt annen kategori enn å spandere på restaurant o.l.

Jeg synes også det er trist med par der den som har mye mer penger enn den andre tviholder på strengt adskilt økonomi og at alle utgifter deles likt. Selv om de lever sammen, er det en part som har råd til alt hen har lyst på og den andre må snu på hver krone. Den ene parten drar på ferie med kompiser og den andre har ikke råd til ferie... 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har aldri vært uvanlig å ta i mot penger eller gaver (utenom bursdager, jul etc) fra menn. Kvinner er ikke flaue over det. Ligger kanskje genetisk etter å ha brukt menn siden tidenes morgen. En mann i mange kvinnes øyner blir vurdert ut fra hva han er god for økonomisk. Et godt utseende er bare en bonus. At han er sjarmerende, romantisk og snill kommer på en god nummer 3. Det eneste du nevner her om denne mannen er at han har mye penger. Nok et bevis på det jeg nettopp skrev. 

Kanskje fordi det var det som var problemstillingen her? Om kjæresten er morsom, omtenksom, god elsker, om de har mye felles interesser e.l er ikke relevant for spørsmålet ts stilte. 

Skrevet

Kjenner jeg menn rett så skal ha tilbake den kjøpte billetten tilbake i form av natura. Ingenting er gratis i verden. Han bestiller nok et hotell rom også. Selv for en halv dag. Du må nok jobbe inn billetten der. I realiteten en fair deal spør du meg. Man må jobbe for pengene. Som en dame så kan du ikke bare få og få. Gaver, blomster, middager, taxi, og hentet og levert i bilen i hans. Samtidig skal han være sjarmerende, morsom, høy, ha god økonomi, raus, ha bil og være sterk.

Livet er ikke en dans på roser

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare takke ned til at han skal betale billetten for deg. Vær selvstendig og møt han hvis du klarer utgiften til taxi og fly selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...