Gå til innhold

"Kvinneguidens venner"


Blekkulf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske amatrømessig podkast. Hadde vært mye gøyere om Tusvik og Tønne hadde en slik. De har meninger om ting, er flinke til å snakke og argumentere for seg. Linnéa virker veldig usikker og veldig umoden i forhold til enkelte av problematikken som taes opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fortsatt podcasten, men sliter litt med konseptet. Er det å diskutere tråder, slik at deres konklusjon blir fasiten? Er det å finne rare spørsmål? Burde det være å bli bedre kjent med menneske og alt det rare de lurer på/krangler om? 

I tillegg burde de kanskje forandre navnet til CBEs venner. Neida. Jeg syns det er litt dumt at refleksjonene rundt den tråden blir mye forsvaring av fotballfrua. Ja det er mange idiotiske og smålige kommentarer der om henne, men ikke la det overskygge den viktige debatten om hvordan CBE driver forretningen sin. 

Anonymkode: 55207...c7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen tråd om Linea Myhre og Stine Melbø sin podcast om kvinneguiden? Jeg oppfatter den som en hyllest til trådene her,  ispedd noe «kritikk» og skråblikk. Men alt i alt har jeg kosa meg voldsomt med den. Savner litt mer diskusjon rundt trådene på rampelys og håper det kommer fremover. My quilty pleassure nå både på nett og pod. Hva syns dere om den? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var positivt innstilt i begynnelsen men ble skuffa utover i andre og tredje episode. Dundrende kjedelig, og Linnea tør ikke å si hva hun egentlig mener. Totalt uinteressant. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare trykke unfollow. Ble for intetsigende og mye kjedelig pjatt. 

Anonymkode: b9fed...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 14.33, formula skrev:

Skuffende kjedelig og uten snert.

Takk for konstruktiv kritikk, ej kan absolutt bli mykkje bedre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om Linnea ikke respekterer hun andre. Avbryter mye og bare måten hun snakker til henne. Noen som er enig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, linneam skrev:

Takk for konstruktiv kritikk, ej kan absolutt bli mykkje bedre!

Absolutt!

Endret av Viking-girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.12.2018 den 3.27, Viking-girl skrev:

Var positivt innstilt i begynnelsen men ble skuffa utover i andre og tredje episode. Dundrende kjedelig, og Linnea tør ikke å si hva hun egentlig mener. Totalt uinteressant. 

Siterer meg selv. Ang Linnea som ikke tør å si hva hun egentlig mener, så mener jeg hun ikke tør diskutere «kjendisene» på rampelys for hun vil ikke komme på kant med noen. Hun frekventerer jo samme eventer, er kompis med Espen Hilton. Jeg tror ikke hun våger å si et skeivt ord om Caroline Berg eller noen andre. Pjusker de medhårs. Det er det som er skuffende 😏

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linneam skrev:

Takk for konstruktiv kritikk, ej kan absolutt bli mykkje bedre!

Altså, basis dialekt-kompetanse er at moldensere sier "i"

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bjørka skrev:

Altså, basis dialekt-kompetanse er at moldensere sier "i"

Fjernet bilde. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

26 minutter siden, Viking-girl skrev:

Siterer meg selv. Ang Linnea som ikke tør å si hva hun egentlig mener, så mener jeg hun ikke tør diskutere «kjendisene» på rampelys for hun vil ikke komme på kant med noen. Hun frekventerer jo samme eventer, er kompis med Espen Hilton. Jeg tror ikke hun våger å si et skeivt ord om Caroline Berg eller noen andre. Pjusker de medhårs. Det er det som er skuffende 😏

For å svare litt ordentlig: Grunnen til at jeg ikke går i fullt angrep, er fordi jeg – som du sier – kjenner mange av disse menneskene. Og jeg mener at de bør behandles som nettopp det, til tross for at jeg er uenig i masse av det de gjør og sier. Det betyr ikke at de ikke skal få kritikk, men ettersom jeg er avsender (og ikke anonym), er det ryddig å forsøke snakke litt ordentlig om det, og være litt diplomatisk oppi det hele. Jeg gidder ikke være kjip og såre folk bare fordi noen synes det er morsomt.

Med det sagt, så betyr det IKKE at jeg ikke tør si imot bekjente eller venner i bloggverdenen – men som regel er det litt mer konsktruktivt å ta det privat med vedkommende, heller enn å henge dem ut i en podcast. (Det får være Stines oppgave, haha.)

Takk for at dere lytter uansett, og håper dere gir oss tid på å finne en form som kan funke. KG er jo en gullgruve, men er vanskeligere å forvalte enn man skulle tro, særlig når man ikke kan være anonym 😉

Endret av linneam
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte såvidt på sekvensen om bursdagsfeiringen til CBE (discobursdagen). Mulig jeg ikke hørte alt, men den viktigste kritikken, for meg og mange andre på KG, går på at barns private sfære blir eksponert og utnyttet for inntekt. Dere burde ha langt større fokus på den siden av diskusjonen, mener jeg. 

Selv om sponsorer ikke var involvert nå (?), er alle slike innlegg en del av narrativet til bloggen, samt at lesergruppen som CBE.no selger til annonsørene er langt mer tiltrekkende når også småbarnsforeldre kan nås med reklamen. Å ha hyppige innlegg om barn og hverdagen med barn er derfor selvsagt fornuftig rent forretningsmessig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MissAlba skrev:

Jeg synes det virker som om Linnea ikke respekterer hun andre. Avbryter mye og bare måten hun snakker til henne. Noen som er enig? 

Jeg er enig. Synes heller ikke podcasten er spesielt interessant å høre på, dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2018 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Jeg liker fortsatt podcasten, men sliter litt med konseptet. Er det å diskutere tråder, slik at deres konklusjon blir fasiten? Er det å finne rare spørsmål? Burde det være å bli bedre kjent med menneske og alt det rare de lurer på/krangler om? 

I tillegg burde de kanskje forandre navnet til CBEs venner. Neida. Jeg syns det er litt dumt at refleksjonene rundt den tråden blir mye forsvaring av fotballfrua. Ja det er mange idiotiske og smålige kommentarer der om henne, men ikke la det overskygge den viktige debatten om hvordan CBE driver forretningen sin. 

Anonymkode: 55207...c7f

Jeg synes det var dritbra det de sa om CBE. Tråden drukner i søppel, så den viktige debatten forsvinner.

Anonymkode: db39a...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...