AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #21 Skrevet 5. november 2018 4 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Men det er en viktig forskjell. Den kinesiske stat kan ta seg til rette når som helst blant kinesiske selskapene den sponser, mens Apple har nektet å låse opp telefoner (kryptering) for føderale myndigheter i forbindelse med etterforskning av kriminalitet. Overvåkningen i USA er det NSA som står bak, ikke private selskaper. Det hjelper ikke om overvåkningen utføres av NSA, når den bryter alle lover, ødelegger troverdigheten til selskapene som blir utsatt for overgrepene og må stoppes av at selskapene aktivt forsker ut hvordan de skal komme rundt ondsinnede angrep. (Noe vi vet at kinesiske selskaper også gjør.) Anonymkode: e1e69...9a2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #22 Skrevet 5. november 2018 Har iPhone+ og Huawei P20 pro. Synes ikke bildene blir så mye bedre, jeg. Men bedre zoom på Huaweien. Anonymkode: fbaab...ab0 1
HanDerreRåbert Skrevet 6. november 2018 Forfatter #23 Skrevet 6. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja håper du liker den jeg har alltid hatt iPhone, så huaweien var min første android. Jeg taklet ikke overgangen dessverre og solgte den etter 3 dager. Gikk tilbake til iPhone. Anonymkode: fe036...650 Har/hadde et nettbrett med android system ( lånte det bort til muttern på ubestemt tid da hun ikke har selv og jeg ikke brukte det noe særlig) så har vært borti formatet før, men vil helt sikkert være ting jeg foretrekker med iphone, men forhåpentligvis blir det litt andre veien også
HanDerreRåbert Skrevet 6. november 2018 Forfatter #24 Skrevet 6. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har iPhone+ og Huawei P20 pro. Synes ikke bildene blir så mye bedre, jeg. Men bedre zoom på Huaweien. Anonymkode: fbaab...ab0 Vi lever heldigvis i en tid hvor kamera på telefonen overgår det man har i sekken på mange måter, når det kommer til tester av de beste mobilkameraene på iphone vs huawei vs samsung etc.. Tror jeg personlig det kommer ned til prefferanse egentlig (når man setter de beste opp mot hverandre altså) da de har alle en litt spesifikk måte å forholde seg til farger/kontraster etc.. right out of the box, noen liker det sånn, noen sånn. Jeg personlig gleder meg villt til å teste kameraet og i verste tilfelle er gratis versjonen av VSC helt krem å redigere med
HanDerreRåbert Skrevet 6. november 2018 Forfatter #25 Skrevet 6. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en overgang å gå fra iOS til android, og det er en designforskjell på plattformene som gjør at du må forberede deg på at den nye telefonen kan virke litt vanskelig. (Jeg bruker begge plattformene; jeg foretrekker iOS, men android har noen fordeler som aldri kommer til iOS. Og en del av ulempene på Android er kommet på iOS nå. ) Det andre aspektet er jo applikasjonene; at man må finne nye apper og måter å løse ting på. Det er ett større utvalg av gratis apper på android, men de er finansiert, så i mange tilfeller er det bare å ofre seg, og bruke penger på å kjøpe nye apper. Anonymkode: e1e69...9a2 Godt poeng. Og har vært borti android før (dog på nettbrett jeg brukte aktivt i et år circa for 3-4 år siden) så er kjent med at jeg må vende meg til det og vet ikke hvorvidt det er en fordel eller ikke å vært borti det før. Ang apper så er jeg definitivt typen som prøver/finner nye apper ved jevne mellomrom men i dagene jeg tenkte på hvorvidt jeg skulle skaffe meg ny telefon så tenkte jeg litt over hvilke apper jeg MÅ ha og bruker ofte og ville blitt utrolig overasket om disse ikke finns i gratis versjoner hos android (typ facebook, instagram, nettbanken, VSC, vipps, myfitnesspal). Men blir nok mye testing og synsing fremover uansett iogmed ny telefon med anderledes setup enn det jeg er mest vant til.
skarpegg Skrevet 6. november 2018 #26 Skrevet 6. november 2018 Har Huawei P20 Pro, kunne ikkje vært meir fornøgd. Lynrask, bra intern lagring, supert kamera! Nattmodus er veldig bra, tar klare bilder. Den har automatisk gjenkjenning av motiver, bl.a solnedgang, ansikter, dokumenter og setter bildeinnstillingane deretter. Men dersom man ikkje ønsker det, kan man enkelt krysse det vekk. Solnedgang vil t.d. gjere fargane mykje sterkare for å understreke motivet, sånn at det gjerne ser litt unaturleg ut, portrett glatter ut huden. Har hatt iPhone og andre androidtelefoner tidlegare (Samsung S7 edge sist), denne slår lett dei andre. Trur ikkje forskjellen er så altfor stor ifht Mate 20 Pro, så håper du blir like fornøgd som meg 1
HanDerreRåbert Skrevet 6. november 2018 Forfatter #27 Skrevet 6. november 2018 13 timer siden, Lanolin skrev: Har Huawei P20 Pro, kunne ikkje vært meir fornøgd. Lynrask, bra intern lagring, supert kamera! Nattmodus er veldig bra, tar klare bilder. Den har automatisk gjenkjenning av motiver, bl.a solnedgang, ansikter, dokumenter og setter bildeinnstillingane deretter. Men dersom man ikkje ønsker det, kan man enkelt krysse det vekk. Solnedgang vil t.d. gjere fargane mykje sterkare for å understreke motivet, sånn at det gjerne ser litt unaturleg ut, portrett glatter ut huden. Har hatt iPhone og andre androidtelefoner tidlegare (Samsung S7 edge sist), denne slår lett dei andre. Trur ikkje forskjellen er så altfor stor ifht Mate 20 Pro, så håper du blir like fornøgd som meg ift til kamera så er det vel bare vidvinkel linse på mate og en annen linse istedet på den andre, men er sikkert mye andre forskjeller ellers da. Men ja, blir mere og mer gira for hver dag som går,haha 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #28 Skrevet 9. november 2018 On 11/5/2018 at 7:08 PM, AnonymBruker said: Jeg hadde Huawei p20 pro og jeg likte den ikke. Synes fargene på bildene ble altfor overdrevet. Og jeg er ikke den som tar oftest selfies, men frontkamera er helt fryktelig, huden blir helt hvit og jevnet ut. Anonymkode: fe036...650 Samme som på iPhone da, med andre ord. De har fortsatt ikke fikset det heller, så vidt jeg vet. Anonymkode: 11745...0f6
HanDerreRåbert Skrevet 11. november 2018 Forfatter #29 Skrevet 11. november 2018 Nå har jeg hatt Huawei mate pro 20 i nesten en uke og skulle bare si at jeg er superfornøyd. Synes android OS var veldig uvant med en gang og hadde litt startsvansker da ting var uvant men nå er det helt konge Veldig positivt overasket over alternativet for gratis apper via google også (så for meg at jeg måtte kjøpe meg noen apper for å komme dit jeg var med iphone 6s, men foreløpig ikke kjøpt en eneste app og tror ikke jeg noen gang kommer til å måtte det heller), kamera svarte til forventingene og mere til. Syns også det er tøft at man har som generelt valg uavhengig av kamera mode om du vil bruke naturlige farger eller "livlige" farger (les overdrevet) og at det er enkelt og raskt å bytte frem og tilbake, fant raskt ut at jeg elsker "livlige" farger på natt/kveld foto der man har neonskilt,lys fra biler etc i bakgrunnen, men foretrekker naturlige farger til bilder i dagslys. Kan ikke svare for hvorvidt den er bedre enn nyeste iphone modeller e.l men soleklart beste telefonen jeg noen gang har hatt og ekstremt stor oppgradering fra telefonen jeg hadde Alt i alt er jeg personlig kjempefornøyd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå