AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Og heller aldri har hatt det? Jeg kjenner mange som ikke har det, men på Internett virker det som om over 50 % har. Anonymkode: f4e2b...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Aldri hatt psykiske problemer. Ikke i nærheten en gang. Har stort sett bare vært tvers i gjennom lykkelig hele livet, selv når ting har gått l mot har jeg kun kjent på en stor styrke og vilje til å ikke la det ta fra meg glede i hverdagen. Har vært gjennom vanskelige situasjoner på skole og arbeidsplass, dødsfall i nær familie, ufrivillig barnløshet, og har et veldig krevende yrke. Anonymkode: 51284...842 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Jeg har ikke, men derfor blir jeg fortalt at jeg ikke har kontakt med meg selv. Har vært igjennom en god del, men har klart å takle det, samtidig som jeg er optimistisk. Derfor sier noen at jeg ikke har kontakt med meg selv. For en bør jo feile noe 🙄 Anonymkode: f6554...728 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke, men derfor blir jeg fortalt at jeg ikke har kontakt med meg selv. Har vært igjennom en god del, men har klart å takle det, samtidig som jeg er optimistisk. Derfor sier noen at jeg ikke har kontakt med meg selv. For en bør jo feile noe 🙄 Anonymkode: f6554...728 Ja, det er irriterende at folk skal bestemme hva man skal tenke og føle utfra deres egen mal. Anonymkode: f4e2b...5e5 1
Jordbæra Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Jeg har slitt, men jeg har blitt frisk.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 Jeg har ikke, til tross for at jeg bodde i 2 år med en som mishandlet meg verbalt og fysisk, selv voldtekt i ny og ne. Jeg håndterte det og kom meg videre. Føler mange elsker å ha noe å skylde på som en snarvei i livet, særlig penger, jeg kunne sikkert lett fått sykepenger av nav, men jeg har litt større stolthet enn det til å bruke min fortid som forsåvidt var tung, men som jeg klarte meg igjennom for å utnytte systemet til mine egne vinninger. Folk er ekstremt late og vil ikke jobbe for noe.... Tenker ikke kun på fysisk jobb-jobb, men også jobbe med seg selv. Harde ord, men er jo faktisk sannhet. Anonymkode: 75971...0eb
Djungelvrål Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Siden det er in å ha angst og depresjoner er det selvsagt mange som setter diagnoser på seg selv. Tror ikke halvparten som sier elller skriver her inne at de har psyk problemer har en diagnose. De ønsker å skille seg ut, være edgy eller få sympati. Alle har angst innimellom og alle er deppa til tider. Det betyr ikke at det er klinisk. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Jeg så nå at du skrev; heller aldri hatt det. Kan understreke at jeg «aldri» har hatt det, med unntak av psyko-eksen som knakk meg litt en periode. Anonymkode: 75971...0eb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke, til tross for at jeg bodde i 2 år med en som mishandlet meg verbalt og fysisk, selv voldtekt i ny og ne. Jeg håndterte det og kom meg videre. Føler mange elsker å ha noe å skylde på som en snarvei i livet, særlig penger, jeg kunne sikkert lett fått sykepenger av nav, men jeg har litt større stolthet enn det til å bruke min fortid som forsåvidt var tung, men som jeg klarte meg igjennom for å utnytte systemet til mine egne vinninger. Folk er ekstremt late og vil ikke jobbe for noe.... Tenker ikke kun på fysisk jobb-jobb, men også jobbe med seg selv. Harde ord, men er jo faktisk sannhet. Anonymkode: 75971...0eb Du er dum Anonymkode: 44c20...192 1
Søgni Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 Men en del sykdom, kanskje særlig psykiske problemer, er jo fortsatt ganske tabubelagt, slik at KG og andre anonyme fora på internett ofte vil bli stedet mange prater om det. Jeg tenker at det er mye jeg ikke vet om helsen til folk jeg kjenner. Kanskje skriver de her? Det som er synd er at når vi prater om det viktige temaet psykisk helse, så er det om psykisk uhelse. Derfor blir det ofte et sykdomsfokus og et problemfokus, med vekt på diagnoser og manglende funksjonsnivå. Dessuten er jeg skeptisk til å skryte av meg selv for at jeg har kommet meg gjennom "objektivt krevende situasjoner" uten å bli psykisk syk. Det gjør meg ikke til et sterkere, mer moralsk høyverdig eller dyktig menneske. Hvis man nå skal spekulere i årsaker, så er det nok en del omstendigheter, og også en god porsjon flaks. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 10 minutter siden, Peonjenta skrev: Siden det er in å ha angst og depresjoner er det selvsagt mange som setter diagnoser på seg selv. Tror ikke halvparten som sier elller skriver her inne at de har psyk problemer har en diagnose. De ønsker å skille seg ut, være edgy eller få sympati. Alle har angst innimellom og alle er deppa til tider. Det betyr ikke at det er klinisk. Man kan ha psykiske vansker uten å ha en diagnose. Diagnosesystemet er ganske firkantet og rigid. Anonymkode: f4e2b...5e5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 Jeg har en tanke om at alle har en form for bagasje, men ikke alle er komfortable med å reklamere for den ovenfor hvem som helst. Jeg har selv måttet ha hjelp til å bearbeide ting, samt at jeg har ADHD, så jeg kan vel på ingen måte si at jeg aldri har slitt psykisk, men om jeg bruker det som en krykke? Nei. Ødelegger det hverdagen min? Nei. De fleste som går på en knekk i livet klarer å karre seg ut av hullet på en noenlunde diskret måte, og man har kanskje ikke lyst til å snakke om vonde minner når man har bearbeidet de selv. Derfor er det ikke noe som man nødvendigvis tar opp over en øl med vennegjengen 5 år etter at man har blitt ferdig med det. Anonymkode: 9b833...69c
Leamur Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 Møtt veggen en gang, men har ingen diagnoser 🤓 tror alle mennesker opplever tøffer perioder i løpet av livet. Men det betyr ikke at alle har psykiske lidelser
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 Jeg har ingen psykiske problemer og har heller aldri hatt det.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #15 Skrevet 4. november 2018 16 minutter siden, Peonjenta skrev: Siden det er in å ha angst og depresjoner er det selvsagt mange som setter diagnoser på seg selv. Tror ikke halvparten som sier elller skriver her inne at de har psyk problemer har en diagnose. De ønsker å skille seg ut, være edgy eller få sympati. Alle har angst innimellom og alle er deppa til tider. Det betyr ikke at det er klinisk. Det er ikke in å ha angst og depresjoner. Folk tror de har det på feil grunnlag, men det har aldri vært in å være reelt syk. Anonymkode: f4e2b...5e5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 Jeg har angst Anonymkode: 015a3...85a
beyonce_1 Skrevet 4. november 2018 #17 Skrevet 4. november 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og heller aldri har hatt det? Jeg kjenner mange som ikke har det, men på Internett virker det som om over 50 % har. Anonymkode: f4e2b...5e5 Det er vel nettopp de som gjerne oppsøker slike steder i sin søken
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #18 Skrevet 4. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har angst Anonymkode: 015a3...85a ❤️ Anonymkode: f4e2b...5e5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #19 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og heller aldri har hatt det? Jeg kjenner mange som ikke har det, men på Internett virker det som om over 50 % har. Anonymkode: f4e2b...5e5 De som ikke har det, får det ila kort tid på KG. Utrolig hvor mange som ved hjelp av en tråd her kan dele ut diagnoser som adhd, ptsd, autisme, asperger, demens, alzeheimer, bipolar eller lignende... jeg venter fortsatt på min... Anonymkode: 3933f...dc0 1
Fiskegrateng Skrevet 4. november 2018 #20 Skrevet 4. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Aldri hatt psykiske problemer. Ikke i nærheten en gang. Har stort sett bare vært tvers i gjennom lykkelig hele livet, selv når ting har gått l mot har jeg kun kjent på en stor styrke og vilje til å ikke la det ta fra meg glede i hverdagen. Har vært gjennom vanskelige situasjoner på skole og arbeidsplass, dødsfall i nær familie, ufrivillig barnløshet, og har et veldig krevende yrke. Anonymkode: 51284...842 Jeg missuner deg så mye, seriøst. Ikke det du har opplevd, men hvordan du klarer å håndtere livet. Du har en veldig verdifull gave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå