Gå til innhold

Utveksling


Etvanskeligvalgåta

Anbefalte innlegg

Hei jeg er får tiden på utveksling, har snart vært her i tre måneder. Har bare blitt værre og værre. Jeg har nå tatt et valg om å komme hjem å gå semesteret hjemme etter jul, siden jeg har skoleplass. Jeg vil fortsatt få året godkjent. Jeg kjenner selv at jeg er ulykkelig, har ikke en familie jeg matchet bra med, og skolen og område jeg bor i er lite. Jeg har meldt meg på alt av aktiviteter, men det hjelper ikKE. De på skolen er veldig sammensveiset gjeng, jeg er ikke utenfor men føler meg ikke inkludert. De fleste vil nok tenke at det er best å bytte skole og sted, men føler ingen forstår hvor nede jeg er, og hvor slitsomt det er å starte om. Jeg søker egt bare litt bekreftelse på valget om å dra hjem? Er jeg helt idiot? Er det flaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke idiot og det er ikke flaut. Du har prøvd. Og du holdt ut et halvt år, det er et halvt år mer enn de som ikke turte å prøve i det hele tatt! 

Anonymkode: 0f3a5...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Etvanskeligvalgåta skrev:
 

Hei jeg er får tiden på utveksling, har snart vært her i tre måneder. Har bare blitt værre og værre. Jeg har nå tatt et valg om å komme hjem å gå semesteret hjemme etter jul, siden jeg har skoleplass. Jeg vil fortsatt få året godkjent. Jeg kjenner selv at jeg er ulykkelig, har ikke en familie jeg matchet bra med, og skolen og område jeg bor i er lite. Jeg har meldt meg på alt av aktiviteter, men det hjelper ikKE. De på skolen er veldig sammensveiset gjeng, jeg er ikke utenfor men føler meg ikke inkludert. De fleste vil nok tenke at det er best å bytte skole og sted, men føler ingen forstår hvor nede jeg er, og hvor slitsomt det er å starte om. Jeg søker egt bare litt bekreftelse på valget om å dra hjem? Er jeg helt idiot? Er det flaut?

Jeg har vært i samme situasjon som deg og jeg byttet familie og det hjalp veldig på situasjonen. Vil absolutt anbefale deg å stå i det og gjennomføre året, du kommer til å se tilbake på det og vøre stolt av deg selv som gjennomførte selv om det er vanskelig til tider å stå i det. Det er en livserfaring som er uvurderlig. Å dra på utveksling er en enorm utfordring med å tilpasse seg en helt ny kultur, språk, familie, skole osv men det gjør noe med deg som menneske å ikke gi opp selv om du føler deg nede. Kanskje de på skolen din ikke helt vet hvordan de skal gå frem, har du tatt initiativ selv til å møte dem på fritiden? Hvilket land er du i? Jeg vet så veldig godt hva du går igjennom nå og det er tøft men jeg kom meg gjennom det og da er det ingen grunn til at ikke du også kan klare det! I det store og det hele så dere jeg tilbake på det som en stor positiv opplevelse som jeg er stolt over å ha gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...