Gå til innhold

Drikke alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er også introvert.

Når jeg drikker meg full på fest er det jo fordi jeg har det gøy, for at det er sosialt sammen med andre, fordi det gjør det lettere å være sosial, fordi man drikker med de andre og kanskje ikke klarer å styre helt hvor mye man drikker og så videre. Jeg drikker jo ikke da kun for rusens del og går ikke ut kun for å drikke (noen gjør sikkert det også og det synes jeg også er teit og muligens problematisk om det er ofte)

Å drikke seg full alene er jo da utelukkende for å bli full og for rusen sin del, det er derfor det sees ned på eller virker stusselig etter min mening.

Å drikke begrenset mengde øl, vin, whisky eller liknende fordi man synes det smaker godt og fordi det er hyggelig med litt svak rus (for eksempel for å slappe av mens man ser en film) synes jeg er ok så lenge man ikke gjør det hver dag. 

Når tipper det over fra ok kos til stusselig alene-fyll? Det kommer an på hyppighet, mengde, sitasjon... :P

Anonymkode: 4d831...4d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, IommI skrev:

Å ja, big time! 

Du høres gammel ut. Hva er alderen din?

Anonymkode: ad841...93c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så galt med det?

Jeg er introvert og trives ikke ute på byen eller på fest. 

Når jeg skal kose meg, gjør jeg det best alene. Og da drikker jeg, noen ganger litt for mye, men det gjør jo så og si alle på fest. Er snakk om i helgene. 

Folk sier til meg «du drikker jo aldri!» bare fordi jeg ikke er med ut på byen, som om det er noe galt med det. Når jeg da forteller at joda, jeg drikker når jeg er alene hjemme i helgene, så virker det som om det også blir feil. Da har jeg plutselig et alkoholproblem. 

Hvorfor er det akseptabelt å drikke hver helg hvis man er sammen med andre, men ikke hvis man er alene hemme? Skjønner ikke dette. 

Det er så sant så sant. Når man drikker med andre er det normalt og når man drikker alene er man alkis...   derfor inviterer jeg alltid en venn. 

Anonymkode: 6f56d...bac

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Introvert jeg og, kan fint ta meg et glass vin eller to for kosen, eller et par øl til en fotballkamp når jeg er alene, ser ikke noe rart eller galt med det.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres gammel ut. Hva er alderen din?

Kjempe gammel. 

Skrevet

Jeg er glad i rett vin til mat. Jeg kan godt bruke noen timer for et måltid for en middag til en.  Ingenting er som en kald øl på sommeren. Om jeg bare skulle drikke dette i sammen med andre så hadde det begrenset seg til 4-6 ganger i året. 

Anonymkode: ee6e6...ad6

Skrevet (endret)
På 4.11.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Jeg er også introvert.

Når jeg drikker meg full på fest er det jo fordi jeg har det gøy, for at det er sosialt sammen med andre, fordi det gjør det lettere å være sosial, fordi man drikker med de andre og kanskje ikke klarer å styre helt hvor mye man drikker og så videre. Jeg drikker jo ikke da kun for rusens del og går ikke ut kun for å drikke (noen gjør sikkert det også og det synes jeg også er teit og muligens problematisk om det er ofte)

Å drikke seg full alene er jo da utelukkende for å bli full og for rusen sin del, det er derfor det sees ned på eller virker stusselig etter min mening.

Å drikke begrenset mengde øl, vin, whisky eller liknende fordi man synes det smaker godt og fordi det er hyggelig med litt svak rus (for eksempel for å slappe av mens man ser en film) synes jeg er ok så lenge man ikke gjør det hver dag. 

Når tipper det over fra ok kos til stusselig alene-fyll? Det kommer an på hyppighet, mengde, sitasjon... :P

Anonymkode: 4d831...4d7

.

Endret av Nettvenn
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så galt med det?

Når jeg skal kose meg, gjør jeg det best alene. Og da drikker jeg, noen ganger litt for mye, men det gjør jo så og si alle på fest. Er snakk om i helgene. 

Folk sier til meg «du drikker jo aldri!» bare fordi jeg ikke er med ut på byen, som om det er noe galt med det. Når jeg da forteller at joda, jeg drikker når jeg er alene hjemme i helgene, så virker det som om det også blir feil. Da har jeg plutselig et alkoholproblem. 

Hvorfor er det akseptabelt å drikke hver helg hvis man er sammen med andre, men ikke hvis man er alene hemme? Skjønner ikke dette. 

Det er ingenting galt med det. Å ta seg en skikkelig alenefest er både artig og sunt for sjela. Det er mange år siden jeg har hatt mulighet til det,  men da jeg brukte å gjøre det kunne jeg drikke meg både god og full i mitt eget trivelige selskap. Danse og synge høyt gjorde jeg også, og snakke i tlf med venninner som bor langt unna kunne jeg også gjøre. Lite som er mere trivelig enn det! Å drikke for mye for ofte enten man er alene eller har selskap er jo de eldste enige om at ikke er bra, ellers spiller det jo liten rolle om man er alene eller med andre når man drikker.

Anonymkode: eb268...8d8

Skrevet

Og det blir så jævlig mye drama når man drikker med andre. Folk blir høylytte, emosjonelle, begynner å krangle, sloss, tafse på hverandre og skryte av hvor fulle de er. Snille folk blir bitchy og bitchy folk vil plutselig være bestevennen din. 

Når jeg drikker alene så slipper jeg alt det. Da bare kooooser jeg meg, danser, synger og nyter nuet.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så galt med det?

Selvsagt er det ikke galt. Hvor i allverden skal noen i midten av 20-årene finne noen som kan drikke 5 dager i uken?

Aner ikke, folk er merkelige rundt alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...