Gå til innhold

Erfaring med Volvo XC 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg denne bilen, noen med erfaring? Hvordan er bagasjeplassen? Eller kan dere anbefale en annen mellomstor bil? Har to større barn. Eller kan dere anbefale en annen kompaktsuv?

Anonymkode: a0982...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på Mazda CX-5, Kia Sportage og Hyundai Tucson. Ble ikke så imponert over XC40en, lite plass i baksetet og korte sitteputer med lite støtte. Du må også en del opp i pris for å få den godt utstyrt. Bagasjeplassen er grei, helt gjennomsnittlig i dette segmentet, vil jeg si. Ellers er Mercedes GLA verdt en kikk. Solide biler, spesielt med 2,1-literen.

Ellers, litt off-topic, men jeg syns kompakt-SUVer er et ganske så meningsløst konsept, og ville selv heller gått for en stasjonsvogn a la C-Klasse, i30 og Cee'd. Større plass til en, i de fleste tilfeller, hyggeligere pris. Om firehjulstrekk er et krav kommer C-Klassen med det også. Merk at den nyeste i30en ikke leveres med diesel i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Swift skrev:
Ellers, litt off-topic, men jeg syns kompakt-SUVer er et ganske så meningsløst konsept, og ville selv heller gått for en stasjonsvogn a la C-Klasse, i30 og Cee'd. Større plass til en, i de fleste tilfeller, hyggeligere pris. Om firehjulstrekk er et krav kommer C-Klassen med det også. Merk at den nyeste i30en ikke leveres med diesel i Norge.

Har du prøvd små kompakt-SUVer?

I sommer kjørte vi en bitteliten, men høy SUV til flyplassen, med maks last av folk i bilen, kofferter og barnevogn. Det var en bil på 4,2 m lengde. Deretter tok vi ut en stor sedan leiebil når vi ankom feriebyen. Det var bedre plass til alt i den "lille" suv-en enn den store sedanen😀

Anonymkode: cfa02...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med @Swift her...en minivan eller middelklassekombi kan alt bedre enn en liten SUV. Kia og Mazda leder vel ellers det segmentet for "fornuftkjøp", men moderne Volvo har en interiørkvalitet som ingen andre fabrikanter kan mætsje - ikke en gang Mercedes eller Range Rover. Så dette blir en avgjørelse om hva som er viktigst for deg, OP. Kan kanskje være en idé å fortelle litt om hvorfor nettopp XC40 vekket din interesse?

Anonymkode: 8d8c2...a24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med @Swift her...en minivan eller middelklassekombi kan alt bedre enn en liten SUV. Kia og Mazda leder vel ellers det segmentet for "fornuftkjøp", men moderne Volvo har en interiørkvalitet som ingen andre fabrikanter kan mætsje - ikke en gang Mercedes eller Range Rover. Så dette blir en avgjørelse om hva som er viktigst for deg, OP. Kan kanskje være en idé å fortelle litt om hvorfor nettopp XC40 vekket din interesse?

Anonymkode: 8d8c2...a24

Liker utseendet på bilen;) Kjører i dag en stor stasjonsvogn og ønsker meg en litt nettere bil, som er enklere å lukeparkere med og behov for enorm bagasjeplass har avtatt etter ungene begynner å bli større. TS

Anonymkode: a0982...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 20.50, Swift skrev:

Ta en titt på Mazda CX-5, Kia Sportage og Hyundai Tucson. Ble ikke så imponert over XC40en, lite plass i baksetet og korte sitteputer med lite støtte. Du må også en del opp i pris for å få den godt utstyrt. Bagasjeplassen er grei, helt gjennomsnittlig i dette segmentet, vil jeg si. Ellers er Mercedes GLA verdt en kikk. Solide biler, spesielt med 2,1-literen.

Ellers, litt off-topic, men jeg syns kompakt-SUVer er et ganske så meningsløst konsept, og ville selv heller gått for en stasjonsvogn a la C-Klasse, i30 og Cee'd. Større plass til en, i de fleste tilfeller, hyggeligere pris. Om firehjulstrekk er et krav kommer C-Klassen med det også. Merk at den nyeste i30en ikke leveres med diesel i Norge.

Vil aller helst kjøpe Volvo, Mercedes eller BMW;) TS

Anonymkode: a0982...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dét det går i: Du kan nesten ikke gjøre feil med Volvo. Var litt trøbbel med nye XC90 og noe elektronikkgreier med S/V90, men kjøper du ny, får du jo alt på garanti. Og Mercedes og BMW har nå vesentlig mer feil, og dårligere interiørkvalitet enn Volvo. En kamerat av meg driver det lokale drosjeforetaket og der er de som har kjøpt V90 og V90 XC så fornøyde, at andre har snakket om å kjøpe Volvo også.

Anonymkode: 8d8c2...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...