Gå til innhold

Alternativer til Carpe Diem singelreiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil helst unngå å bare reise med pensjonister. 

Er det noen organiserte gruppereiser som drar langt men som likevel er rimeligere? 

Skrevet

Ta en titt på https://www.adventureno.no/. De har en del reiser som ser spennende ut til mange forskjellige destinasjoner. Har aldri reist med de selv da det aldri passer for meg med 2-ukes turene deres, men synes de virker som et bra firma å reise med.

Ellers har jeg reist med lapoint på surfecamp i Portugal, noe som kan anbefales sterkt om du har lyst til å prøve surfing. De har også surfecamper i Costa Rica, Bali, Sri Lanka og Marokko blant annet.

En annen ide er å reise helt alene og bo backpackerhosteller. Har gjort det litt selv da jeg elsker å reise, men siden jeg har en del mer fritid enn andre er det ikke alltid så lett å finne noen å reise med. Reiste alene første gang i fjor og var litt nervøs, men det endte opp med å være den beste ferien jeg har hatt noen gang. Man kommer lettere i kontakt med andre når man er alene, og det er faktisk overraskende mange som reiser alene som man kan bli kjent med.

Anonymkode: 637db...a48

• Liker 1
Skrevet

Fra meg over (nonymkode: 637db...a48) :

Ser at du skriver singelreiser. Hvis du da mener reiser sammen med andre single for å finne kjæreste er ikke de turene jeg nevnte ment for det. Men for all del, sikkert noen som finner kjærligheten der også :)

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra meg over (nonymkode: 637db...a48) :

Ser at du skriver singelreiser. Hvis du da mener reiser sammen med andre single for å finne kjæreste er ikke de turene jeg nevnte ment for det. Men for all del, sikkert noen som finner kjærligheten der også :)

Jeg tenker gruppereiser. Ikke først og fremst en tur for å finne kjæreste. 

Er en sosial person og ønsker ikke å reise alene

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på https://www.adventureno.no/. De har en del reiser som ser spennende ut til mange forskjellige destinasjoner. Har aldri reist med de selv da det aldri passer for meg med 2-ukes turene deres, men synes de virker som et bra firma å reise med.

Ellers har jeg reist med lapoint på surfecamp i Portugal, noe som kan anbefales sterkt om du har lyst til å prøve surfing. De har også surfecamper i Costa Rica, Bali, Sri Lanka og Marokko blant annet.

En annen ide er å reise helt alene og bo backpackerhosteller. Har gjort det litt selv da jeg elsker å reise, men siden jeg har en del mer fritid enn andre er det ikke alltid så lett å finne noen å reise med. Reiste alene første gang i fjor og var litt nervøs, men det endte opp med å være den beste ferien jeg har hatt noen gang. Man kommer lettere i kontakt med andre når man er alene, og det er faktisk overraskende mange som reiser alene som man kan bli kjent med.

Er nok for gammel for dem:(

Skrevet
6 timer siden, Pipaluk skrev:

Jeg tenker gruppereiser. Ikke først og fremst en tur for å finne kjæreste. 

Er en sosial person og ønsker ikke å reise alene

Det er jo godt utgangspunkt for å reise alene: å være såkalt sosial. Da er det lett å komme i kontakt med andre. Men på en annen side; alle mennesker sosiale... 🙂 

Anonymkode: 50002...a4c

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo godt utgangspunkt for å reise alene: å være såkalt sosial. Da er det lett å komme i kontakt med andre. Men på en annen side; alle mennesker sosiale... 🙂 

Anonymkode: 50002...a4c

Å reise helt alene tør jeg ikke. Er redd for kriminalitet. Reiser ikke alene til Latin amerika. 

Skrevet

Intrepid travel. Jeg har reist på flere reiser med dem, og gruppa har vært av folk fra 17 til 70 år, med hovedvekt 25-50 åringer. Mest folk fra Australia og New Zealand, men også folk fra andre land. Jeg har vært alene fra Norge.

Jeg er 35. Har vært en blanding av venner som reiste sammen, par og singel-reisende. Jeg har reist alene. Mulig å booke enkeltrom for en ekstrakostnad slik at du kan trekke deg tilbake og slappe av alene på kvelden. 

Jeg er superfornøyd og kommer til å reise med dem igjen. 

Anonymkode: 50219...772

• Liker 1
Skrevet

Sjekk også ut Gadventures, et alternativ til Intrepid. Dro til Kina med med dem, alder i gruppa var 20 - 40 år. Deltagere fra Australia, Europa og USA og fem av oss reiste alene. 

Kjenner folk som har reist med begge selskapene i Asia og Sør-Amerika, alle har vært fornøyde. 

Anonymkode: f6368...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...