Gå til innhold

Marianne Jemtegård


FotbaIlflua

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett debatten mellom Marianne og Morten på God morgen Norge. Mitt inntrykk er at Marianne har totalt misforstått poengene til Morten. Hun snakker om å dele sine erfaringer for å hjelpe andre mødre med det de lurer på. Mortens poeng, slik jeg har forstått det, er at kjendismødre bruker barna sine som levende reklameplakater som de tjener penger på, samt krenker privatlivet til barna ved å vise dem til hundretusenvis av følgere på internett. Har jeg misforstått noe her?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BokJente

Jeg tror hun kanskje forsto hva han sa, men turte nok ikke å innrømme noe, og dekket det over med andre svar. Hun prøvde å unngå å sette seg selv i dårlig lys, slik som andre bloggere, istedet for å svare på det han mente. Men jeg er på lag med Morten. :) Skjønner at Jemtegård er glad for å endelig være mamma, men hun har mast så mye om det på God morgen, Norge at man blir nesten sprø av det. Det samme gjelder andre programledere. Hvorfor vise bilde av hva de har drevet med på i helga? Hva har det med programmet å gjøre? Mindre privat, og mer program, takk. Er enig med Morten at familieliv kan man holde for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har tatt av den siste tiden med bloggere/kjendiser som tar helt av når de får barn. Det skal skrives bøker, lages podcast, arrangeres "barseltreff med en kjendis" osv. 

Siden mange av disse bare har vært opptatt av seg selv og sin karriere i mange år så er det som om at når de blir endelig blir mødre så blir de om mulig enda egosentrerte og tror at de har så mye å lære omverdenen. 

De styrer sånn på at de knapt kommer til å huske babyperioden, men heldigvis for dem så er jo det meste dokumentert via internett og TV🙄

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at Morten setter fokus på dette!

Marianne fremstår som en utrolig selvopptatt, egosentrert person og utrolig umoden for alderen. Nesten komisk at hun tror at etter å ha vert mor i 5 sekunder har alle svar og trenger å belære omverden om alt som har med graviditet og baby. 

Guide til den perfekte barnevogn, blir bare for dumt! Og når den er sponsa i tillegg har det jo null troverdighet. Dessuten vet man ikke hva den "perfekte" barnevogn er før man faktisk har prøvd den i praksis over tid. Feks: Har vogna nok demping i skog og mark? funker understellet godt på mye snø? Vokser en fort utav bagdelen, er det plass til vinterpose? Hvordan er åpningen i vogna, blåser det inn om vinteren? Kan man ventilere godt om sommeren? Hva om barnet får HD, er den bred nok til pute/skinne? Vil barnet trives i ergonomisk sittedel? får den plass i bil/kollektivtransport. Er solskjermen bra nok? Ruster understellet? lufthjul eller punkteringsfrie? Om en er ute etter en byvogn, er den lett å svinge og manøvre, demping nok for brostein, smal nok til å passere på trikk og trange butikker? Problemstillingene oppstår jo etterhvert. En ting er hva som ser og høres bra ut i butikken en annen ting er de erfaringene en høster seg underveis når en har brukt vogna i noen år. 

Synes det var utrolig provoserende måten hun sto frem i landets største aviser og på blogg å feilinformasjon om Hofteleddsdysplasi og vaginal fødsel. Utrolig barnslig å driver skremselspropaganda på at det er skadelig og føde vaginalt når dette ikke er noen kontraindikasjon i det hele tatt. Problemet er jo at folk hører mer på råd fra "bloggere" en medisinsk personell.

Men nå skjønner jeg ikke at noen gidder å følge eller gi denne dama skjermtid i det hele tatt. Hun er utdatert og harry.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...