Gå til innhold

Tatovering av katten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min hadde en M i øret og en tråd ut av rompa.  Det så ut som en tampongtråd og jeg stusset i noen dager på når jeg skulle dra ut den tampongen. Til slutt datt tråden av og da så jeg at det sannsynligvis var en tråd fra teppet jeg hadde i buret 🙈 :skratte:

Tilbake til poenget, det er veldig greit med den øretattoveringen. 

Anonymkode: 47d2e...e1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jævlig stusselig om tatovering skal bli et tema. Det kommer til å backfire'e noe så inn i hampen. Nå har vi alle maset om chip i så mange år, og plutselig er det en forutsetning at katten har tatovering i øret for å bli scannet. I min kommune har politi,dyrebeskyttelsen og dyrlege avleser for de fleste arter. Nå er vi kommet så langt at det nesten er avvik å finne dyr uten chip(i hverfall her). Hvorfor lage ny ståhei? Jeg kommer aldri til å påføre katten min den smerten det er å ha fått ny tatovering. Jeg har alltid forholdt meg til chip. På mitt dyrlegekontor blir katten rutinemessig sjekket for chip opp mot min legitimasjon selv om vi bare skal ha en vaksine.

Anonymkode: 5f14c...7a4

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min hadde en M i øret og en tråd ut av rompa.  Det så ut som en tampongtråd og jeg stusset i noen dager på når jeg skulle dra ut den tampongen. Til slutt datt tråden av og da så jeg at det sannsynligvis var en tråd fra teppet jeg hadde i buret 🙈 :skratte:

Tilbake til poenget, det er veldig greit med den øretattoveringen. 

Godt han ikke var en håndgranat 😮

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jævlig stusselig om tatovering skal bli et tema. Det kommer til å backfire'e noe så inn i hampen. Nå har vi alle maset om chip i så mange år, og plutselig er det en forutsetning at katten har tatovering i øret for å bli scannet. I min kommune har politi,dyrebeskyttelsen og dyrlege avleser for de fleste arter. Nå er vi kommet så langt at det nesten er avvik å finne dyr uten chip(i hverfall her). Hvorfor lage ny ståhei? Jeg kommer aldri til å påføre katten min den smerten det er å ha fått ny tatovering. Jeg har alltid forholdt meg til chip. På mitt dyrlegekontor blir katten rutinemessig sjekket for chip opp mot min legitimasjon selv om vi bare skal ha en vaksine.

Det er jo ikke en forutsetning, det er ett sikkert tegn på at katten som ble påkjørt eller har forvillet seg har en chip. Jeg har tatt inn to fremmede svært syke katter som jeg har kjørt til vetrinær. Ingen av de hadde chip ergo ingen eier til å betale for behandling så den regninga fikk jeg. Det er faktisk langt enklere å hjelpe dyr når man vet sikkert at det finnes en eier å spore opp. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt han ikke var en håndgranat 😮

Heldigvis var han ikke eksplosiv :ler:

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I min kommune pleier ikke politiet å sjekke om kattene er chipmerket, kanskje mer sannsynligvis at de gjør det om de ser en tattovering. For de har en chipleser. Dyrebeskyttelsen hos oss finner også definitivt sjeldent katter med chip, men de fleste kattene de får inn har dårlige eiere. 

Hadde tattovert katten, det kan ikke være negativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...