Gå til innhold

Skal kjøpe bil, trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har flyttet ut av Oslo og trenger nå bil, men har aldri eid en før selv så er litt grønn.
Vi har en 2-åring og får en nyfødt i hus på nyåret, så må være plass til 2 bakovervendte barneseter i baksetet (helst uten at man sitter ukomfortabelt fremme).
2-åringen vår er ganske lang og vi synes hun sitter en smule sammentrykt i den bilstolen vi har nå (låner en VW Golf hos familie), så har sett på barnesetet BeSafe Izi Plus så hun skal få litt mer benplass, men de tar visst litt plass slik jeg skjønner det. 

Vurderer pr nå Skoda Octavia da jeg har hørt fra andre som har den at det er god plass og at det ellers er en grei bil, noen som har andre meninger?

 

Anonymkode: 95e50...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ford mondeo stasjonsvogn, mye større enn Skoda octavia. Må opp i en scoda superb skal du ha like stor plass. Octavia er på størrelse med kia ceed stasjonsvogn, den ble for liten for oss, fikk ikke plass til barnevognen i bagasjerommet 🙈 det ble en dyr barnevogn kan man si 😂 

Anonymkode: 62849...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ford mondeo stasjonsvogn, mye større enn Skoda octavia. Må opp i en scoda superb skal du ha like stor plass. Octavia er på størrelse med kia ceed stasjonsvogn, den ble for liten for oss, fikk ikke plass til barnevognen i bagasjerommet 🙈 det ble en dyr barnevogn kan man si 😂 

Anonymkode: 62849...0fb

Såpass, hvilken barnevogn har/hadde dere?

Har vurdert Ford Mondeo litt også men mener at når foreldrene mine hadde en når jeg var liten så var den mye på verksted og hadde småting som feilet den så slo det egentlig litt fra meg. 
Er den veldig stor å kjøre eller? Mener å huske at den var ganske lang.

Anonymkode: 95e50...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Mondeo!

Plass til to bakovervendte. Eldste er 4 år og kan fortsatt sitte bakovervendt. Plass til bikkja og to barnevogner (Y) Pluss to voksne i framsetet der far er 190 cm. Pluss man kan ha skiboks om man skal noe i tillegg

Anonymkode: 53b70...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Škoda Superb er nest største av samme merke. Ikke så stort bagasjerom, men masse benplass. Ellers er noen flerbruksbiler ofte gode kjøp, f.eks. Toyota sine Verso modeller.

Anonymkode: 430d6...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med seter pluss vogn til prøvekjøring, og sjekk at dere får plass til alt. Så slipper dere å ende opp som en kamerat av meg: da kone, barn, vogn og bagasje var på plass i bilen var det ikke plass til ham selv...

Anonymkode: e2bcf...c20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Såpass, hvilken barnevogn har/hadde dere?

Har vurdert Ford Mondeo litt også men mener at når foreldrene mine hadde en når jeg var liten så var den mye på verksted og hadde småting som feilet den så slo det egentlig litt fra meg. 
Er den veldig stor å kjøre eller? Mener å huske at den var ganske lang.

Anonymkode: 95e50...

Vi har en emmaljunga vogn, den største modellen. Veldig god vogn, men bruker jo et halvt bagasjerom. 

Vår bil er vi fornøyd med så langt. Hadde en reprasjon nå i høst på 20.000, første på 5 år gammel bil. Slitasjedeler. 

Nå er jeg vant med bilen og synes den er god å kjøre. Er lang ja, men det blir du vant med. Og ryggesensor anbefaler jeg. Er selv litt dårlig på avstandsberegning 😅

Anonymkode: 62849...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...