Gå til innhold

Alene der ute

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en som aldri har opplevd noen form for intimitet med jenter før. Ble mobbet og ekskludert på ungdomsskolen og etterpå, var beskjeden og småtjukk, gikk dårlig kledd osv. 

Har derfor stort sett sittet inne, trent alene eller vært med de få vennene jeg har hatt veldig lenge (ingen har hatt kjæreste). I løpet av de siste månedene har jeg opplevd ting som jeg tror betyr at jeg finnes attraktiv nok, men nå som jeg også har flyttet til en ny plass merker jeg at jeg ikke klarer det sosiale livet i like stor grad som de andre. 

Det som heller ikke hjelper er at jeg fortsatt blir ekskludert virker det som... (ikke av jenter men) og jeg har egentlig bare vært hyggelig og positiv til det meste, og er ellers ærlig og laidback til de tingene som jeg ikke ser på som ansvarsfulle, eller med særlig større betydning for meg eller samfunnet generelt

Ingen virker egentlig interessert i å bli kjent med meg, så går stort sett alene. Orker snart ikke flere nedturer, bedre å forholde seg til de få som kjenner meg men jeg får ikke noe mer utav det. Mestrer tydeligvis ikke small talk i det hele tatt. Frister å bare flytte hjem, men da har jeg på en måte tapt... 

Hjelp eller råd? 

Anonymkode: f5fa4...426

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt ingen svarer deg her.

Men jeg har vært litt i samme båt, blei mobba når jeg var yngre, og sliter med ettervirkningene nå.

Har følt på de samme tinga som deg. Men har liksom innsett, at skal man oppnå noe må man utfordre seg.

Det har jeg gjort i forhold til jenter spesielt, og føler meg mye sikrere på den fronten nå, enn før.

Anonymkode: 6f6f1...a61

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan hende du vil få mer respons på forumene for helse eller relasjoner. Her inne er vi mest opptatt av snapscore :P Altså, du har store utfordringer med selvfølelsen, og det er bare du som kan hjelpe deg selv ved å ta tak i dette. Jeg har ikke erfaring med å bli mobbet, så jeg vet ikke helt hvordan du har det. Men jeg har følt meg utenfor fordi jeg er annerledes enn snittet. Det har jeg fundert over og jobbet med på mitt vis. Jeg blir ikke venner med "alle" og det kan ikke du heller regne med. Finn venner gjennom hobbyer eller interesser, få hjelp av en coach så du har noen å snakke med og som kan utfordre deg til å sette små mål for å bli den beste versjonen av deg selv. Når du blir glad i deg selv, vil du også bli en mer attraktiv partner. Jeg ønsker meg hvert fall en kjæreste med selvtillit, en som er glad i livet. Jeg vil selvfølgelig støtte han når han har tøffe tider, det gjorde jeg med min eks, men jeg vil ikke ha en kjæreste som trenger bekreftelse hele tiden. Du kan komme deg dit, men du må ta de riktige stegene. 

En ting til: Fake it to you make it, er ikke bare dumt. Når du er ute blant folk som ikke er dine beste venner; spill glad og selvsikker selv om du ikke er det. Da vil folk snakke med deg, og etter hvert som du parallelt jobber med selvfølelsen vil denne versjonen bli den ekte deg. Jeg er introvert, men spiller stadig litt ekstrovert. Uten det lille spillet vill jeg blitt den tause i utkanten stadig vekk. Det går an å bruke energi på det og så krype hjem i hula si etterpå. Tenk små skritt. Klarer du å smile og si hei og en hyggelig setning en dag, kanskje to en annen dag.. etc. 

Endret av McMary

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...