Gå til innhold

Strikker lillebrors romper - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker nå en romper til baby, hvor jeg er ferdig med nedre for og bakstykket. Strikker for og bakstykket på samme pinne. Nå skal jeg begynne å strikke rundt og rundt. Det står følgende: 


Bol:
Nå skal for- og bakstykke samles på rundpinne 5 mm (40 cm), og det skal samtidig legges opp m mellom de to stykkene. Dette gjøres slik:


Sett forstykkets m på rundpinnen. Vend rundpinnen slik at forstykkets rettside vender inn mot deg selv. Strikk bakstykkets m r over på rundpinnen. Sett en maskemarkør. Legg opp 4 m i forlengelse av bakstykkets m (strikket opplegg gir en pen og fast oppleggskant). Strikk r over forstykkets m. Legg opp 4 m i forlengelse av forstykkets m. Sett en maskemarkør. Du er nå tilbake ved bakstykket, og omg begynner her (= 66 (72) 72 (80) 86 (86) 94 m).

 

Jeg forstår ikke hva som menes med de tre første setningene? Jeg har jo begge stykkene allerede på rundpinne? Hjææælp en nybegynner!😊😊

Anonymkode: 55193...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun regner vel med at du har de to delene på hver sine pinner, fra du strikket dem, (regner med at du strikker de to nederste delene hver for seg, fram og tilbake på pinnen?) . Men om du nå har satt dem på samme pinne allerede, betyr ingenting. Hun beskriver bare hvordan den første runden når du skal strikke delene sammen skal være. Altså begynner du å strikke runden på bakstykket, legger opp fire masker, strikker maskene på fortykket, legger opp fire masker. Da er du rundt, og fortsetter å strikker videre rundt og rundt, slik oppskriften beskriver videre. Og så setter du inn markører eller en trådbit der det står beskrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...